مهاجرت

ازدواج در اکوادور

ازدواج در اکوادور

ازدواج در اکوادور فرایندی است که بر اساس آن دو نفر تعهد می دهند که برای مدتی در کنار یکدیگر زندگی کنند و به صورت قانونی به ثبت می رسد. افرادی که قصد مهاجرت دارند نیز ممکن است از پروسه مهاجرت از طریق ازدواج استفاده کنند. اکوادور یکی از کشورهایی است که اجازه اقامت از این طریق را به افراد می دهد و می توان از مزایای قانونی آن نیز بهره برد. دولت اکوادور برای تشویق به تشکیل خانواده، امتیازهایی را در نظر گرفته است که از طریق آن می توان امتیازهای اضافه را به دست آورد.

  • شرایط ثبت ازدواج در اکوادور چگونه است؟
  • آیا اکوادور تفاوت افراد همجنس را می پذیرد؟
  • روند مهاجرت به اکوادور از طریق ازدواج چگونه است؟
  • آیا می توان خارج از اکوادور، با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کرد؟
  • امتیازهای ازدواج با شهروندان این کشور چیست؟

بسیاری از افراد از طریق ازدواج اقامت خود را به دست می آورند. این گروه از افراد به رزومه سنگین یا خاصی نیاز نخواهند داشت. همین مسئله سبب شده است تا مهاجرت از این طریق متقاضیان بسیاری داشته باشد. بسیاری از مهاجرت هایی که به صورت غیر حقیقی و با پرونده سازی انجام می شود نیز همین شرایط را دارند. باید به این نکته اشاره کرد کرد که در صورتی که سفارت یک کشور متوجه چنین پرونده سازی شود، نه تنها در همان کشور، بلکه در سایر کشورها نیز، فرد با یک پرونده سنگین روبرو می شوند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این گفتار، شرایط ازدواج در اکوادور را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

ازدواج همجسنگرایان در اکوادور

در سال های اخیر بسیاری از کشورهای جهان، در حال ایجاد شرایطی برای به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان هستند. کشورهای سنتی زیادی هستند که قویا در برابر این قانون ایستادگی می کنند و آن را نمی پذیرند. با این حال، اکوادور این قانون را به رسمیت شناخته است.


از سال 2019، همجنسگرایان در اکوادور این فرصت را خواهند داشت که به صورت رسمی ازدواج کنند. بر اساس قانون قبلی در اکوادور، ازدواج یک عمل رسمی بین زن و مرد بود که این عبارت از قانون جدید حذف شده است. اکوادور امروز تنها یکی از کشورهایی است که این قانون را به رسمیت می شناسد. سایر کشورهای تایید کننده این قانون عبارتند از:

کشورهای پذیرای ازدواج همجسنگرایان

بغیر از کشورهای فوق، نام 18 کشور دیگر نیز از جمله تایوان، آمریکا، کانادا و غیره نیز در این لیست دیده می شود.

شرایط مهاجرت همجنسگرایان

قوانین ازدواج در اکوادور

ازدواج در اکوادور قوانین بسیار ساده و قابل اجرایی دارد. افرادی که قصد دارند در این کشور ازدواج کنند، باید 18 ساله باشند. البته در برخی از شرایط، در صورتی که فرد 16 ساله باشد، می تواند با کسب رضایت نامه از پدر و مادر یا قیم قانونی خود، ازدواج کند. بر اساس قوانین، هر دو نفر باید نشان دهند که به خوبی نسبت به تعهد ازدواج آگاهی دارند. این تعهد مسئولیت هایی را بر عهده هر دو طرف قرار می دهد و یک تعهد یک طرفه نیست.

قوانین ازدواج در اکوادورز

در صورتی که فردی خارج از اکوادور یک ازدواج را به ثبت برساند، برای این که آن را در این کشور نیز قانونی کند، باید مجدد برای ثبت آن در اکوادور نیز اقدام کند. اکنون دو نوع ازدواج در این کشور به رسمیت شناخته می شود. فرد می تواند هم ازدواج مدنی و هم قانونی را در این کشور ثبت کند.

مدارک لازم برای ثبت پیوند ازدواج در اکوادور

برای این که فرد پیوند قانونی ازدواج را به ثبت برساند، به مدارک مختلفی نیاز خواهد داشت که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • کارت ملی، کارت شناسایی یا پاسپورت رسمی از هر دو طرف
  • شناسنامه رسمی هر دو طرف که نام والدین آن ها نیز ذکر شده است
  • گواهی اقامت؛ این مدرک صرفا برای افرادی است که بخواهند ازدواج قانونی خود را در این کشور ثبت کنند، باید مدتی در این کشور اقامت داشته باشند یا سندی برای حضور خود در این کشور در اختیار داشته باشند
  • دو شاهد که به صورت حضوری در مراسم شرکت کنند
  • گواهی پرداخت هزینه ها
  • وکالت نامه رسمی در زمانی که یکی از طرفین حضور نداشته باشد.
  • تمامی مدارک افراد باید اصل باشد و برای شهروندان خارجی، ارائه ترجمه نیز الزامی است.

پروسه مهاجرت به اکوادور

ازدواج یکی از مسیرهای ساده برای دریافت اقامت در خارج از کشور است. باید به این نکته اشاره کرد که افراد از این طریق با کمترین دغدغه می توانند به اقامت برسند. باید در نظر داشت که در حال حاضر، حقیقی بودن این ازدواج مهم ترین موضوع در این رابطه خواهد بود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه نیز می توانند راهنمای شما باشند.

سوالاتی درباره ازدواج در اکوادور

برخی از مهم ترین پرسش های مطرح شده درباره ازدواج در اکوادور عبارتند از:

  • شرایط ثبت ازدواج در اکوادور چه هزینه هایی در بر خواهد داشت؟ ثبت ازدواج قانونی در اکوادور هزینه ای در حدود 50$ (دلار) را به همراه خواهد داشت.
  • هزینه برگزاری جشن ازدواج در اکوادور چقدر است؟ این هزینه را می توان در حدود 250$ (دلار) دانست که البته با توجه به نیازها و خواسته های طرفین می تواند متفاوت باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *