ویترین

تحصیل در کامبوج

تحصیل در کامبوج

تحصیل در کامبوج برای بسیاری از افراد می تواند به عنوان یک امتیاز و همچنین سکوی پرتاب به حساب آید و به همین دلیل مخاطب پیدا کرده است. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید به اطلاعات کافی در این زمینه دسترسی داشته باشند. دانشگاه های کامبوج در بسیاری از کشورهای جهان دارای اعتبار است ولی باید در نظر داشت که در ایران شرایط متفاوتی وجود دارد. فرایند تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی می تواند بسیار مناسب باشد. هزینه های مقرون به صرفه ای که تحصیل در این کشور به همراه دارد نیز امتیاز دیگری برای دانشجویان خارجی به حساب می آید.

این که چه کسی می تواند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازد و چه شرایطی داشته باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. افرادی که قصد دارند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند، باید اطلاعات زیادی در مورد آن به دست آورند. محدودیت هایی که در این مسیر وجود دارد همگی قابل پوشش است و دانشجویان خارجی زندگی مناسبی در این کشور خواهند داشت. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی خواهند کرد که چرا تحصیل در کامبوج می تواند امتیازی در رزومه تحصیلی فرد باشد.

  • شرایط تحصیل در کامبوج چیست؟
  • نظام های آموزش عالی این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در این کشور اقامت به دست آورد؟
  • انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی چه چالش هایی را به همراه دارد؟
  • بهترین دانشگاه های کامبوج برای تحصیل دانشجویان کدامند؟

انتخاب بهترین دانشگاه های کامبوج برای تحصیل

افرادی که قصد انتخاب رشته در کامبوج را دارند، باید وضعیت دانشگاه های این کشور را بسنجند. این دانشگاه ها در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند جایگاه عالی به دست آورند. این اما به معنای ضعیف بودن این دانشگاه ها نیست چراکه مدرک تحصیلی آن ها مورد تایید است. اعتبار این مدرک زمانی بیشتر مشخص می شود که دانشجویان این کشور، به راحتی در کشورهای تراز اول جهان به ادامه تحصیل می پردازند یا اجازه کار پیدا می کنند.

برخی از بهترین دانشگاه های کامبوج در رتبه بندی های جهانی عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه رویال پنوم پن17454911
دانشگاه بین المللی کامبوج20475588
دانشگاه علوم بهداشت کامبوج21722867
موسسه تکنولوژی کامبوج22406034
دانشگاه زمان29567568
دانشگاه سلطنتی کشاورزی31488028
دانشگاه پاناساسترا31778088
دانشگاه آسیا یورو35038954

فرایند کم نظیر تحصیل در هلند

شرایط کلی آموزش در کامبوج

پیش از این که شرایط تحصیل در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم، شاید بهتر آن باشد که با نظام آموزشی این کشور آشنا شویم.

نظام آموزشی کامبوج

دانش آموزان در کامبوج در یک دوره آموزش 11 ساله تحصیل می کنند و پس از آن می توانند وارد دانشگاه شوند. در این شرایط همه آن ها یک سال دوره پیش نیاز را پشت سر می گذارند و پس از آن می توانند وارد دروس اصلی دانشگاهی شوند. این دوره پیش نیاز شامل دروسی می شود که مستقیم به رشته تحصیلی فرد در دانشگاه بستگی داشته باشد. دانش آموزانی که دوره 12 ساله دیلپم را پشت سر گذاشته باشند، این فرصت را خواهند داشت که از این مرحله عبور کرده و مستقیم وارد دوره دانشگاهی شوند. این مسئله می تواند هزینه های تحصیل را کاهش دهد.

هزینه های کلی تحصیل در کامبوج

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه بسیار ویژه ای داشت، هزینه هایی است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود با آن روبرو هستند. این هزینه ها را می توان به بخش های مختلفی تقسیم کرد:

  • شهریه دانشگاهی
  • هزینه های خرید کتاب و تجهیزات آموزشی
  • هزینه های مربوط به زندگی

هزینه های تحصیل در کامبوج

هزینه های تحصیل که همان شهریه دانشگاهی است، می توان هزینه ای در حدود 750$ تا 1300$ (دلار) برای هر سال متصور شد. در حقیقت می توان گفت که رشته های عادی در این کشور در سال کمتر از 3000$ (دلار) در سال هزینه خواهد داشت. البته در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، ممکن است این هزینه ها تا دو برابر افزایش پیدا کند. در کنار این هزینه ها، دانشجویان ممکن است سالانه به حدود 250$ تا 400$ (دلار) نیاز خواهند داشت که بتوانند کتاب و تجهیزات سالانه خود را تهیه کنند.

از شرایط کم نظیر تحصیل در مجارستان با خبر باش

دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور توجه داشته باشند. هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور، بسته به سطح زندگی و سبک آن برای دانشجویان از 350$ (دلار) در ماه آغاز می شود. دانشجویان خارجی در این کشور امکان دارند که به صورت نیمه وقت کار کنند و با توجه به نرخ بیکاری در این کشور، شانس بالایی برای یافتن کار خواهند داشت. آن ها این فرصت را خواهند داشت که در مشاغل مختلفی به کار مشغول شوند و درآمد آن ها می تواند بیش از هزینه های زندگی ماهانه باشد. شانس دریافت بورسیه در این کشور نیز وجود دارد که می تواند کمک کند که دانشجویان فشار مالی کمتری را تجربه کنند. در صورت تمایل به تحصیل در بهترین شرایط ممکن، در نقاط مختلف جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *