مهاجرت

افتتاح حساب بانکی در روسیه

افتتاح حساب بانکی در روسیه

روسیه کشوری با وسعت تقریباً 2 برابر ایالات متحده آمریکا با کشورهای فنلاند، نروژ، گرجستان، تاجیکستان و برخی دیگر کشورها دارای مرز زمینی می باشد. افتتاح حساب بانکی در روسیه اولین اقدامی است که مهاجران ضمن ورود می­ باید انجام دهند. افراد با اهداف مختلفی به روسیه مهاجرت می­ نمایند. برخی برای انجام کار و سرمایه گذاری و برخی دیگر جهت ادامه تحصیل و کارآفرینی. برای انجام هر گونه کار در این کشور افراد نیازمند افتتاح حساب بانکی در روسیه می­ باشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به افتتاح حساب بانکی در روسیه طی سال 2022 توضیحاتی ارائه می گردد.

  • آیا شهروندان ایرانی می توانند  در روسیه به افتتاح حساب بپردازند؟
  • شرایط افتتاح حساب در روسیه چیست؟
  • کدام بانک های روس برای شهروندان خارجی حساب بانکی افتتاح می کنند؟
  • بانک های بین المللی در روسیه کدامند؟

شرایط افتتاح حساب بانکی در روسیه در 2022

افراد می­ توانند انواع مختلفی از حساب های بانکی را در روسیه افتتاح نمایند. برای افتتاح حساب بانکی در روسیه که بصورت ساده همه افراد می­ توانند افتتاح نمایند، تنها پاسپورت فرد متقاضی نیاز است. در صورتیکه افراد با افتتاح حساب قصد دریافت خدمات دیگری را داشته باشند باید موارد زیر را نیز در نظر داشته باشند.

  • ارائه شناسه عکس
  • ارائه مجوز اقامتی معتبر فرد متقاضی
  • اثبات نمودن آدرس محل زندگی در روسیه با ارائه یکی از قبوض خدماتی (آب، برق و گاز)

افراد توجه داشته باشند برای افتتاح برخی از حساب های بانکی در روسیه ممکن است نیاز به تأیید کارفرمای شخص متقاضی باشد. یکی از قدیمی ترین بانک های کشور روسیه SberBank است که دارای قدمتی 175 ساله می ­باشد و در حال حاضر دارای 340 میلیارد $ (دلار) سرمایه می ­باشد. در سال 2022 افتتاح حساب بانکی در روسیه در این بانک با 3 ارز یورو، دلار و روبل امکان پذیر است. این بانک با افتتاح حساب کارتی بنام Debit برای فرد صادر می­ نماید. با استفاده از این کارت افراد تنها به اندازه میزان موجودی که در کارت خود دارند اجازه برداشت خواهند داشت. افراد از طریق این کارت می­ توانند به صرافی های این کشور مراجعه نموده و به حساب خود حواله بزنند و همچنین امکان شارژ نمودن کارت هایشان نیز وجود دارد.

حساب بانکی در روسیه

افرادی که قصد مهاجرت به روسیه را دارند می ­توانند فرایند افتتاح حساب بانکی در روسیه را از کشور مبدأ خود شروع نمایند. بدین منظور فرد ابتدا بانک مورد نظر خود را انتخاب نموده و بصورت آنلاین جهت افتتاح حساب اقدام می ­نماید و پس از اخذ ویزای روسیه و ورود به این کشور می­ تواند ادامه فرآیند افتتاح حساب خود را که ملزم به حضور خود فرد برای اخذ امضای وی می ­باشد را انجام دهد. تمامی اطلاعات و درخواست هایی که افراد برای افتتاح حساب از بانک مورد نظر خود می­ نمایند در جایی نگهداری می­ گردد و در صورتیکه فرد قصد تغییر در حساب خود را نماید، به راحتی این کار امکان پذیر خواهد بود.

مردم روسیه به زبان روسی صحبت می­کنند و اغلب شهروندان این کشور که به انجام فعالیت های تجاری با کشورهای دیگر مشغولند به زبان انگلیسی نیز مهارت دارند. خانه ها و مکان های اقامتی در این کشور بگونه ای بنا شده اند که براحتی افراد می­ توانند از مناظر زیبا و طبیعی این کشور لذت ببرند. آب و هوای این کشور سرد و مرطوب است و تقریباً در بیشتر فصول سال مردم شاهد بارش برف هستند. اما با نزدیک شدن به فصل بهار برف ها شروع به آب شدن و ناپدید شدن می­ کنند. بناهای تاریخی و موزه های این کشور از دیگر دلایل جذب گردشگران به این کشور می­ باشد. ناگفته نماند روسیه یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین کشورهای جهان نیز بشمار می ­رود.

شرایط افتتاح حساب بانکی در روسیه

بانک های بین المللی در روسیه

در روسیه بانک های مختلفی در حال فعالیت می­ باشد و همه­ آنها دارای یک شبکه بانکی پیشرفته می ­باشند و دسترسی به دستگاه های خودپرداز در این کشور به آسانی ممکن است. همچنین در این کشور بانک های بین المللی زیاد دیگری نیز وجود دارد که برخی از مهاجران این بانک ها را برای افتتاح حساب بانکی در روسیه برمی ­گزینند. بزرگترین بانک در کشور روسیه بانک Sberbank Sberbank می ­باشد. افراد با افتتاح حساب در این بانک و دریافت کارت پرداخت براحتی می ­توانند از سایر خدمات بانکی از جمله اخذ وام جهت انجام کار در روسیه اقدام نمایند. بانک های مختلف در کشور روسیه خدمات و تسهیلات مختلفی را در اختیار مشتریان خود قرار می ­دهند. در کشور روسیه بیش از 1000 بانک وجود دارد.

انواع کارت های بانکی روسیه کدامند؟

بانک های کشور روسیه کارت های بانکی مختلفی همچون Mir – Visa card- Master card را برای افراد صادر می ­نماید. کارت Mir مخصوص سیستم های داخلی روسیه هستند. ویزا کارت و مستر کارت نیز علاوه بر اینکه افراد می ­توانند از این کارت ها در داخل کشور روسیه استفاده نمایند می­ توانند برای انجام حواله های بین المللی نیز از این کارت ها استفاده نمایند. این کارت ها توسط بانک های فیزیکی برای افراد صادر می­ گردد که حداقل دارای 3 سال اعتبار هستند.

افراد پس از پایان اعتبار ویزاهایشان (تجاری، کاری، تحصیلی و غیره) امکان استفاده از کارت های بانکی روسیه را دارند. بانک های روسیه پس از افتتاح حساب برای افراد و با اولین واریزی فرد در حساب بانکی مبلغی بطور اتوماتیک از حساب وی کم خواهد شد. افراد با استفاده از کارت های بانکی روسیه می­ توانند:

  • به اینترنت بانک و موبایل بانک دسترسی داشته باشند.
  • با استفاده از کارت های بانکی روسیه به راحتی می ­توانند از تمامی فروشگاه های اینترنتی در جهان خرید نمایند.
  • با استفاده از کارت های بانکی روسیه افراد می­ توانند از کارتخوان های دیگر کشورها استفاده نموده و به راحتی انتقال وجه نموده و دیگری نیازی به جابجایی پول نقد نخواهند داشت.

بانک ها جهت افتتاح حساب بانکی در روسیه

در کشور روسیه بانک های متعددی وجود دارد که هر یک ممکن است بصورت دولتی و یا خصوصی مشغول به فعالیت باشند. از جمله مهمترین بانک های این کشور می­ توان بانک VTB ، بانک گازپروم، بانک مسکو، آلفا بانک و سیتی بانک را نام برد. برخی از این بانک های از دیگر کشورها می­باشند که بصورت خصوصی در روسیه مشغول به فعالتند. متقاضیان می توانند با مراجعه به دفتر موسسه و مشاوره با کارشناسان و مشاورین با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط کسب اقامت روسیه جویا شوند.

2.7/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “افتتاح حساب بانکی در روسیه

  1. hasan6617 گفت:

    سلام خسته نباشین . ببخشین من مدرک اتشنشانی و مدرک hse دارم خواستم بدونم میشه به روسیه رفت واسه کار و اقامت.
    مدرک دانشگاهی لیسانس هم دارم. ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر دعوتنامه کاری داشته باشید این امکان وجود خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *