ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در سوئیس

نوآفرینی در سوئیس

نوآفرینی در سوئیس علاقمندان زیادی دارد چون که یکی از بهترین تجارت ها در اقتصاد سوئیس جریان دارد و مورد توجه قرار می گیرد. امضای اساسنامه و سند عمومی تأسیس در دفتر اسناد رسمی در سوئیس. فرم اظهارنامه Stampa و فرم اظهارنامه Lex Friedrich را پر کنید؛ شرکت خود را با ارسال کلیه مدارک در ثبت تجارت سوئیس ثبت کنید؛ به این منظور سرمایه محدودی مورد نیاز نیست، همه شرکا باید ساکن سوئیس باشند و شرکت باید یک آدرس سوئیسی داشته باشد.

نام یکی از شرکا باید در نام تجاری شرکت قید شود و معمولا کلیه شرکا مسئولیت نامحدود دارند و ثبت نام در اتاق بازرگانی و ثبت احوال الزامی است. لازم به ذکر است در سال 2022 همانند قبل قانون اساسی سوئیس به هر کسی، از جمله خارجی ها، اجازه می دهد تا در سوئیس کسب و کار راه اندازی کنند یا شرکتی تشکیل دهند یا منافع مالی در آن داشته باشند.

اگر نمی‌خواهید از یک شرکت تخصصی کمک بگیرید، سه راه برای به دست آوردن حق قانونی برای ایجاد کسب‌وکار خود در سوئیس وجود دارد: مجوز C را دریافت کنید و در نتیجه حق خوداشتغالی در سوئیس را دریافت کنید، با فردی که دارای مجوز C باشد ازدواج کنید یا با یک شهروند سوئیسی ازدواج کنید. مراحل ثبت شرکت سوئیسی حدود 10 روز طول می کشد، زیرا هر مرحله از مراحل باید جداگانه انجام شود؛ ابتدا سرمایه اولیه که بستگی به نوع شرکت انتخابی دارد باید به حساب بانکی واریز شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به نوآفرینی در سوئیس بیشتر توضیح داده می شود و پاسخ سوالات ذیل ارائه می گردد:

  • هزینه نوآفرینی در سوئیس چقدر است؟
  • بهترین روش برای نوآفرینی در سوئیس چیست و چه قوانینی دارد؟

درباره نوآفرینی در سوئیس

سوئیس یک کشور محصور در خشکی در اروپا است، به ویژه به دلیل اینکه مرکز تجارت و سرمایه گذاری است؛ سوئیس به دلیل اقتصاد پایدار با فناوری پیشرفته و قوانین و سیاست های دوستدار تجارت شناخته شده است. این کشور به عنوان ثروتمندترین کشور جهان از نظر درآمد سرانه شناخته شده است؛ این کشور نوزدهمین اقتصاد بزرگ جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی است. با توجه به اندازه کوچک آن یکی از بهترین اقتصادهای جهان است و برای افزودن بیشتر، مجمع جهانی اقتصاد، سوئیس را به عنوان رقابتی ترین اقتصادهای جهان و از نظر اتحادیه اروپا، نوآورترین کشور رتبه بندی کرد.

بنابراین اگر علاقه مند به تجارت در سوئیس هستید، این مقاله برای شما مناسب است؛ سوئیس خانه برخی از برجسته ترین شرکت های شناخته شده در جهان است، اما همچنین وابستگی زیادی به مشاغل کوچکی دارد که به اقتصاد کمک می کنند. سوئیس یک نقطه شروع عالی برای مشاغلی است که می خواهند وارد بازار اروپا شوند؛ سوئیس همچنین به عنوان یک بازار آزمایشی برای محصولات یا خدمات جدید قبل از تصمیم گیری برای فتح بقیه اروپا مناسب است.

درباره نوآفرینی در سوئیس

بهترین ایده ها برای نوآفرینی در سوئیس

از جمله راه های مهاجرت به سوئیس در سال 2022 از طریق نوآفرینی می باشد و برای این که اقامت ادامه دار باشد تجارت مورد نظر نیز باید سودده گردد. از سودآورترین بیزینس ها در سوئیس می توان به صنعت گردشگری اشاره کرد که البته بعد از شیوع ویروس کرونا مدتی با رکود مواجه شد اما کم کم دارد به عرصه رقابت ها باز می گردد. سوئیس در بخش گردشگری عملکرد بسیار خوبی دارد. این کشور به دلیل زیبایی و فضای دوستدار طبیعت، مردم را از سراسر جهان جذب می کند. اگر کسی بخواهد در بخش گردشگری سرمایه گذاری کند، به غیر از بازار سنتی، فضای زیادی وجود دارد؛ اجاره خودرو، رستوران های غذا، بارها، خدمات راهنما، عکاسی حرفه ای، ورزش های ماجراجویانه و غیره گزینه های زیادی هستند که برای یک بار امتحان در دسترس هستند.

کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که می‌توان روی آن‌ها کار کرد که مکان خاصی هستند؛ مانند کوه های آلپ انواع مختلفی از مشاغل را جذب می کند که می توان پس از یک تحقیق کوتاه به سراغ آنها رفت. وقت بگذارید و تحقیق کنید تا بهترین تجارت در صنعت گردشگری را امتحان کنید؛ مورد دیگر نیز تاسیس مراکز یوگا و مدیتیشن است که در سوئیس بسیار سودآور است. این روزها به کارمندان شرکت توصیه می شود که برای کاهش استرس ایجاد شده با توجه به کار شدید و کار مبتنی بر فشار، به مدیتیشن و یوگا بروند. بسیاری از کارکنان به دلیل استرس و فشار کاری بیش از حد با مشکلات سلامتی جدی مواجه شده اند؛ برای حل این مشکل، پزشکان به آنها توصیه می کنند برای مدیتیشن بروند.

قوانین نوآفرینی در سوئیس

بهترین راه نوآفرینی در سوئیس برای هر نوع فعالیتی از جمله مرکز یوگا و غیره، شرکت با مسئولیت محدود است. اقتصاد باثبات، رقابتی در بازار جهانی و نرخ های مالیاتی نسبتاً پایین چیزی است که سوئیس را به یکی از مکان های ایده آل برای شروع یک تجارت تبدیل میکند؛ یک شرکت در سوئیس نیازی به مجوز برای انجام تجارت ندارد مگر در شرایطی که کسب و کار مشمول الزامات مجوز است؛ سهامداران نیز لازم نیست شهروند سوئیس باشند. نرخ مالیات در سوئیس به شرح ذیل می باشد:

نرخ مالیات در سوئیس

در صورتی که خارجی ها بخواهند در سوئیس کسب و کار راه اندازی کنند باید بدانند که باید مقیم سوئیس باشند یا دارای شخصیت حقوقی سوئیس یا شریک تجاری باشند که مقیم سوئیس است. تشکیل LLC مزایای بسیاری دارد و همچنین یکی از برگزیده ترین نهادهای تجاری در سوئیس است. ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود در سوئیس عبارت هستند از:

  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای تشکیل یک شرکت با مسئولیت محدود CHF20000 (فرانک سوئیس) است.
  • حداقل یک سهامدار الزامی است.
  • حداقل یک مدیر اجرایی باید اقامتگاه خود را در سوئیس داشته باشد.
  • خارجی ها می توانند مالک 100% سهام باشند.

بطور کلی، انتخاب نام شرکت آزاد است ولی عبارت GmbH باید به نام شرکت اضافه شود؛ این مرحله اساساً به ایجاد یک حساب بانکی برای شرکت میگوید. دولت سوئیس باید قبل از اعطای ثبت نام تأیید کند که شما پول کافی برای راه اندازی یک شرکت دارید؛ سرمایه مورد نیاز برای شرکت با مسئولیت محدود در سوئیس نیز همان میزان می باشد که در لیست بالا است. در این مقاله راجع به نوآفرینی در سوئیس اطلاعاتی ارائه شد و علاقمندان تحصیل یا کار در سوئیس می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و سوالات خود در خصوص مسائل مختلف از جمله هزینه زندگی در سوئیس را مطرح نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *