ویزای تحصیلی

بهترین دانشگاه های فرانسه

بهترین دانشگاه های فرانسه

اگر تمایل به تحصیل در فرانسه دارید، به شما پیشنهاد می کنیم کمی درمورد بهترین دانشگاه های فرانسه بیشتر آشنا شده و ادامه مقاله را دنبال کنید. بر اساس رتبه بندی Times Higher Education’s World University 34 موسسه آموزشی فرانسه در میان دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفتند. در این میان 8 موسسه در پاریس از شناخته شده ترین موسسات در کل کشور فرانسه می باشد.

دانشگاه های پاریس 5 جایگاه اول بهترین دانشگاه های فرانسه 2024 را به خود اختصاص داده اند ولی موسسات و دانشگاه های دیگر در شهرهای مارسی، لیون، گرنوبل و تولوز نیز در میان 10 دانشگاه های برتر فرانسه قرار گرفته اند. Paris Sciences et Lettres یا PSL Research University Paris بهترین دانشگاه فرانسه، با داشتن 25 موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی در پاریس و 3 مرکز تحقیقاتی ملی می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از موسسات بین الملل در باب اخذ اقامت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشد.

تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه 2024

بهترین دانشگاه های فرانسه در سطح ملی در سال 2024 عبارت هستند از:

موسسه آموزش عالیرتبه ملی در سال 2022
Universite PSL1
Ecole Polytechnique2
Sorbonne Unniversity3
CentralSupelec4
ENS de Lyon5
Sciences Po6
Ecole des ponts ParisTech7
Universite Paris 1 Pantheon- Sorbonne8
ENS Paris- Saclay9
University of Strasbourg10

برای مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید:


دلایل تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه در 2024

فرانسه یکی از محبوب ترین هدف های تحصیلی در دنیا است. به صورتیکه 31 دانشگاه و موسسه آموزشی موجود در این کشور موفق به حضور در لیست با امکانات ترین و بهترین دانشگاه های دنیا شدند. چرا باید در فرانسه ادامه تحصیل داد؟ ما در اینجا لیست دلایل جذاب برای ادامه تحصیل در فرانسه را ارائه میکنیم:

دلایلشرح
آموزش تامین مالی شده و تایید شده توسط دولت فرانسهسالانه دولت فرانسه یارانه ای حدود 14000€ (یورو) به هر دانشجو اختصاص میدهد.
آموزش عالی کیفی منطبق با نیازهای دانشجویان وجود 3500 دانشگاه دولتی و خصوصی و بیش از 1300 برنامه به زبان انگلیسی مبین این واقعیت است.
کار تحقیقاتی پیشرفتهفرانسه از نظر تحقیق و توسعه در رده 6 دنیا قرار دارد.
قدرت اقتصادی جهانیفرانسه ششمین اقتصاد بزرگ جهان، دومین بازار بزرگ اروپا و نیز چهارمین صادر کننده بزرگ خدمات در دنیا است.
شرکت های بین المللی و صنایع پیشرفتهفرانسه خواستگاه 31 شرکت بزرگ دنیا همانند Airbus, Total, Orange وغیره است.
محیط مطلوب نوآوری فرانسه ششمین کشور دنیا به لحاظ درخواست ثبت اختراع است.
محیط مناسب زندگیکیفیت زندگی در فرانسه بسیار تاپ می باشد.
فرهنگ و تمدنآشنایی با فرهنگ و زبان فرانسه از مهمترین دستاوردهای اقامت در فرانسه محسوب می شود.
مقصد جذاب برای دانشجویان خارجیفرانسه با بیش از 295000 دانشجوی خارجی در تعقیب ایالات متحده و انگلستان است.

جایگاه جهانی دانشگاه های فرانسه هم از دیگر مزایای تحصیل در این کشور است. یکی از این دانشگاه ها به شرح نمودار ذیل است:

رنکینگ دانشگاه تحقیقاتی psl

رتبه جهانی یکی دیگر از برترین دانشگاه های فرانسه نیز بدین ترتیب می باشد:

رنکینگ دانشگاه paris-saclay

دانشگاه ذیل نیز جایگاه خوبی دارد:

رنکینگ دانشگاه paris

چهار دانشگاه برتر فرانسه

تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه 2024 یکی از افکار متقاضیان تحصیل در فرانسه است. زبان تحصیل در فرانسه، هزینه تحصیل در فرانسه، هزینه زندگی در فرانسه، کار ضمن تحصیل و پس از تحصیل در فرانسه از جملات سوالات ایجاده شده در ذهن متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فرانسه است که توانسته مورد توجه افراد قرار گیرد. دانشجویان می بایست در نظر داشته باشند که تحصیل در این کشور در دانشگاه های نیمه رایگان به زبان فرانسوی است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم در مقاطع ارشد و دکترا در کشور فرانسه وجود دارد که البته هزینه های شهریه ایی بالاتری را دارا است.

4 دانشگاه برتر در لیست بهترین دانشگاه های فرانسه 2024 قرار دارند که عبارتند از:

Paris Sciences et Lettres – PSL Research University Paris

همانطور که گفته شد 25 موسسه این دانشگاه در آپریل سال 2010 توسط 5 موسسه برجسته فرانسه یعنی École Normale Supérieure ،Collège de France ،Paris Observatory ،Chimie ParisTech و ESPCI ParisTech تاسیس شد. موسسات زیر نظر این دانشگاه، ترکیبی از مراکز قدیمی که در طول دوره روشن فکری به وجود آمده اند و موسسات جدید هستند.

هدف اصلی دانشگاه به ثبت رساندن خود به عنوان یکی از برترین موسسات تحقیقاتی در دنیا می باشد. در مجموع 26 جایزه نوبل در فیزیک، شیمی، ادبیات، فیزیولوژی، پزشکی و اقتصاد به تحقیقات ارائه شده از سوی این دانشگاه اعطا شده است. هم چنین این موسسه پیوند توسعه یافته ای با بهترین دانشگاه های دنیا مانند:

  • University of Cambridge UCL
  • Peking University
  • National Taiwan University

دانشگاه سوربون فرانسه (Sorbonne University)

دانشگاه سوربون یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در پاریس است. این دانشگاه از ادغام 2 دانشگاه Paris Sorbonne و Pierre and Marie Curie و تعدادی از موسسات کوچک دیگر به وجود آمد. این دانشگاه از 3 دانشکده علوم انسانی، علوم و پزشکی تشکیل شده است. دانشگاه سوربون تعدادی کالج در نقاط مختلف پاریس و یک کالج ماهواره ای در ابوظبی دارد. سوربون محل نگهداری از 8 مجموعه تحقیقاتی برجسته و عظیم است که بجز مجموعه های مرتبط باجانورشناسی، زمین شناسی و معدن، تنها به روی محققین باز است.

دانشگاه École Polytechnique فرانسه

دانشگاه École Polytechnique به طور خاص بر علوم و علوم فنی متمرکز است. شعار آن ها این عبارت است: برای میهن، دانش و شکوه. کم تر از 3000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که مرکز آن در حومه Palaiseau در فاصله 10 مایلی شهر پاریس قرار دارد. با وجود کم بودن تعداد دانشجویان تقریبا 30% آن ها بین المللی هستند که بر اساس تجربه های شخصی یک دانشجوی اسپانیایی، در آن جا به دانشجویان خارجی توجه خاصی می شود و برنامه های آماده سازی برایشان ترتیب داده می شود تا از بروز مشکل جلوگیری شود.

École Polytechnique دسترسی به دوره های میان رشته ای و چند رشته ای را با فراهم کردن یک برنامه تحصیلی برای دانشجویان لیسانس و پروژه های تحقیقاتی بعد از اتمام تحصیل در فرانسه برای آن ها امکان پذیر نموده است. دانشجویان دوره لیسانس علاوه بر کلاس های فنی مهندسی یا علوم تخصصی خود ملزم به شرکت در برخی کلاس های علوم انسانی و ورزشی نیز هستند. نکته جالب دیگر درمورد دانشگاه École Polytechnique این است که از آن جایی که دانشگاه توسط وزارت دفاع فرانسه اداره می شود، دانشجویان فرانسوی موظف به انجام خدمت سربازی به مدت 8 ماه در اولین سال تحصیل خود هستند.

بررسی بهترین دانشگاه های فرانسه

Paris Diderot University

این دانشگاه نام خود را در سال 1994 به افتخار Denis Diderot فیلسوف، منتقد هنری و نویسنده فرانسوی در قرن هیجدهم Paris Diderot University قرار داده است. این دانشگاه برای دانشکده های علوم خود به خصوص ریاضیات شناخته شده است. این دستاورد به راحتی درموفقیت های دانش آموخته های این دانشگاه در به دست آوردن 2 جایزه نوبل، 2 مدال Fields وهمچنین 2 وزیر قبلی تحصیلات فرانسه مشهود است. هم چنین کتابخانه مرکزی دانشگاه بزرگترین کتابخانه دانشگاهی در پاریس می باشد. تعداد زیادی انجمن ها و گروه های دانشجویی مانند برخی باشگاه های ورزشی غیرمعمولی مثل بندبازی هنرهای سیرک و یا جاز-ژیمناستیک وجود دارند.

بررسی بهترین دانشگاه های فرانسه

ادامه رتبه بندی بهترین دانشگاه های فرانسه 2024 عبارتند از:

نام دانشگاهموقعیت در پاریس
École des Ponts ParisTech در شهر پاریس
École Normale Supérieure de Lyon در شهر لیون
Paris-Sud University در شهر پاریس
Aix-Marseille University در شهر مارسی
Federal University of Toulouse Midi-Pyrénéesدر شهر تولوز
Grenoble Alpes University در شهر گرنوبل

اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های فرانسه

بهترین دانشگاه های فرانسه که اتفاقا اصطلاحا به دانشگاه های رایگان هم معروف هستند، چون حتی از دانشجویان غیر اروپایی نیز شهریه کمی دریافت می نمایند، دانشگاه های دولتی این کشور هستند. برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه تسلط داشتن به زبان فرانسوی اجباری است. در نتیجه افرادی که به این زبان مسلط نیستند ابتدائا حداقل یک سال در کالج زبان های فرانسه تحصیل می کنند و پس از اتمام دوره و تسلط به زبان فرانسوی یا وارد دانشگاه می شوند یا بعضا مستقیم وارد بازار کار می گردند.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر فرانسه هر فردی مطابق رشته تحصیلی خود مدارکی را تهیه و ارائه می کند اما مهم ترین و کلی ترین مدارک را می توان به این شرح دانست:

  • CV/رزومه
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات
  • مدرک زبان
  • توصیه نامه از 2 تا 3 تن از اساتید پیشین
  • انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک که در هر دانشگاهی متفاوت است (application fee)

امید بر این است که با به اتمام رسیدن مقاله بهترین دانشگاه های فرانسه 2024 توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در این باب در اختیار دانشجویان قرار دهیم. مهاجرت از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی فرانسه از برترین طرق مهاجرت به فرانسه محسوب می گردد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به ارائه راهنمایی لازم در همین باب می باشد.

سوالات پرتکرار درباب بهترین دانشگاه های فرانسه

برای بررسی بهترین دانشگاه های فرانسه سوالات زیر را مطالعه نمایید:

  1. بهترین دانشگاه های فرانسه 2024 کدام اند؟ Paris Sciences et Lettres، دانشگاه سوربن، دانشگاه Ecole Polytechnique ،Paris Diderot University
  2. اهداف Paris Sciences et Lettres چیست؟ اهداف این دانشگاه به ثبت رساندن خود به عنوان یک مرکز تحقیقاتی در دنیا می باشد. در مجموعه 26 نوبل به این دانشگاه اعطاء گردیده است.
  3. دانشگاه سوربن فرانسه چگونه دانشگاهی است؟ این دانشگاه از ادغام دو دانشگاه تشکیل گردیده است و دارای دانشکده و کالج های مختلف است.
  4. دانشگاه École Polytechnique فرانسه چگونه دانشگاهی است؟ تمرکز این دانشگاه بر علوم فنی است. این دانشگاه توسط وزارت دفاع فرانسه اداره می گردد.
  5. Paris Diderot University چگونه دانشگاهی است؟ این دانشگاه در خصوص ریاضی مشغول به کار می باشد که جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است.
4.9/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *