ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

یکی از راه های اخذ اقامت آفریقای جنوبی، تحصیل است و تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی هم یک انتخاب مناسب برای علاقه مندان به این رشته خواهد بود. تحصیل داروسازی مانند دیگر رشته­ های زیر مجموعه علوم پزشکی از شرایط خاصی برخوردار است و متقاضیان برای تحصیل در این رشته بهتر است در مورد دانشگاه­ ها، هزینه تحصیل و غیره در کشور آفریقای جنوبی اطلاعات کاملی بدست آورند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد روش ­های مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی، به خصوص از راه تحصیل می ­باشند.

 

رشته داروسازی در دانشگاه­ های آفریقای جنوبی

تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی که یک رشته پویا محسوب می شود و بر محور بیمار استوار شده است، داروساز با تکیه بر دانش و مهارت کسب شده به بیماران خدمت می ­نماید. طول مدت تحصیل در دوره مقطع کارشناسی رشته داروسازی در دانشگاه­ های آفریقای جنوبی، حدود 4 سال به صورت تمام وقت است و بعد از گذشت 4 سال، دانشجو موفق به دریافت درجه B.Pharmacy می­ گردد. پس از اخذ مدرک B.Pharmacy، دانشجو می­ بایست در یک دوره کارآموزی یک ساله شرکت نماید، همچنین دوره کارآموزی می ­بایست در داروخانه و صنعت داروسازی در بخش دولتی به صورت اجباری گذرانده شود. در صورتی که علاقه مند به تحصیل داروسازی در این کشور می­ باشید، باید با دروس این رشته بیشتر آشنا شوید، اکثر دروس این رشته به شرح زیر می باشند:

  • شیمی
  • زیست شناسی
  • فیزولوژی انسانی
  • اقلام دارویی
  • فارماکولوژی

در باب تحصیل در آفریقای جنوبی لینک فوق را مطالعه کنید. همچنین درس ­هایی نیز در ارتباط با مهارت­ های تخصصی نظیر مسائل اخلاقی، حقوقی و چگونگی تعامل با بیماران وجود دارد. یک دانشجوی رشته داروسارزی می­ بایست کلیه موارد زیر را یاد بگیرد:

  • موارد مربوط به نسخه داروها و عملکرد آنها
  • عملکرد بالینی
  • مهارت پاسخ دهی به حالات مختلف بیماران

دوره های premedical جهت تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

در خصوص تحصیل در دانشگاه های داروسازی در آفریقای جنوبی در وهله اول بایستی در دوره های پیش پزشکی یا پیش نیاز ثبت نام کنید. پس از قبول و ارائه نمرات قبولی فرصت تحصیل در دوره های داروسازی در دانشگاه های آفریقای جنوبی را خواهید داشت. البته در نظر داشته باشیدکه در خصوص ورود به تمامی دانشگاه های داروسازی در آفریقای جنوبی نیازی به دوره پریمدیکال نیست. همچنین بایستی کلیه مدارک تحصیلی خود را جهت ارزیابی به SAQA رسال نمایید. در نظر داشته باشد اگر در دروسی مانند ریاضی، فیزیک، زیست و شیمی نمرات بالایی کسب کرده باشید امکان اخذ پذیرش راحت تری خواهید داشت.

چارت آموزشی رشته داروسازی در آفریقای جنوبی

در دوره های مختلف آموزشی جهت تحصیل در رشته داروسازی در آفریقای جنوبی متقاضیان ملزم به پاس نمودن دروس مشخصی می باشند. در سال اول آموزش رشته داروسازی در آفریقای جنوبی به صورت گسترده آموزشاتی به شما داده می شود که بر مبنای دروس فیزیک، شیمی، مقدمه داروسازی و تمرینات دارویی است. در سال دوم دوره تحصیلی رشته داروسازی دانشجو بیشتر به تعامل کاری و آموزشی با پرستاران و داروسازان می پردازد. چارت آموزشی سال روم رشته داروسازی در آفریقای جنوبی شامل دروس تمرینی داروخانه، داروسازی و فیزیولوژی است. سال سوم و چهارم آموزش در رشته های داروسازی در آفریقای جنوبی دوره های آموزشی بیشتر جنبه تجاری و بازاریابی پیدا می کنند و دانشجو بیشتر با تخصص های داروسازی آشنا می گردد.

کارآموزی در تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

بعد از پایان تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی که حدود 4 سال به طول خواهد کشید و اخذ مدرک درجه B داروسازی توسط دانشجو، وی می­بایست در یک دوره عملی به مدت 12 ماه شرکت نماید. این دوره عملی از اهمیت بسیار بالایی برای دانشجویان این رشته برخوردار می ­باشد و یک شانس بسیار خوب در جهت کسب مهارت و تجربه می باشد. دوره کار آموزی ممکن است در یک داروخانه و یا یک مرکز تولید دارو باشد، در طول دوره کار آموزی می­بایست به طور آنلاین گزارشات زیر ارائه گردد:

  • تکمیل نمونه کارها CPD
  • تکمیل گزارشات پیشرفته
  • نرم افزار بررسی پیش ثبت نام
  • تأیید حضور فرد متقاضی در کارگاه توسط مدرس

کارآموزی در تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

مهارت­ های کسب شده در تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

دانشجویان رشته داروسازی برای کارآموزی، پس از گذشت 6 ماه از پایان تحصیل 4 ساله مقطع کارشناسی قادر خواهند بود اقدام به ثبت نام نمایند. طول دوره کارآموزی حدود یک سال است و پس از گذراندن این دوره، دانشجویان موفق به اخذ مدرک A.Pharmacy می گردند. مهارت ها و تخصص ­هایی که یک دانشجوی رشته داروسازی پس از اتمام کارآموزی کسب می­ نماید، به شرح زیر می­ باشد:

  • مهارت و تخصص ­های فنی آزمایشگاهی
  • مهارت­ های عمومی پژوهشی داروسازی
  • تحلیل داده ­ها
  • مهارت­ های عمومی مربوط به فناوری اطلاعات
  • کار به صورت گروهی

هزینه تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی در 2024

در ادامه مقاله تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی، به هزینه تحصیل در این رشته می­ پردازیم، متقاضیان دانشجو در سال 2024 می­ بایست برای مقطع کارشناسی در رشته داروسازی ZAR38000 تا ZAR50000 (راند) پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که این شهریه مربوط به شهروندان بومی کشور آفریقای جنوبی می ­باشد و شهریه برای دانشجویان خارجی کمی متغیر است، همچنین این هزینه زندگی در آفریقای جنوبی بستگی به تعداد دوره و سال ­های تحصیل در دانشگاه­ های آفریقای جنوبی دارد.

بازار کار پس از فارغ التحصیلی در آفریقای جنوبی

اگر دانشجوی متقاضی می­ خواهد به عنوان یک داروساز یا پرسنل داروخانه به کار در کشور آفریقای جنوبی مشغول شود، باید در شورای داروسازی این کشور ثبت نام نماید و مدارک و شرایط لازم را داشته باشد. مدرک تحصیلی و همچنین نامه ­ای از سوی وزارت بهداشت می ­بایست به تصویب شورای داروسازی برسد. پس از تأیید کلیه مدارک، یک آزمون تخصصی از فرد متقاضی گرفته می­ شود و بعد از قبولی در این آزمون، دانشجو مجوز ورود به بازار کار را کسب می­ نماید. ذکر این نکته نیز ضروری می باشد که آزمون شورای داروسازی این کشور، 2 بار در سال برگزار می ­گردد. شرایط ورود به بازار کار پس از به پایان رساندن تحصیلات برای یک دارو ساز در بین موسسات گوناگون، فرق دارد و تقریباً رقابتی است، این شرایط عبارتند از:

  • دانش و مهارت
  • کسب نمرات عالی در این رشته
  • مهارت زبان
  • عملکرد بالینی متقاضی

مهارت و دانش زبان بومی به سبب ارتباط بین فرد متقاضی با بیماران و ارباب رجوع، از اهمیت بالایی برخوردار می­ باشد و فرصت اخذ شغل مورد نظر را بالا خواهد برد. تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی از سوی شورای عالی داروسازی صورت می­ گیرد، این کشور به دلیل رشد اقتصادی مطلوب، یکی از گزینه های ایده ­آل برای مهاجرت تحصیلی می­ باشد. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور است، می ­توانند شما را در این امر یاری دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *