ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در چین

تحصیل رشته هتلداری در چین

در کنار محبوبیت کشورهای اروپایی آمریکا، کشورهای آسیای شرقی نیز متقاضیان زیادی برای مهاجرت داردند. چین یکی از توسعه یافته ترین کشورهای آسیا بوده و علاقه مندان می توانند با تحصیل رشته هتلداری در چین ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. با توجه به موقعیت کشور چین، تعداد توریست های وارد شده به این کشور در هر سال بالا می باشد و مشاغل حوزه توریسم از مشاغل بسیار پردرآمد در این کشور به شمار می روند. دانش آموختگان رشته هتلداری و سایر گرایشات مرتبط با گردشگری در چین می توانند در در مراکز گوناگونی مشغول به کار گردند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله به سوالات شما عزیزان در حوزه مهاجرت تحصیلی به چین و رشته هتلداری در این کشور پاسخ جامعی ارائه دهند. برخی از سوالات پاسخ داده شده در این مقاله عبارتند از:

  • هرینه تحصیل رشته هتلداری در چین چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در چین کدامند؟
  • فارغ التحصیلان رشته هتلداری در چین در چه زمینه هایی می توانند اشتغال یابند؟
  • آیا کار دانشجویی در چین برای دانشجویان بین المللی مجاز است؟
  • آیا امکان تحصیل رشته هتلداری به زبان انگلیسی در چین وجود دارد؟

تاریخچه رشته هتلداری در چین

کشور چین یکی از مهم ترین و بزرگترین کشورهای دنیا به شمار رفته و نقش کلیدی را در اقتصاد و سیاست جهان ایفا می کند. علیرغم وسعت بالای چین، درصد بالایی از آن خالی از سکنه بوده و جمعیت آن بیشتر در شهرهایی از جمله شانگهای و پکن متمرکز شده است. پایتخت چین پکن بوده و شانگهای مهم ترین شهر و بندر آن به شمار می رود. زبان رسم این کشور چینی می باشد و بر اساس استان و شهر، به لهجه های گوناگونی صحبت می گردد؛ با این وجود، امکان تحصیل و یا کار به زبان انگلیسی نیز در این کشور فراهم است. مذاهب رایج در کشور چین، بودائیسم و مسیحیت می باشند و در کنار این دو، اسلام و تائوئیسم نیز پیروان خاص خود را دارند. چین دارای یک حکومت جمهوری بوده و از کشورهای سوسیالیست به شمار می رود.

تحصیل در چین
مساحتکیلومتر مربع 9596961
جمعیتمیلیارد 1.4
واحد پولیوآن
حکومتدولت سوسیالیستی تک ‌حزبی
شاخص توسعه انسانی0.752
بزرگترین شهرشانگهای
تولید ناخالص داخلی14.1 تریلیون دلار
اقتصاداقتصاد بازاری بر مبنای مالکیت خصوصی

از مزایای تحصیل در چین، می توان به مواردی از جمله کیفیت بالای دانشگاه ها و مراکز آموزشی، محیط پویا و پر تلاش، اعتبار بالای مدرک اعطا شده و هزینه های مقرون به صرفه اشاره نمود. این رشته در دانشگاه های این کشور ارائه شده و افراد با تحصیل در این زمینه، مهارت های مورد نیاز برای کار در هتل ها و سایر مراکز اقامتی را می آموزند. شایان ذکر است که دولت چین بورسیه ها و کمک هزینه هایی برای دانشجویان واجد شرایط در نظر گرفته و مهاجرت تحصیلی را برای دانشجویان مستعد آسان تر کرده است.

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته هتلداری در چین

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته هتلداری در چین

با توجه به متعدد بودن دانشگاه های واقع شده در چین، گزینه های پیش روی افراد برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته مورد نظر آن ها بسیار گوناگون است. به عنوان مثال، رشته هتلداری در چین، در کالج ها و دانشگاه های گوناگونی ارائه می گردد. یکی از کالج های ارائه دهنده رشته هتلداری و سایر رشته های حوزه توریسم، کالج Suzhou Centennial College می باشد. این مرکز رشته هتلداری را در مقطع کارشناسی به دانشجویان ارائه داده و مدرک ارائه شده در سراسر جهان معتبر است. یکی دیگر از مراکز ذکر شده، دانشگاه Sun Yat-sen University می باشد که در شهر Zhuhai واقع شده است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحصیل در رشته هتلداری در دانشگاه Sun Yat-sen University به هر دو زبان انگلیسی و چینی امکان پذیر است. متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی باید مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند.

هزینه تحصیل رشته هتلداری در چین

طبق موارد ذکر شده، تحصیل در چین یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی می باشد. علاوه بر بورسیه های دولتی، دانشگاه ها و مراکز تحصیلی چین نیز کمک هزینه هایی برای دانشجویان مستعد داخلی و خارجی در نظر گرفته اند. شایان ذکر است که هزینه تحصیل در چین با توجه به مواردی از جمله زبان تحصیل متفاوت بوده و در صورت انتخاب تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه تحصیل بالاتر خواهد بود. طبق آمار ارائه شده از سوی منابع معتبر در سال 2020، هزینه تحصیل رشته هتلداری در مقطع کارشناسی در چین، 23000CNY (یوآن چین) در سال را در بر می گیرد. در صورت تحصیل به زبان انگلیسی، مبلغ ذکر شده به 26000CNY (یوآن چین) در سال افزایش خواهد یافت. هزینه محل اقامت در هر سال تحصیلی در کشور چین نیز به طور متوسط 4500CNY (یوآن چین) را در بر خواهد گرفت.

مقایسه هزینه سالیانه تحصیل رشته هتلداری در مالزی و چین

فرصت های شغلی رشته هتلداری در چین

طبق قوانین چین، کار دانشجویانی که دارای تابعیت این کشور نمی باشند با محدودیت مواجه است. در برخی استان ها، امکان کار به صورت پاره وقت برای برخی دانشجویان فراهم می شود اما در بسیاری از موارد دانشجویان حق امضای قرارداد را نخواهند داشت. در صورت صدور نامه از دانشگاه دانشجویان می توانند در دوره های کارآموزی کوتاه مدتی در این کشور مشغول به کار گردند. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های چین، افراد می توانند به کشور خود بازگشته و یا تا زمان اعتبار ویزای تحصیلی خود، به جستجوی کار در این کشور بپردازند. از فرصت های شغلی رایج برای دانش آموختگان رشته هتلداری در چین می توان به مواردی از جمله مدیریت هتل، کاراموزی در هتل ها، مهمانداری در هواپیما، کشتی و قطار اشاره نمود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *