ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در سوئیس

رشته شهرسازی در سوئیس

تردیدی وجود ندارد که تحصیل در رشته شهرسازی در سوئیس یکی از بهترین گزینه هایی است که دانشجویان خارجی می توانند برای آینده خود انتخاب کنند. سوئیس یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل است و به همین دلیل است که متقاضیان زیادی هر ساله تلاش می کنند تا خود را به این کشور برسانند و با تحصیل در سوئیس، مراحل دریافت اقامت در این کشور را طی کنند. در چنین شرایطی است که دریافت پذیرش از دانشگاه های سوئیس به یک پروسه کاملا رقابتی تبدیل می شود و متقاضیان تحصیل در این کشور مسیر سختی برای ورود به این کشور خواهند داشت. دانشگاه های تراز اول جهان در سوئیس بر جذابیت های تحصیل در این کشور می افزاید.

رشته شهرسازی یکی از رشته های تلفیقی در جهان است و به همین دلیل داده های مربوط به این علم همه ساله به روزرسانی می شود و به همین دلیل است که دانشجویان نیاز دارند تا در محیطی به ادامه تحصیل بپردازند که در نهایت منجر به تولید علم می شود نه آن که در انتظار تولید علم از سایر نقاط جهان باشد. سوئیس به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان، در زمینه تولید علم پیشگام است و به همین دلیل است که تحصیل در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به همین دلیل است که به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در این کشور می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته شهرسازی در این کشور چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های سوئیس هزینه زیادی از دانشجویان خارجی دریافت می کنند؟
  • شرایط ورود به بازار کار رشته شهرسازی در سوئیس چگونه است؟
  • آیا شهرسازان در سوئیس درآمد مناسبی دارند؟

معرفی دانشگاه های مناسب رشته شهرسازی در کشور سوئیس

سوئیس به عنوان یکی از کشورهای تراز اول جهان در علوم دانشگاهی، جایگاه مناسبی در تولید علم دارد و رشته شهرسازی نیز یکی از رشته های تحصیلی است که دانشجویان خارجی برای تحصیل در سوئیس می توانند آن را انتخاب کنند. بر اساس آخرین بروزرسانی انجام شده در سال 2022، دانشگاه ETH زوریخ به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی شناخته می شود و رتبه 8 جهان را به خود اختصاص داده است. در کنار این دانشگاه، نام دانشگاه EPFL در شهر لوزان دیده می شود که رتبه 14 جهان را در اختیار دارد و دانشگاه لوزان نیز رتبه 176 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است. بیش از 15000 دانشجوی بین المللی در این سه دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نشان از اعتبار بالای دانشگاه های این کشور در این رشته دارد.

معرفی دانشگاه های مناسب رشته شهرسازی در کشور سوئیس

تجربه تحصیل در سوئیس برای بسیاری از افراد از آن جهت ارزشمندتر می شود که می توانند در رشته های مختلف از جمله شهرسازی به تحصیل با زبان انگلیسی مشغول شوند. زبان های آلمانی و فرانسوی نیز در سوئیس رایج است و می توان بسته به محل قرار گیری دانشگاه، به یکی از این دو زبان نیز به ادامه تحصیل پرداخت.

دانشجویان خارجی برای تحصیل در سوئیس آسودگی خاطر مناسبی از نظر مالی خواهند داشت و هزینه تحصیل آن ها در طول یک سال تحصیلی در حدود 3500€ تا 4200€ (یورو) در سال خواهد بود. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور شانس مناسبی برای به دست آوردن بورسیه تحصیلی خواهند داشت و می توانند به صورت رایگان به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند.

شرایط ورود به سوئیس در رشته شهرسازی

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور سوئیس را دارند، باید در نظر داشته باشند که باید ویزای تحصیلی سوئیس را نیز به دست آورند. دانشجویان ایرانی برای ورود به سوئیس به عنوان دانشجوی خارجی چالش های بیشتری را پیش رو خواهند داشت و این مسئله می تواند روند ورود به سوئیس را برای آن ها دشوار سازد. در مسیر رسیدن به سوئیس به عنوان دانشجوی خارجی، دانشجویان باید مراحل مختلفی را طی کنند.

مدارک و مراحل اخذ پذیرش و ویزا جهت تحصیل در سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و به دارندگان آن اجازه می دهد تا بتوانند به سادگی به سایر کشورهای حوزه شنگن نیز سفر کنند. در چنین شرایطی دانشجویان اجازه کار در کشور سوئیس به صورت نیمه وقت برای مدت 15 ساعت در هفته را نیز پیدا خواهند کرد و می توانند از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را از این طریق پوشش دهند.

بررسی روند رسیدن به کار در سوئیس به عنوان شهرساز

زمانی که فردی در سوئیس تحصیل کرده باشد، این فرصت را خواهد داشت که به کاریابی در این کشور بپردازد و از این طریق مسیر رسیدن به اقامت بلند مدت سوئیس را برای خود فراهم آورد. متوسط درآمد یک مهندس شهرساز در کشور سوئیس بسیار مناسب است و می توان گفت که سالیانه درآمدی در حدود 85000CHF (فرانک سوئیس) را به دست خواهد آورد. این درآمد برای ایجاد یک زندگی با کیفیت در این کشور کافی است و می تواند روند مثبتی از نظر اقتصادی برای یک خانواده کوچک نیز ایجاد کند.

رسیدن به کار در سوئیس برای ایرانیان تقریبا دشوار است اما باید در نظر داشت که تحصیل در این کشور می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که در این مسیر مصمم هستند. یک مهندس شهرساز در سوئیس می تواند با افزایش تجربه کاری 5 ساله در این کشور، بیش از 40% به میزان درآمد سالیانه خود بیافزاید و بدون تردید پس از 5 سال کار در سوئیس، با توجه به این که میزان تورم در این کشور در پایین ترین سطح خود قرار دارد، قدرت اقتصادی فرد را نیز تا حد زیادی افزایش می دهد.

باید صادقانه به این نکته اشاره کرد که مهاجرت تحصیلی به سوئیس در سال های اخیر کمی دشوار شده است اما غیر ممکن نیست. در صورتی که به دنبال تحصیل در بهترین کشورهای جهان از جمله سوئیس هستید، توصیه می کنیم که با با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا با توجه به تجربه خود در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور، با بررسی رزومه تحصیلی شما بهترین گزینه های موجود از شرق تا غرب جهان را در اختیار شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *