ویزای تحصیلی

ارزان ترین دانشگاه های اندونزی

ارزان ترین دانشگاه های اندونزی

طی سالهای اخیر آمار متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اندونزی با رشد همراه بوده؛ به همین دلیل به بررسی ارزان ترین دانشگاه های اندونزی پرداخته ایم. قابل ذکر است که هزینه تحصیل در اندونزی معقول بوده و با توجه به کیفیت آموزشی بالا، از بهترین مقاصد جهت مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. از جمله سایر روش های مهاجرت به این کشور می توان به سرمایه گذاری اشاره کرد که با توجه به پروژه های گوناگون در حال انجام در اندونزی، می تواند از لحاظ تجاری و اقتصادی بسیار پر سود باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، به سوالاتی از جمله موارد زیر پاسخ داده ایم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اندونزی وجود دارد؟
  • ارزان ترین دانشگاه های اندونزی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در اندونزی در مقطع کارشناسی چه مقدار است؟
  • مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اندونزی شامل چه مواردی است؟

مهاجرت از طریق تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های اندونزی

با جست و جو در میان روش های مهاجرت به اندونزی، در می یابیم که مهاجرت تحصیلی از راحت ترین روش های مهاجرت به این کشور است. کشور اندونزی از تعداد زیادی دانشگاه معتبر در سطح جهانی برخوردار بوده و آموزشی با کیفیت ارائه می کند. علاوه بر بالا بودن سطح علمی دانشگاه های اندونزی، هزینه تحصیل در این کشور نیز در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، به طور مثال انگلستان، پایین بوده و مقصدی مقرون به صرفه برای زندگی دانشجویی به حساب می آید. دانشگاه های اندونزی به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی مبلغ بالاتری را در بر می گیرد. امکان تحصیل در اندونزی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی نیز فراهم است و تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی عموما در دانشگاه های خصوصی این کشور امکان پذیر است.

نمودار مقایسه نرخ باسوادی در اندونزی و مالزی

معرفی ارزان ترین دانشگاه های اندونزی

همان طور که ذکر شد، تحصیل در اندونزی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به این کشور به شمار می آید. در میان دانشگاه های گوناگون این کشور، هزینه تحصیل در برخی مراکز پایین تر است و برای دانشجویان بین المللی ایده آل تر به نظر می رسد. سال تحصیلی در دانشگاه های کشور اندونزی به دو ترم تقسیم می شود؛ ترم اول از ماه فوریه آغاز شده و تا ماه ژوئن ادامه می یابد و ترم دوم بازه زمانی ماه های آگوست الی ژانویه را شامل می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی در اندونزی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 1 الی 2 سال به طول می انجامد. هم چنین دانشجویان مقطع دکتری می توانند پس از 3 الی 4 سال پژوهش و مطالعه، مدرکی معتبر از دانشگاه های این کشور اخذ نمایند.

ارزان ترین دانشگاه های اندونزیهزینه هر ترم تحصیل در مقطع کارشناسی (دلار آمریکا)
University of Gadjah Mada$700 الی $1800
University of Indonesia$1500 الی $3500
Institute of Technology, Bandung$2200 الی $2400
Bogor Agricultural University$170 الی $860
Airlangga University$1700

نحوه اخذ پذیرش از ارزان ترین دانشگاه های اندونزی

پیش از اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی اندونزی، باید از یکی از دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی این کشور نامه پذیرش دریافت کرد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های اندونزی، باید با تکمیل فرم های مروبوطه، پرداخت مبلغی حدود $50 (دلار آمریکا) و ارسال مدارک لازم، از طریق سایت دانشگاه مورد نظر جهت اخذ پذیرش اقدام کنند. از جمله مهم ترین مدارک لازم می توان به مدرک زبان اشاره نمود؛ متقاضیان تحصیل به زبن انگلیسی باید مدارکی هم چون آیلتس و تافل ارائه دهند و افرادی که قصد تحصیل به زبان اندونزیایی را دارند نیز باید تسلط خود را بر این زبان با ارائه مدرکی اثبات کنند. افرادی که جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد رشته های تجارت و اقتصاد اقدام می کنند، ملزم به ارائه مدرک GRE یا GMAT می باشند. سایر مدارک نیز شامل مواردی هم چون ریز نمرات و مدارک مقاطع تحصیلی قبل می شوند.

نحوه اخذ پذیرش از ارزان ترین دانشگاه های اندونزی

نحوه اخذ ویزا جهت تحصیل در دانشگاه های اندونزی

پس از ارسال مدارک لازم و طی کردن پروسه ثبت درخواست پذیرش، در صورت تایید دانشگاه یا موسسه مقصد برای فرد متقاضی نامه اخذ پذیرش ارسال می گردد. ویزای تحصیلی اندونزی که ویزای فرهنگی اجتماعی نیز نامیده می شود اجازه اقامت 60 روزه را به فرد خواهد داد که این مدت با اعلام حمایت دانشگاه از فرد متقاضی تا 1 سال تمدید می گردد. به دلیل سطح علمی بالای دانشگاه های اندونزی، سالانه عده زیادی از دانشجویان بین المللی جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام می کنند و به همین دلیل با تحصیل در این کشور می توان از فرصت آشنایی با سایر ملل و فرهنگ ها بهره برد. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اندونزی به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • نامه اخذ پذیرش از دانشگاه یا موسسات اندونزی
  • عکس پاسپورتی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت
  • رسید پرداخت هزینه های لازم برای ثبت نام دانشگاه و یا مدرک دریافت کمک هزینه تحصیلی

افراد پس از اخذ ویزای تحصیلی خود اجازه اقامت در اندونزی و شرکت در کلاس های دانشگاه را می یابند. شایان ذکر است که امکان کار با ویزای دانشجویی در اندونزی فراهم نخواهد بود و متقاضیان اشتغال باید جهت اخذ ویزای کاری این کشور اقدام کنند. افراد پس از اتمام تحصیل خود در اندونزی می توانند با اشتغال در این کشور، اقامت خود را تمدید کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی می باشد. در صورت نیاز به اخذ مشاوره جهت تصمیم گیری بهتر در خصوص مهارت تحصیلی، کاری و غیره، تیم وکلای توانمند و با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه کاری درخشان آماده کمک به شما عزیزان می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *