مهاجرت

تفاوت زندگی در نیوزلند و نروژ

تفاوت زندگی در نیوزلند و نروژ

تفاوت زندگی در نیوزلند و نروژ از جهات مختلف از جمله زبان رسمی وجود دارد اما کشورهای مذکور هر دو در گروه توسعه یافته ترین کشورها هستند. نتیجتا سطح رفاه اجتماعی، آزادی های مطبوعاتی و اقتصادی، شاخص توسعه انسانی، قدرت خرید مردم، امکانات رفاهی و آموزشی و غیره هم در نروژ و هم در نیوزلند، بسیار زیاد است. نروژ یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که کم تر از 6 میلیون نفر جمعیت دارد و از سال 2009 تا الان بالاترین شاخص توسعه انسانی در دنیا را داشته است.کشور نروژ همچنین چهارمین کشور دنیا به لحاظ تولید ناخالص داخلی به ازای جمعیت می باشد و بهترین کشور دنیا به لحاظ برابری است. نروژ همچنین در سال 2017 شادترین کشور دنیا بود و در سال 2022 نیز همچنان جزو 10 کشور شاد دنیا می باشد.

از طرف دیگر نیوزلند کشوری با بیش از 5 میلیون نفر جمعیت است و از جهات مختلف از جمله کیفیت زندگی، نظام آموزشی، آزادی های مدنی، آزادی های اقتصادی و غیره همواره جزو بهترین کشورهای دنیا بوده است. در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تفاوت زندگی در نیوزلند و نروژ طی سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • تفاوت زندگی در نیوزلند و نروژ برای دانشجویان چگونه است؟
  • هزینه زندگی در نروژ بیشتر است یا نیوزلند؟
  • فرایند مهاجرت به کدام کشور ساده تر است؟
  • بهترین شهرهای این دو کشور برای زندگی کدامند؟
  • محدودیت های زندگی در دو کشور چیست؟
  • شرایط کاری در نیوزلند و نروژ به چه صورت است؟

تفاوت زندگی و تحصیل در نیوزلند و نروژ

تحصیل در نروژ برخلاف نیوزلند رایگان است؛ یعنی دانشجویان، حتی در صورتی که شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا نباشند، هم برای تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ هیچ هزینه ای پرداخت نخواهند نمود. این در حالی است که نیوزلند نه تنها نظام تحصیلی رایگان ندارد بلکه از دانشجویان بین المللی شهریه بالاتری در مقایسه با دانشجویان محلی دریافت می کند. در این خصوص لازم به ذکر است قوانین نیوزلند این اجازه را به موسسات آموزش عالی این کشور می دهد تا شهریه را آزادانه تعیین کنند. نتیجتا در هر کدام از دانشگاه های نیوزلند شهریه متفاوتی وجود خواهد داشت؛ اما به طور کلی می توان این گونه جمع بندی نمود که شهریه دانشجویان بین المللی در نیوزلند متناسب با دانشگاه و رشته تحصیلی، برای مدرک کارشناسی بین 22000$ تا 32000$ (دلار نیوزلند) و برای مدرک کارشناسی ارشد بین 26000$ تا 37000$ (دلار نیوزلند) است.

البته دانشجویان باید هزینه زندگی در نروژ یا نیوزلند را نیز پرداخت نمایند که با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی آن ها می تواند متفاوت باشد. متوسط هزینه زندگی در نروژ ماهانه حدود 1800€ (یورو) است و این کشور پس از سوئیس و ایسلند گران ترین کشور اروپایی به حساب می آید. هزینه زندگی در نیوزلند نیز به طور متوسط ماهانه 1250$ (دلار نیوزلند) است یعنی دانشجویان باید برای هر سال خود حدود 15000$ (دلار نیوزلند) به منظور هزینه های زندگی در نظر بگیرند. البته نرخ تورم هم در نیوزلند و هم در نروژ همانطور که در نمودار ذیل نشان داده شده، پایین است در نتیجه دانشجویان با افزایش شدید قیمت ها مواجه نخواهند بود:

مقایسه نرخ تورم در نیوزلند و نروژ

تفاوت بازار کار در نیوزلند و نروژ

شرایط کاری در هر دو کشور نروژ و نیوزلند ایده آل است البته برای کار در نروژ بهتر است دانشجویان علاوه بر زبان انگلیسی به زبان نروژی هم مسلط باشند. اما برای کار در نیوزلند از آن جایی که زبان رسمی انگلیسی است، نیازی به تسلط به زبان دیگری وجود ندارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است نرخ بیکاری در نروژ و نیوزلند طی سال 2022 با هم مقایسه شده است:

مقایسه نرخ بیکاری در نیوزلند و نروژ

علاوه بر وجود فرصت های شغلی زیاد خصوصا برای کسانی که از یکی از دانشگاه های مطرح هر کدام از این کشورها، یعنی نروژ یا نیوزلند، فارغ التحصیل شده باشند، سطح درآمد افراد در کشورهای مذکور نیز بسیار بالا است. حتی در نروژ که به دلیل بالا بودن قیمت ها و نرخ مالیات، افراد هزینه زیادی را ماهانه پرداخت می کنند، میزان درآمد به قدری بالا است که هیچ فقیری وجود ندارد و همه مردم قدرت خرید بالایی دارند. در جدولی که در ادامه ترسیم گشته است متوسط درآمد ماهانه در نروژ و نیوزلند و چند کشور دیگر برای مقایسه بهتر بیان شده است:

نام کشورمتوسط درآمد ماهانه در سال 2022 (دلار آمریکا)
نروژ$3300
نیوزلند$2660
کانادا$2425
کره جنوبی$2320
چین$995
یونان$870
عراق$590
کنیا$390
برزیل$350
کلمبیا$310
نیجریه$185

تفاوت سایر جنبه های زندگی در نیوزلند و نروژ

تفاوت سایر جنبه های زندگی در نیوزلند و نروژ

رفاه و امکانات در کشورهای نیوزلند و نروژ بسیار بالا است و به همین دلیل است که امید به زندگی در هر دو کشور مذکور بالا و تقریبا مشابه می باشد. در حالی که امید به زندگی در سال 2022 در نروژ 82.9 سال می باشد این رقم در خصوص نیوزلند 82.8 سال است. یکی دیگر از مهم ترین مسائل برای علاقه مندان به مهاجرت به نروژ و نیوزلند میزان امنیت در این کشورها است. لازم به ذکر است که هر دوی کشورهای مذکور سطح امنیت بسیار بالایی دارند؛ منتهی قطعا این نروژ است که به لحاظ امنیت رتبه بهتری دارد چراکه جرایم بسیار کمی در این کشور صورت می گیرد.

به عبارت دقیق تر در حالی که شاخص امنیت در نروژ 66% است شاخص جرم در این کشور تنها 34% می باشد. این آمار در خصوص نیوزلند کمی متفاوت است؛ در واقع شاخص امنیت در نیوزلند 54% و شاخص جرم و جنایت 46% می باشد. در این مقاله توضیحاتی در خصوص جنبه های مختلف و تفاوت زندگی در نیوزلند و نروژ ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. علاقمندان به مهاجرت به نیوزلند یا نروژ می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین سال 2022 و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند. چرا که اگرچه هر کدام از کشورهای نیوزلند، نروژ، دانمارک، کانادا، مجارستان، ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش و غیره کشورهای ایده آلی برای زندگی هستند، این که کدام کشور برای هر فرد مناسب تر باشد بستگی به شرایط سنی، تحصیلی، مالی و غیره وی دارد که باید بررسی گردد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *