ویزای تحصیلی

تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوئیس

تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوئیس

یکی از بهترین فرصت های آموزشی در کشور سوئیس را می توان تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوئیس عنوان کرد که دارای مزایای فراوانی است. مجوز تحصیل در سوئیس برای دانش آموزان بین المللی از سن 11 سالگی شروع می شود. والدینی که قصد دارند در خصوص تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئیس برای فرزندان اقدام داشته باشند می بایست به اطلاعاتی کافی در این باب دست یابند. گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه توضیح در این زمینه پرداخته است.

  • شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوئیس چیست؟
  • فرایند دریافت پذیرش از مدارس شبانه روزی سوئیس چیست؟
  • هزینه تحصیل مدارس سوئیس چقدر است؟
  • آیا ایرانی ها می توانند پذیرش تحصیلی از مدارس دریافت کنند؟

شاید در نگاه اول موقعیت کشور سوئیس در دید بسیاری از والدین بی ارزش به نظر برسد اما سوئیس دقیقا در مرکز قاره اروپا قرار دارد. همسایگان کشور سوئیس و ارتباط مستقیم این کشور با آن ها بر جذابیت سوئیس می افزاید. مناظر دیدنی کوهستانی و دریاچه های این کشور می تواند تعطیلات فوق العاده ای را به ارمغان آورد. امکان کوهنوردی و قایقرانی در تابستان و اسکی در فصل زمستان تجربه ای بی نظیر را در کشور سوئیس فراهم می آورد.

نظام آموزشی در کشور سوئیس

جای تعجب نیست که ببینید نظام آموزشی در سوئیس خیلی متنوع می باشد چراکه قانون اساسی سوئیس مجوز سیستم مدارس را اساسا به خود کانتون ها (استان های سوئیس) واگذار کرده است. فقط قانون اساسی سوئیس مدارس پایه یا همان مدارس ابتدائی را تنظیم می کند که حضور در آن مدارس برای هر کودکی اجباری و رایگان می باشد. حداقل سن برای حضور در مدارس سوئیس حدود 6 سال می باشد. پس از پایان دوره بتدائی نیز معمولا دانش آموزان مطابق استعدادها و توانمندی های خود و نیز اهداف مسیر حرفه ای دسته بندی می شوند. کلا مدارس در سوئیس به دو نوع مدارس محلی و بین المللی تقسیم می شود. ساختار آموزشی مدارس سوئیسی از قرار ذیل می باشد:

  • آموزش ابتدائی
  • آموزش راهنمائی
  • آموزش متوسطه
  • آموزش عالی

از بهترین مدارس سوئیس برای تحصیل دانش آموزان ایرانی می توان به مدرسه Surval Montreux، کالج آلپاین بیئو سولیل، موسسه مونتانا زاگربرگ، مدرسه بین المللی بریلانت مونت، مدرسه آمریکایی TASIS در سوئیس و غیره اشاره نمود که بهترین سطح آموزشی را همراه با برترین امکانات به دانش آموزان ارائه می نمایند.

چرا تحصیل در مدارس بین المللی سوئیس؟

هر دو سیستم مدارس محلی و بین المللی در سوئیس امکانات برتر و فرصت های آموزشی بهتری را به دانش آموزان ارائه می دهند. ملاحظات درباره انتخاب بین مدارس محلی و بین المللی شامل مدت اقامت در سوئیس، سن دانش آموزان، اولویت اقامتی، تسلط زبانی و برنامه ریزی می باشد. از بین مدارس مختلف در سوئیس، مدارس بین المللی محیط آموزشی چندفرهنگی را به دانش آموزان ارائه می دهند. دروس در اینگونه مدارس معمولا به زبان انگلیسی و یا فرانسوی، آلمانی و یا زبان های بومی مثل ژاپنی تدریس می شود. همچنین مدارس بین المللی در سوئیس معمولا دارای اندازه کلاسی کوچک و استانداردهای آموزشی برتری می باشند.

چرا تحصیل در مدارس بین المللی سوئیس

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئیس

مدارس کشور سوئیس با توجه به شرایط سنی دانش آموزان تدابیری را برای استفاده از این موقعیت ها فراهم می آورند. کشور سوئیس یک کشور چند ملیتی است و کارخانجات متعدد بین المللی در این کشور مشغول به فعالیت هستند. امنیت در کشور سوئیس نیز در سطح بسیار بالایی بوده و شهرهای این کشور معمولا در جمع برترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی قرار دارند. در حقیقت فرزند شما در یک محیط امن، تحت نظر معلمان بین المللی و در کنار دانش آموزان بین المللی رشد خواهد کرد.

از دیگر مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئیس می توان به بالا رفتن شانس اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر سوئیس اشاره نمود. از جمله بهترین مدارس شبانه روزی سوئیس می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین مدارس شبانه روزی سوئیس در سال تحصیلی 2023-2022زبان تدریسگروه سنیشهریه سالانه به فرانک سوئیس
Institut Montana Zugerbergانگلیسی و آلمانی6 تا 18 سالبین CHF27700 تا CHF31200
Lakeside School Horgenانگلیسی و آلمانی3 تا 12 سالبین CHF23160 تا CHF26040
International School Zurich Northانگلیسی3 تا 18 سالبین CHF24000 تا CHF29000
Hull’s Schoolانگلیسی14 تا 18 سالبین CHF29600 تا CHF30700
International School Central Switzerlandانگلیسی3 تا 18 سالبین CHF19900 تا CHF26900
Lakeside School Kusnachtانگلیسی و آلمانی3 تا 12 سالبین CHF12600 تا CHF26160
Obersee Bilingual Schoolانگلیسی و آلمانی1 تا 18 سالبین CHF25989 تا CHF31189

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوئیس

سوئیس یکی از کشورهای با سابقه طولانی در زمینه آموزش در مراکز علمی است به گونه ای که قدمت برخی از دانشگاه های این کشور به قرن 15 میلادی می رسد. از همین رو هنوز خانواده های زیادی وجود دارند که فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس سوئیس آماده می کنند. یکی از برتری های مدارس شبانه روزی در سوئیس، امکان انتخاب سیستم آموزشی این مدارس است.

شما با توجه به شرایط می توانید یکی از سیستم های آمریکایی، آلمانی و یا سوئیسی را برای ادامه تحصیل فرزند خود انتخاب کنید. علاوه بر این، امکان تحصیل در مقاطعی که در پایان، مدرک های بین المللی نیز ارائه می دهند نیز وجود خواهد داشت. فرزندان شما در یک فضای کاملا چند ملیتی و چند زبانه رشد پیدا خواهند کرد. در حقیقت محیط آموزشی آن ها تنها به دیوارهای کلاس ختم نخواهد شد. دانش آموزان برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس به ویزای تحصیلی نیاز خواهند داشت.

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوئیس

زبان تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوئیس در 2023

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در باب ویزای تحصیلی سوئیس ایجاد می شود، زبان تحصیل در این کشور است. در سال 2023 زبان های آلمانی، رومانش، ایتالیایی و فرانسوی 4 زبان رسمی در کشور سوئیس هستند. در قسمت هایی از این کشور زبان اسپانیایی نیز رایج است. علاوه بر این 5 زبان، تحصیل به زبان انگلیسی نیز در مدارس و دانشگاه های این کشور امکان پذیر است.

در بسیاری از مواقع زبان تحصیل در این مدارس چند گانه است و دانش آموزان به حداقل 2 زبان در این مدارس مشغول به تحصیل می شوند. یکی از برترین موقعیت هایی که مدارس شبانه روزی برای کودکان ایجاد می کند، آموزش زبان های خارجی است، گاهی زبان های آسیایی نیز به عنوان یک زبان معتبر مانند عربی، ژاپنی یا چینی به دانش آموزان آموزش داده می شود. البته در کنار مشکلات چند زبانه بودن این کشور، هزینه بالای تحصیل به زبان انگلیسی در سوئیس نیز موجب می شود والدین برای تحصیل فرزندان در مدارس سوئیس بیشتر بررسی و جست و جو کنند.

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئیس

هزینه نهایی تحصیل در این مدارس به امکاناتی بستگی دارد که در این مدارس ارائه می شود که پرداخت های اولیه مورد نیاز هر مدرسه معمولا شامل هزینه های مربوط به نظارت بر تکالیف در ساعات حضور در مدرسه، استفاده از کتابخانه و دسترسی به اینترنت می شود. مدارس چندزبانه هزینه ای را به این دلیل دریافت نمی کنند.

یکی دیگر از هزینه هایی که پیش روی متقاضیان قرار می گیرد، هزینه های مربوط به اقامت است. در صورتی که فرزند در خوابگاه های در نظر گرفته شده اقامت داشته باشد، سه وعده غذایی او به عهده خوابگاه خواهد بود و در طول روز نیز به او تغذیه داده خواهد شد. در بسیاری از خوابگاه ها پرستارانی برای رفع نیاز های کوتاه مدت کودکان نیز وجود دارند. دانش آموزان همچنین می توانند به فعالیت های ورزشی و آموزشی مدرسه نیز دسترسی داشته باشند. برای اطلاع بیشتر در مورد هزینه ها بهتر این است مقاله مهاجرت تحصیلی به سوئیس را مطالعه نمایید تا اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمایید.

هزینه های جانبی در مدارس شبانه روزی سوئیس

علاوه بر هزینه های اولیه تحصیل و اقامت این امکان وجود دارد که دوره های آموزشی دیگری نیز در مدرسه برگزار شود. این کلاس ها معمولا هزینه های سنگینی را در بر خواهند داشت، برای مثال می توان به کلاس های موسیقی و ورزشی خصوصی اشاره کرد. گاهی نیز مدارس اردوهایی خارج از فضای مدرسه را برای دانش آموزان در نظر می گیرند. دانش آموزان همچنین باید کتاب های درسی خود را تهیه کرده و هزینه های مربوط به آن ها را نیز پرداخت نمایند.

تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوئیس فرصتی ایده آل برای مهاجرت دانش آموزان است. سوئیس به معنای واقعی یکی از برترین مقاصد دنیاست. سایر کشورها نظیر کانادا، انگلستان، استرالیا وغیره می توانند مقصد مناسبی برای تحصیل فرزندان محسوب شوند. به طور مثال تحصیل فرزندان در کانادا از دیگر طرق برتر مهاجرتی به همراه والدین واجد شرایط است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور سوئیس هزینه ثبت نام بسیار زیادی را در بر خواهد داشت اما اقامت فرزند شما در خوابگاه های دانش آموزی، باعث آسودگی خاطر خواهد شد. در مدارس شبانه روزی این کشور همه دروس به زبان رسمی منطقه که مدرسه در آن مستقر است، تدریس می شوند. با این وجود معمولا به دانش آموزان یک زبان بین المللی دیگر نیز آموزش داده می شود. محیط مدارس شبانه روزی معمولا یک محیط کاملا بین المللی است و بعضا معلمان این مدارس نیز بین المللی هستند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا با اخذ پذیرش از مدارس شبانه روزی در کشور سوئیس، امکان تحصیل فرزند شما در این مدارس فراهم کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *