ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در تایلند

رشته شهرسازی در تایلند

برخی از موضوعاتی که در رشته شهرسازی در تایلند مطالعه میشود عبارتند از جغرافیا، توسعه پایدار، ارتباطات معماری، مسائل محیط شهری و غیره. برنامه های شهرسازی به طور کلی بر یادگیری در مورد شهرها متمرکز هستند. شهرسازی علم مطالعه تعامل جمعیت نواحی شهری، مانند شهرها، با محیط های ساخته شده است. برخی از اصول شهرسازی عبارتند از: پیاده راهوری، اتصال، افزایش تراکم، حمل و نقل سبز، پایداری و کیفیت زندگی. شهرسازی برای ساکنان، کسب و کارها، بساز و بفروش ها و شهرداری ها دارای مزیت است. به عنوان مثال، برخی از مزایای شهرسازی برای سکنه عبارتند از:

  • کیفیت بالای زندگی
  • مکان های بهتر برای زندگی، کار و بازی
  • ارزش بیش تر و ثابت تر املاک
  • کاهش تراکم ترافیک و عدم نیاز به رانندگی
  • سبک زندگی سالم تر با پیاده روی بیش تر و استرس کم تر
  • آزادی و استقلال بیش تر برای کودکان، سالمندان و فقرا در توانایی دسترسی به مشاغل، تفریحات و خدمات بدون نیاز به ماشین.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شهرسازی در تایلند تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته شهرسازی در تایلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل در رشته شهرسازی یا برنامه ریزی شهری و منطقه ای را معرفی می کنیم:

شمارهدانشگاهرتبه در تایلندرتبه در آسیارتبه در جهان
1موسسه فناوری آسیایی (AIT)179452
2دانشگاه کاستسارت2227930
3دانشگاه چولالونگکورن3230939
4دانشگاه چیانگ مای4242966

موسسه فناوری آسیایی (AIT) که در سال 1959 تأسیس شده است، یک سازمان بین المللی برای آموزش عالی است که در 40 کیلومتری شمال بانکوک واقع شده است. این دانشگاه در زمینه های مهندسی، فناوری های پیشرفته، توسعه پایدار و مدیریت و برنامه ریزی متخصص است و هدف آن “ترویج تغییرات تکنولوژیکی و توسعه پایدار” در منطقه آسیا-اقیانوسیه، از طریق آموزش عالی، تحقیق و توسعه است.

دانشگاه کاستسارت که معمولاً با نام Kaset یا KU شناخته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در بانکوک است. KU اولین دانشگاه کشاورزی تایلند و سومین دانشگاه قدیمی آن است. KU در 2 فوریه 1943 برای ترویج موضوعات مرتبط با علوم کشاورزی تاسیس شد و از آن زمان حوزه های موضوعی خود را برای پوشش علوم زیستی، علوم، مهندسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی گسترش داده است. پردیس اصلی KU در بانکخن در شمال بانکوک است.

دانشگاه چولالونگکورن (CU)، با نام مستعار چولا، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و مستقل در بانکوک است که در ابتدا در 1899 در کاخ بزرگ تایلند تأسیس شد و بعداً در 1917 به عنوان یک دانشگاه ملی تأسیس گردید؛ که به این ترتیب، قدیمی ترین مؤسسه آموزش عالی در تایلند است.

دانشگاه چیانگ مای (CMU) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شمال تایلند است که در سال 1964 تأسیس شد و تاکید زیادی بر مهندسی، علم، کشاورزی و پزشکی دارد. این دانشگاه اولین موسسه آموزش عالی در شمال تایلند و اولین دانشگاه استانی در تایلند بود.

کارشناسی ارشد برنامه ریزی توسعه منطقه و روستا در AIT تایلند

برنامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی توسعه منطقه ای و روستایی (RRDP) در دانشکده محیط زیست، منابع و توسعه (SERD) موسسه فناوری آسیایی (AIT) یک برنامه تمام وقت است که تحصیل در آن 4 ترم به طول می انجامد. تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. تمرکز برنامه RRDP بر فقر روستایی، بهبود کیفیت زندگی و توسعه اجتماعی و اقتصادی مناطق روستایی است. برنامه ریزی روستایی-منطقه ای عمل-محور (practice-oriented) به طور منظم در منطقه انجام می گیرد. SERD در سال 1993 با ادغام بخش های مهندسی کشاورزی و مواد غذایی، مهندسی محیط زیست، سکونتگاه های اسانی و فناوری انرژی تاسیس گردید. ماموریت AIT تربیت متخصصان بسیار ماهر و متعهدی است که نقش پیشرویی را در توسعه پایدار منطقه و ادغام آن در اقتصاد جهانی ایفا کنند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شهرسازی در تایلند

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شهرسازی در تایلند

ویزای تحصیلی تایلند (Thailand Education “ED” Visa) برای متقاضیان خارجی صادر می شود که مایل به تحصیل در دانشگاه، شرکت در سمینار، جلسه آموزشی یا کارآموزی در تایلند هستند. دارنده ویزای ED حق اقامت 90 روزه در تایلند را دارد و از تاریخ اولین ورود به تایلند به مدت یک سال قابل تمدید است. مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا عبارتند از:

  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه
  • فرم درخواست ویزا به صورت کاملا پر شده
  • دو قطعه عکس جدید در اندازه عکس متقاضی ( 4 x 6 cm)
  • توصیه نامه
  • نامه پذیرش از موسسه یا سازمان
  • شناسه دانشجویی و سوابق تحصیلی (در صورت تحصیل در حال حاضر)
  • مدارک اضافی در صورت لزوم

توجه: اتباع برخی از کشورها ملزم به درخواست ویزا در سفارت یا کنسولگری تایلند در کشور خود/ کشور محل اقامت خود هستند. دانشجویان باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری تایلند تماس بگیرید تا بدانند قبل از عزیمت به تایلند باید در کجا برای ویزا درخواست ارائه دهند.

چرا تحصیل در رشته شهرسازی در تایلند؟

تحصیل در تایلند ارزان و هیجان انگیز است. همه برنامه های دانشگاهی در این کشور، از دانشگاه های منطقه ای تا برنامه های در سطح جهانی رقابتی، معتبر و در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده هستند. علاوه بر بر پیشرفت تحصیلی، دانشجویان از مزایای تحصیل در این کشور نیز بهره مند می شوند، از جمله این که با فرهنگ های تمام آسیا در یک کشور سازگار خواهند شد. تایلند کشوری بسیار مهربان و مهمان نواز است. تایلند کشوری با فرهنگ غنی و تاریخی طولانی است که به افراد این امکان را می دهد که در فرهنگی متفاوت از فرهنگی که به آن عادت کرده اند غرق شوند. دانشجویان در حین تحصیل در این کشور می توانند با بودیسم و رابطه دین و فرهنگ آشنا شوند.

تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان تای، آب و هوای گرم و عالی، سواحل فوق العاده، زیبایی های طبیعت، جاذبه های گردشگری و هزینه های مقرون به صرفه زندگی از دیگر مزایای تحصیل در تایلند هستند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته شهرسازی در تایلند هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مهاجرت به تایلند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *