ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان

تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان

آذربایجان در حال تبدیل شدن به یکی از جذاب ترین کشورهای منطقه از نظر تحصیلات دانشگاهی برای دانشجویان خارجی است. تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته در کشورهای همسایه ایران یک انتخاب مطلوب به نظر می رسد. تحصیل در آذربایجان مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به کیفیت بالای آموزش، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، مدارک شناخته شده در سطح بین المللی و امنیت بالا اشاره نمود. البته دانشجویان باید توجه داشته باشند که نمی توانند در حین تحصیل در این کشور کار کنند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در آذربایجان به شرح زیر تهیه نموده است.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان

طراحی لباس نوعی هنر است که به خلق لباس و سایر لوازم جانبی سبک زندگی اختصاص دارد. طراحی های خاص طراحان لباس توسط تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. این اساس نقش یک طراح لباس است. طراحان لباس سعی می کنند لباس هایی کاربردی و همچنین زیبا از نظر زیبایی شناختی طراحی کنند. آن ها در نظر می گیرند که احتمالا چه کسی و در چه شرایطی لباس در دست طراحی را می پوشد. طراحان با طیف گسترده ای از مواد، رنگ ها، الگوها و سبک ها کار می کنند.

در کشور آذربایجان نیز تحصیل در این رشته در دانشگاه هایی مانند دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر آذربایجان امکان پذیر است. این دانشگاه در سال 1923 بر پایه کالج تئاتر باکو تاسیس شد. این مرکز در ابتدا تحت نام انستیتوی تئاتر فعالیت می کرد. اولین پذیرفته شدگان آن در رشته های تئاتر، بازیگری و فیلم سازی تحصیل می کردند. اما بعدها رشته های هنری دیگری مانند نقاشی، مجسمه سازی، فرهنگ شناسی و طراحی لباس در این دانشگاه پا به عرصه وجود گذاشتند. دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر آذربایجان، موسسه اصلی آموزش عالی هنرهای نمایشی با بودجه دولتی آذربایجان است. این دانشگاه در باکو، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای آذربایجان برای تحصیل قرار دارد.

هزینه تحصیل در رشته طراحی لباس در آذربایجان

هزینه تحصیل در آذربایجان توسط دولت این کشور تعیین نمی گردد، بلکه دانشگاه ها خود شهریه ها را مشخص می کنند و این امر هم در مورد دانشجویان بومی و هم دانشجویان خارجی صدق می کند. هزینه های تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آذربایجان به شرح زیر است:

هزینه های تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آذربایجان

شهریه دوره دکتری در هر سال تحصیلی تقریبا برابر با شهریه دوره کارشناسی ارشد است. اگر دانشجویی در دوره دکتری به تدریس مشغول باشد، می تواند هزینه تحصیل خود را مستقیما از دستمزد خود تامین نماید. دولت آذربایجان هزینه های تحصیل دانشجویان آذری مناطق محروم و همچنین برخی از افرادی که در رشته های STEM (علوم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات) تحصیل می کنند را پرداخت می کند. اما بقیه باید شهریه های خود را پرداخت نمایند.

هزینه های زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان

آذربایجان در مقایسه با بسیاری از شهرهای روسیه و همچنین بسیاری از شهرهای کشورهای خاورمیانه ای همسایه این کشور، هزینه زندگی بالایی دارد. اما هزینه زندگی در آذربایجان هنوز هم نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر دارای استاندارد آموزشی قابل مقایسه مانند ایتالیا کم تر است. متوسط هزینه های زندگی در آذربایجان بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره محل اقامت معادل 506$ (دلار) است.

جدول زیر قیمت برخی کالاها و اقلام در آذربایجان را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب دلار آمریکا
1 لیتر شیر معمولی1.30$
قرص نان سفید تازه 500 گرمی0.42$
1 کیلوگرم برنج سفید2.16$
12 عدد تخم مرغ معمولی1.49$
1 کیلوگرم پنیر محلی4.89$
1 کیلوگرم فیله مرغ4.42$
1 کیلوگرم گوشت گاو9.03$
1 کیلوگرم سیب1.12$
1 کیلوگرم گوجه فرنگی1.69$

در صورت اجاره آپارتمان در آذربایجان، دانشجویان باید انتظار پرداخت مبالغ زیر را داشته باشند:

عنواناجاره بها بر حسب دلار آمریکا
آپارتمان یک اتاقه در مرکز شهر334.38$
آپارتمان یک اتاقه بیرون از مرکز شهر201.96$
آپارتمان سه اتاقه در مرکز شهر609.85$
آپارتمان سه اتاقه بیرون از مرکز شهر340.72$

هزینه های زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان

همچنین، دانشجویان باید انتظار هزینه های زیر را نیز داشته باشند:

عنوانهزینه بر حسب دلار آمریکا
خدمات رفاهی (متوسط ماهیانه)54$
کارت حمل و نقل عمومی ماهانه17$
صرف غذا در یک رستوران ارزان قیمت9$
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)0.24$
1 لیتر بنزین0.6$
حق عضویت ماهانه در باشگاه تناسب اندام32.96$
شلوار جین46.22$
کفش دوی نایک در رنج متوسط94.79$

چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات به ویژه در زمینه شرایط تحصیل در آذربایجان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات تخصصی  درباره تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان

در بخش موخره مقاله به سوالات پرتکرار شما پاسخ داده خواهد شد:

  • هزینه های زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان چگونه است؟ آذربایجان در مقایسه با بسیاری از شهرهای روسیه و همچنین بسیاری از شهرهای کشورهای خاورمیانه ای همسایه این کشور، هزینه زندگی بالایی دارد. اما هزینه زندگی در آذربایجان هنوز هم نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر دارای استاندارد آموزشی قابل مقایسه مانند ایتالیا کم تر است. متوسط هزینه های زندگی در آذربایجان بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره محل اقامت معادل 506$ (دلار) است. اجاره بزرگترین قسمت هزینه های زندگی دانشجویی است و معمولا به عنوان هزینه جداگانه محاسبه می شود.
  • شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان به چه صورت است؟ طراحی لباس نوعی هنر است که به خلق لباس و سایر لوازم جانبی سبک زندگی اختصاص دارد. طراحی های خاص طراحان لباس توسط تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. این اساس نقش یک طراح لباس است. طراحان لباس سعی می کنند لباس هایی کاربردی و همچنین زیبا از نظر زیبایی شناختی طراحی کنند. آن ها در نظر می گیرند که احتمالا چه کسی و در چه شرایطی لباس در دست طراحی را می پوشد. طراحان با طیف گسترده ای از مواد، رنگ ها، الگوها و سبک ها کار می کنند. امروزه طراحی لباس به یک رشته پرطرفدار تبدیل شده است و علاقه مندان زیادی دارد. این رشته در برخی دانشگاه ها در کشورهای مختلف برای متقاضیان ارائه می شود.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *