ویزای تحصیلی

تحصیل مهندسی در سوئیس

تحصیل مهندسی در سوئیس

تحصیل مهندسی در سوئیس یکی از برترین فرصت های تحصیلی در قاره اروپا برای دانشجویان بین المللی در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت است. مهندسین در کشور سوئیس یکی از اقشار پردرآمد به حساب می آیند و دانشگاه های کشور سوئیس در رشته های مهندسی در جمع دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته اند که در حقیقت شما می توانید اطمینان داشته باشید که در پایان دوره تحصیل خود در جمع برترین ها قرار دارید. همین مسئله یافتن شغل مناسب برای شما در سراسر جهان را ساده تر خواهد کرد. از همین‌ رو در موسسه‌ حقوقی سفیران‌ سروش‌ سعادت قصد داریم با بررسی تحصیل مهندسی در سوئیس، شما را با این فرصت مناسب آشنا کنیم.

شرایط تحصیل مهندسی در سوئیس در 2023

پیش از بررسی شرایط تحصیل مهندسی در سوئیس باید شرایط کلی تحصیل در سوئیس را بررسی نمائیم. نظام آموزش عالی کشور سوئیس نیز از سیستم آموزشی بولونیا تابعیت می کند که در این نظام آموزشی دانشجویان موظفند برای ادامه تحصیل، دوره قبلی تحصیل خود را به پایان برسانند. تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئیس وابستگی بسیار زیادی به نمرات دوره کارشناسی ارشد خواهد داشت. به طور کلی به دلیل بالا بودن تقاضا برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌ های سوئیس در 2023، تنها دانشجویان رده A پذیرش دریافت می‌ کنند. داشتن سوابق پژوهشی قوی و مدرک زبان با نمره بالا، شانس پذیرش را افزایش می دهد.

هزینه های تحصیل مهندسی در سوئیس

بر خلاف هزینه زندگی در سوئیس، هزینه های تحصیل در کشور سوئیس چندان بالا نیست، به طور کلی هزینه تحصیل در سوئیس در دانشگاه های دولتی در حدود CHF800 تا CHF1300 (فرانک سوئیس) است، شهریه دانشگاه در ابتدای سال تحصیلی و به صورت کامل از دانشجویان دریافت خواهد شد. متقاضیانی که جزو شهروندان اتحادیه اروپا محسوب نمی شوند می بایست هزینه های بالا دانشگاه را در نظر بگیرند. این میزان هزینه ها با توجه به رشته تحصیلی و مقطع متغیر است. دانشجویان در کشور سوئیس قادر هستند تا با استفاده از بورس های تحصیلی شهریه خود را کاهش دهند. چون نرخ تورم سوئیس پایین است، هزینه ها به مرور افزایش چشمگیری ندارد:

نرخ تورم سوئیس

بورسیه های تحصیلی در کشور سوئیس

در کشور سوئیس 7 نمونه از بورسیه تحصیلی مختلف وجود دارد که می تواند شهریه دانشگاه را کاهش دهد. تنها تعداد محدودی از این بورس ها را می توان به عنوان کمک هزینه زندگی در کشور سوئیس استفاده کرد. چنانچه گفته شد هزینه های تحصیل در کشور سوئیس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است. با این وجود همچنان امکان استفاده از بورس های تحصیلی در کشور سوئیس برای دانشجویان ممکن است.

دریافت بورسیه تحصیلی در کشور سوئیس اندکی دشوارتر از بسیاری از کشورهاست. انواع بورسیه در سوئیس عبارتند از:

  • کمک هزینه های دانشگاه لوزان (در مقطع کارشناسی ارشد)
  • فرصت مطالعاتی دانشگاه ژنو (برای مقطع دکتری)
  • بورسیه تحصیلی Jim Ellert MBA
  • کمک هزینه تحصیلی سوئیس ETH
  • بورسیه تحصیلی IMD MBA
  • فرصت های مطالعاتی EPFL
  • بورسیه مدارس

هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس

زمانی که حرف از هزینه‌ های زندگی در سوئیس به‌ میان می‌ آید، بسیاری از دانشجویان از تحصیل در سوئیس انصراف می دهند. هزینه های زندگی در کشور سوئیس نسبت به همه کشورهای اروپایی دیگر بسیار بیشتر است، شاید بتوان گفت هزینه های زندگی در سوئیس بیش از 2 تا 3 برابر بسیاری از کشورهای اروپایی است. البته میزان هزینه های زندگی در هر کشوری، بسته به سبک زندگی افراد متفاوت است. در مقاله هزینه های زندگی در سوئیس، قیمت بسیاری از کالاهای اساسی را به صورت کامل ارائه کرده ایم. هزینه زندگی دانشجویی در کشور سوئیس را می توان در حدود CHF18000 تا CHF24000 (فرانک سوئیس) در سال بیان کرد.

درآمد مهندسان در سوئیس در 2023

بر اساس تحقیقات صورت گرفته میانگین درآمد در سوئیس در سال 2023، در حدود CHF124000 (فرانک سوئیس) بوده است. مهندسین در کشور سوئیس به صورت میانگین، درآمدی بیش از میانگین درآمد در این کشور داشته اند. در حقیقت می توان گفت که شغل مهندسی در کشور سوئیس، در جمع مشاغل با رفاه بالا قرار دارد. میزان درآمد تقریبی مشاغل پر درآمد در کشور سوئیس در جدول زیر ارائه شده است:

شغلدرآمد سالانه به فرانک سوئیس
مدیران تخصصیCHF100000 تا CHF160000
پزشکانCHF110000 تا CHF170000
IT مهندسیCHF101000 تا CHF110000
وکیلانCHF76000
مهندسین تخصصیCHF108500
ماموران بازاریابیCHF90500
کارمندان دولتیCHF85800
روزنامه نگارانCHF150000

مدارک لازم برای تحصیل مهندسی در سوئیس

مدارک لازم برای تحصیل مهندسی در سوئیس

تحصیل مهندسی در سوئیس را می توان یک راه بسیار مناسب برای تبدیل شدن به یک مهندس قدرتمند قلم داد نمود. دانشگاه های زیادی در کشور سوئیس در رشته های مهندسی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. رتبه بین المللی این دانشگاه ها در رشته های مهندسی در طی سالیان اخیر همواره کمتر از 100 بوده است. در حقیقت می توان از همین طریق دانست که اخذ پذیرش در رشته‌ های مهندسی در سوئیس تا چه‌ حد دشوار است که در اینجا منظور از رشته های مهندسی کلیه رشته هایی است که عنوان “مهندسی” در نام آن ها ذکر شده باشد و مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش رشته مهندسی از دانشگاه های سوئیس در سال 2023 عبارت هستند از:

  • CV که باید به زبانی نوشته شده باشد که دوره تحصیلی مورد نظر به آن زبان تدریس می شود (انگلیسی، آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی با توجه به دانشگاه مورد نظر در سوئیس)
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی
  • انگیزه نامه در خصوص انتخاب رشته مهندسی دانشگاه های سوئیس

برترین دانشگاه های سوئیس و رشته های آن

در کل امتیاز دانشگاه های سوئیس در رتبه بندی QS، بین 9 تا 580 است که در جدول زیر برترین دانشگاه های سوئیس در برخی رشته های مرتبط با مهندسی را ارائه می کنیم:

عنوان دانشگاهعنوان رشتهرتبه مهندسی در جهان
دانشگاه ژنومهندسی هوافضا29
موسسه فدرال تکنولوژی زوریخفیزیک13
موسسه فدرال پلی تکنیک لوزانمهندسی فیزیک29
دانشگاه فدرال تکنولوژی زوریخریاضیات12
موسسه فدرال پلی تکنیک لوزانریاضیات23
موسسه فدرال پلی تکنیک لوزانمهندسی مواد14
دانشگاه فدرال تکنولوژی زوریخکامپیوتر16
دانشگاه فدرال پلی تکنیک لوزانمهندسی شیمی6
موسسه فدرال تکنولوژی زوریخمهندسی شیمی21
دانشگاه فدرال تکنولوژی زوریخکشاورزی35

تحصیل در سوئیس در مقاطع مختلف از جمله شاخه مهندسی در جمع 100 دانشگاه برتر جهان یک امتیاز بسیار ویژه دارد. دانشجویان این رشته ها در جمع نخبگان جهان به حساب خواهند آمد و یافتن شغل برای آن ها آسان تر است و فرصت های کاری نظیر اقامت پس از تحصیل در سوئیس از مواردی است که متقاضیان تحصیل مهندسی در سوئیس می بایست مدنظر قرار دهند. لازم به ذکر است موسسه‌ حقوقی‌ سفیران‌ سروش‌ سعادت از آمادگی کامل برخوردار است تا با تحلیل رزومه تحصیلی متقاضیان، اخذ پذیرش تحصیلی را مورد بررسی قرار دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *