مهاجرت

آشنایی با استان بریتیش کلمبیا

آشنایی با استان بریتیش کلمبیا

داشتن اطلاعات گسترده در مورد استان های کشور کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند امری ضروری و حیاتی می باشد. آشنایی با استان بریتیش کلمبیا و قوانین مهاجرتی این استان باعث می شود تا افرادی که قصد مهاجرت دارند با ذهنیت صحیح، تصمیم حساب شده ای بگیرند و مهاجرت موفقی را تجربه کنند. مهاجرت به کانادا از طریق روش های گوناگونی امکان پذیر است اما متقاضیان توجه داشته باشند که مهاجرت بدون داشتن دانش مورد نیاز و آگاهی از قوانین کشور یا ایالت مقصد امری پرریسک بوده و عموما به شکست منجر می شود. در ادامه این مقاله که توسط همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، اطلاعات مورد نیاز در مورد مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا را به شما عزیزان خواهیم داد.

معرفی اجمالی استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا یکی از استان های کشور کانادا می باشد که در غربی ترین نقطه آن و در میان رشته کوه های راکی و اقیانوس آرام قرار گرفته است. این استان از شمال با قلمروهای شمال غرب و قلمرو یوکان، از شرق با استان آلبرتا، از جنوب با ایالت واشینگتن و از غرب با اقیانوس آرام همسایه است. مرکز این استان شهر ویکتوریا و بزرگترین شهر آن، ونکوور می باشد. ونکوور با در بر داشتن جمعیتی بیش از 2.5 میلیون نفر، سومین شهر پر جمعیت کانادا به شمار می رود. بخش مهمی از جمعیت این شهر را مهاجرین تشکیل می دهند. چینی های کانادا عموما در این شهر زندگی می کنند. این استان بزرگترین مرکز صادر کننده الوار و چوب در کانادا است. صادرات الوار در کنار فیلم سازی و شیلات، یکی از سه صنعت اصلی بریتیش کلمبیا می باشد.

نمودار رشد جمعیت استان بریتیش کلمبیا

زندگی در استان بریتیش کلمبیا

این استان به دارا بودن سطح بالای زندگی با داشتن شهر ونکوور یکی از شهرهای مهم جهان از لحاظ کاری و زندگی شناخته شده‌ است. امکانات اقتصادی و رفاهی که در اختیار مهاجران تازه وارد به این استان قرار می گیرد در بالاترین سطح خودش قرار دارد. همانند سایر استان های کانادا، خدمات بهداشتی درمانی در بریتیش کلمبیا برای شهروندان کانادا رایگان می باشد و دولت تمامی هزینه های مربوطه را پرداخت می نماید. مردمان این استان به برخورداری از سلامت جسمی و انجام تفریحات در فضای باز از جمله دوچرخه سواری، اسکی، اسنوبرد، قایق رانی و شنا مشهور هستند. فرهنگ این استان آمیزه ای از فرهنگ اقوام مهاجر بریتانیایی، آلمانی، چینی، هندی و ژاپنی می باشد و این گوناگونی فرهنگی باعث شده تا ونکوور هر ساله مرکز جذب هنر و فرهنگ از سراسر جهان باشد.

آشنایی با آب و هوای استان بریتیش کلمبیا

شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از گرم ترین شهرهای کانادا شناخته می شود و میانگین دمای سالیانه آن، 15 درجه سانتی گراد اعلام شده است. این شهر در جنوبی ترین بخش این استان قرار داشته و در مرز آمریکا واقع شده است. بخش های شمالی و شمال شرقی این شهر توسط کوهستان های بلندی احاطه شده که از ورود توده هوای سرد جلوگیری می کندد. هم چنین وجود اقیانوس آرام نیز جریان های هوایی نسبتا گرمی را وارد این شهر می کند. در دو ماه سر سال، دسامبر و ژانویه، میانگین دمای روزانه 7 درجه سانتی گراد می باشد. گرم ترین ماه سال در این شهر آگوست با 22 درجه سانتی گراد می باشد و تفاوت زیادی در دمای سالانه آن به چشم نمی خورد.

استان بریتیش کلمبیا به دلیل برخورداری از موقعیت های جغرافیایی ایده آل، یکی از مقاصد محبوب توریست ها نیز به شمار می رود. این استان از 4 پارک ملی، سواحل زیبایی از جمله کاریبو، کوه های آتشفشانی و پیست اسکی و اسنوبرد برخوردار بوده و امکاناتی را برای ورزش های گوناون از جمله قایقرانی کانو فراهم می کند. در مناطق ساحلی این استان، ماه های فوریه و نوامبر مرطوب ترین ماه های سال بوده بهترین زمان برای بازدید از ساحل، ماه های می و سپتامبر می باشند. ونکوور نیز از آب و هوایی متعادل برخوردار بوده و زمستان های ملایم و تابستان های گرم دارد. در ناحیه شرقی این استان و به سمت کوهستان ها، آب و هوایی بسیار خشک باعث ایجاد زمستان های سرد و تابستان های گرم شده است. بخش شمالی این استان سرد تر بوده و تابستان های خنک تری دارد.

هزینه های زندگی در استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا یکی دیگر از استان های کانادا می باشد که استانداردهای زندگی ایده آل در آن به خوبی به چشم می خورد، پس طبیعی است که هزینه زندگی در این استان بسیار بالا باشد. اما شایان ذکر است که میانگین درآمدی ساکنین بریتیش کلمبیا نیز بالا بوده و تناسب خوبی میان سطح درآمد و مخارج افراد دیده می شود. میانگین درآمد سالیانه شهروندان ساکن استان بریتیش کلمبیا در سال 2020، مبلغی برابر با $63916 (دلار کانادا) گزارش شده است. نرخ مالیات بر درآمد در استان برتیش کلمبیا نیز دومین رقم پایین در کانادا می باشد. هزینه مسکن در این استان بسیار بالا بوده و شهرهای ونکوور و ویکتوریا، گران ترین شهرهای آن می باشند. به دلیل هزینه های بالای بخش مسکن در مرکز شهر، بسیاری از افراد در حومه شهر و یا شهرهای ارزان تر مثل ریچموند و سوری مسکن خود را تهیه نمایند.

هزینه زندگی در استان بریتیش کلمبیا (دلار کانادا)
آیتمهزینه
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت$18
یک گالن شیر$9
رفت و آمد ماهیانه$98
قبوض (آب، برق و غیره)$83
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$2046
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$1580

آشنایی با شرایط کار در استان بریتیش کلمبیا

آشنایی با شرایط کار در استان بریتیش کلمبیا

کار در کانادا با شرایط مطلوبی همراه بوده و یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور محسوب می گردد. با توجه به سیستم مهاجرتی کانادا، توانایی های افراد از اهمیت بالایی برخوردار هستند و داشتن یک رزومه کاری مناسب، افراد را به دست یابی به شغل مورد نظر خود نزدیک تر می کند. از مشاغل پرتقاضا در استان بریتیش کلمبیا در سال 2021 می توان به مواردی از جمله مدیریت مالی، مدیریت فروش شرکت ها، مدیریت منابع انسانی، معلمان ابتدایی و مهد کودک، مددکار اجتماعی، تحیلل گران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی و غیره اشاره نمود. برخی از موقعیت های کاری نیازی به ارائه مدک زبان ندارند اما کارفرما می تواند به طور جداگانه از فرد بخواهد تا توانایی خود را در زبان مورد نظر از طریق آزمون و یا مدرک اثبات نماید. در ادامه، مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا را نام می بریم:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدرک زبان
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت
  • انگیزه نامه
  • رزومه کاری

آشنایی با شرایط تحصیل در استان بریتیش کلمبیا

طبق قوانین کانادا، شهروندان این کشور در تمامی ایالت ها می توانند تا پایان دبیرستان خود تحصیلات رایگان داشته باشند. افراد می توانند در پایان تحصیل خود وارد دانشگاه و یا کالج شده و به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند. از دانشگاه های مطح استان بریتیش کلمبیا می توان به دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه ویکتوریا اشاره نمود که هر ساله افتخارات زیادی را به ارمغان می آورند. به طور متوسط، هزینه یک سال تحصیل در دانشگاه های این استان $4800 (دلار کانادا) بوده که با اخذ کمک هزینه های تحصیلی کاهش می یابد. هم چنین دانشجویان می توانند از طریق کار پاره وقت، به درآمد زایی برای پرداخت هزینه های زندگی خود بپردازند. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *