مهاجرت

اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج

اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج

اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج این فرصت را به فرد می دهد که بتواند در این کشور اقامتی مشابه با همسر خود را به دست آورد. برای رسیدن به این نوع از اقامت، نیازی نیست که فرد حتما با یکی از افرادی ازدواج کند که پاسپورت مونته نگرو را در اختیار دارد بلکه با ازدواج با دارندگان اقامت این کشور نیز می توان به مونته نگرو سفر کرد و این یکی از فرصت های مهاجرتی برای رسیدن به این کشور است. البته باید در نظر داشت که همچون گذشته ازدواج های صوری نمی توانند به راحتی منجر به دریافت اقامت در این کشور شوند و مدارکی باید در اختیار داشت که صحت ازدواج را تایید کند.

در حال حاضر افراد زیادی از طریق ازدواج وارد و پیوست به خانواده راهی خارج از کشور می شوند و بدون تردید یکی از مهم ترین دغدغه هایی که در پروسه مهاجرت به خارج از کشور وجود دارد، مهاجرت به همراه خانواده به مونته نگرو است که انتظار می رود در آینده ای نزدیک به یکی از کشورهای مهم اروپایی برای مهاجرت تبدیل شود. فرایند مهاجرت به مونته نگرو برای افرادی که قصد دارند به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند کمی متفاوت از سایرین است و به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی روند دریافت اقامت از طریق ازدواج در مونته نگرو خواهند پرداخت.

  • آیا می توان با ازدواج با یک دانشجو در مونته نگرو راهی این کشور شد؟
  • شرایط دریافت اقامت از طریق ازدواج در مونته نگرو چیست؟
  • ازدواج در مونته نگرو چه مزایایی را به همراه دارد؟
  • محدودیت های ازدواج در مونته نگرو چیست؟
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج چیست؟

قوانین دریافت اقامت همسر در مونته نگرو

قانون دریافت پاسپورت مونته نگرو به دلیل ازدواج با یکی از شهروندان (دارندگان پاسپورت) این کشور در دسامبر 2022 ملغی شده است و فردی که از این طریق راهی مونته نگرو می شود، باید به مانند سایر شهروندان خارجی، پروسه دریافت اقامت را طی کند. با این حال این دسته از افراد، مدت کوتاه ترین نسبت به سایر مهاجرین را پشت سر می گذارند تا بتوانند به پاسپورت مونته نگرو دسترسی پیدا کنند.

برای این که فردی بتواند از طریق ازدواج با یکی از شهروندان مونته نگرو، اقامت مونته نگرو را به دست آورد، کافی است تا ازدواج او رسما به ثبت رسیده و اقدامات لازم از طرف فرد ساکن در مونته نگرو برای ارسال دعوتنامه ارسال شود. در صورتی که فردی تمایل به دریافت پاسپورت این کشور داشته باشد اما باید قوانین متفاوتی را طی کند که می توان پروسه آن را به شرح زیر دانست:

پروسه دریافت اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج به صورت قانونی

باید در نظر داشت که فرد باید نشان دهد که برای 3 سال در یک تعهد ازدواج بوده است و به اثبات برساند که برای 5 سال به صورت قانونی در این کشور اقامت داشته است. برای این که فرد بتواند از این طریق اقامت و همینطور پاسپورت مونته نگرو را به دست آورد، باید حداقل 18 سال کامل را داشته و پرونده قضایی نداشته باشد.

شرایط ایده آل مهاجرت خانوادگی به کانادا

مدارک لازم برای دریافت اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج

برای این که فردی بتواند اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج را به دریافت پاسپورت ختم کند، باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • پاسپورت
  • گواهی کیفری پاک در کشور مقصد و مونته نگرو
  • اسناد مربوط به ازدواج و تولد فرزندان (در صورت وجود)
  • مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  • بیمه درمانی

باید توجه داشت که تمامی مدارک باید به زبان مونته نگرویی ترجمه شده باشد و در غیر این صورت مدارک فرد مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. انتظار می رود که در شرایط عادی، پروسه دریافت اقامت این کشور از این طریق از نظر قانونی نیازمند یک پروسه اداری 45 روزه باشد.

مدارک لازم برای دریافت اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج

مزایای دریافت اقامت در کشور مونته نگرو

افراد زیادی به دنبال آن هستند تا بتوانند اقامت یکی از کشورهای خارجی را به دست آورند و مونته نگرو نیز می توانند یکی از این کشورها باشد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که شهروندان خارجی این فرصت را دارند که از طریق ازدواج خود را به مونته نگرو برسانند اما باید دید چه مزیت هایی در این بین وجود دارد. برخی از مهم ترین امتیازهایی که می توان از این طریق به دست آورد عبارتند از:

  • امکان تحصیل رایگان در این کشور
  • فرصت کار در مونته نگرو
  • امکان دریافت اقامتی که منجر به دریافت پاسپورت می شود
  • شانس ورود و خروج بدون محدودیت به مونته نگرو

در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که زندگی در مونته نگرو می تواند امتیازهای بسیار زیادی به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که افراد زیادی تمایل دارند تا این کشور را به عنوان مقصد زندگی خود انتخاب کنند. مسیرهای مختلفی برای مهاجرت به مونته نگرو وجود دارد و اقامت از طریق ازدواج در مونته نگرو تنها یکی از آن ها است. در صورتی که به دنبال مهاجرت به این کشور از طرق مختلف هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *