ویترین

خرید خودرو پس از مهاجرت

خرید خودرو پس از مهاجرت

خرید خودرو پس از مهاجرت می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که عاشق خودروهای مدل بالا بوده و قصد استفاده جهت جابجایی شهری و بین شهری دارند. در این مورد برندهای خودرویی زیادی مثل سیتروئن، آئودی، جیپ، بنز، فراری و غیره وجود دارد که می توان آنها را با قیمت های مختلفی از بازارهای خودرو اروپا و آمریکا خریداری کرد. اما قبل از خرید خودرو در خارج بایستی از شرایط خرید آن مطلع باشید.

یکی از موارد مهم در اینباره این است که اولا از گارانتی خودرو خریداری شده اطمینان حاصل کنید. نکته دوم درباره اصالت اسناد و مدارک خودرو از جمله سند خودرو می باشد. مورد سوم درباره وجود بیمه خودرو می باشد. در ادامه نیز تنظیم برگ معامله و پرداخت ارزش افزوده VAT می باشد که بر عهده خریدار می باشد. بنابراین خرید خودرو در خارج یک پروسه چند مرحله ای است که نیازمند توجه و دقت فراوان می باشد. به همین منظور نیز کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر درپی تشریح جزئیاتی درباب شرایط و مدارک لازم برای خرید خودرو می باشند.

شرایط خرید خودرو پس از مهاجرت

همان طوری که گفته شد، یکی از سوالات مطرح برای مهاجران خارجی نحوه و شرایط خرید خودرو پس از مهاجرت می باشد. در واقع علی رغم برخی پیچیدگی ها و موانع موجود، خرید خودرو در یک کشور خارجی به سهولت امکان پذیر می باشد. منتها افراد برای خرید خودرو پس از مهاجرت بایستی با شرایط و روال این کار نیز آشنا باشند. برای خرید خودرو پس از مهاجرت هم می توان از طریق نمایشگاه های خودرو و هم به صورت آنلاین ثبت سفارش کرد. اما از مهمترین شرایط خرید خودرو در قاره اروپا (EU) موارد زیر می باشد:

  • اولا خودرو دارای گارانتی حداقل 2 ساله باشد.
  • دوما مدارک خودرو مثل سند خودرو و بیمه نامه اصیل و معتبر باشد.
  • سوما معامله خودرو در دفترخانه به صورت رسمی ثبت شود.
  • چهارما به هنگام خرید خودرو مالیات ارزش افزوده (VAT) آن را پرداخت کنید.

شرایط خرید خودرو پس از مهاجرت

قیمت خرید خودرو پس از مهاجرت؟

برای خرید خودرو پس از مهاجرت گزینه های مختلفی پیش روی متقاضیان قرار دارد. از جمله گزینه ها می توان به خودروهایی مثل فورد، آئودی، بی.ام.و، بنز، فراری، جیپ، رنو، پژو و غیره می باشد. همانگونه که مطلع می باشید قیمت خودرو چه به صورت داخلی و چه به صورت خارجی تابعی از مدل و برند خودرو می باشد. بنابراین قبل از اقدام به خرید خودرو بایستی با مدل و قیمت خودرو آشنا شوید. در تصویر زیر می توان با تمامی برندهای خودروسازی اروپا و آمریکا آشنا شد:

تمامی براندهای خودروسازی اروپا و آمریکا

در جدول زیر می توان با برخی از آخرین مدل های خودرویی در اتحادیه اروپا (EU) و هزینه خرید آنها آشنا شد:

برخی از آخرین مدل های خودرویی در اتحادیه اروپا

مزایای خرید خودرو پس از مهاجرت

همان طوری که می دانید، مسافرت خارجی با خودرو شخصی علاوه بر هزینه استهلاک و هزینه های جانبی دیگر همچنین هزینه ای به نام هزینه کاپتاژ نیز به همراه دارد. بنابراین اغلب متقاضیان مهاجرت ترجیح می دهند که خودرو مورد نظرشان را پس از انجام مهاجرتشان خریداری کنند. اما سوال اینجاست که مزایا و امتیازات این کار چیست؟ اولا دلالان خارجی همراه با تولیدکنندگان خودرو برنامه های خاصی برای فروش خودرو دارند. این برنامه ها معمولا مربوط به فروش ارزان قیمت و اقساطی خودرو می باشد. از این گذشته شما با خرید خودرو پس از مهاجرت می توانید وارد یک بازار متنوع و رقابتی شده و از بین برندهای مختلف خودرو بهترین برند را برای خود انتخاب کنید.

آخرین مدل ها برای خرید خودرو پس از مهاجرت

همان طوری که در مطالب گذشته نیز عنوان شد، برای خرید خودرو پس از مهاجرت مدل های مختلف خودرویی از برندهای معروف اروپایی و آمریکایی وجود دارد. اگر ما بخواهیم این مدل های خودرویی را دسته بندی کنیم می توانیم آنها را با استفاده از نوع برندها و نیز رنج قیمتی آنها به صورت زیر دسته بندی کنیم:

دسته بندی خودروها جهت خرید با توجه به برند تولید کننده آن خودرو: همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، این برندها شامل تویوتا، بی. ام.و، پورشه، جان کوپر، هوندا، هیوندای النترا و ریماک نورا می باشد. بر اساس اطلاعات حاصل از بازار خودرو اروپا، اینها آخرین مدل های خودرو عرضه شده در بازار اروپا هستند:

برندهای خودرو تویوتا، بی. ام.و، پورشه،

برخی دیگر از برندها:

برندهای خودرو جان کوپر، هوندا، هیوندای النترا و ریماک نورا

دسته بندی خودروها بر اساس رنج قیمت آنها: در این نوع دسته بندی خودروهای عرضه شده بر طبق رنج قیمتی آنها از قرار ذیل هستند:

قیمت خودروهای بالای €70000 (یورو):

قیمت خودروهای بالای €70000

قیمت خودورها بین €70000 الی €50000 (یورو):

قیمت خودورها بین €70000 الی €50000

قیمت خودروها بین €40000 تا €50000 (یورو):

قیمت خودروها بین €40000 تا €50000

قیمت خودروها از €30000 تا €40000 (یورو):

قیمت خودروها از €30000 تا €40000

قیمت خودروها از €20000 الی €30000 (یورو):

قیمت خودروها از €20000 الی €30000

قیمت خودرو از €10000 الی €20000 (یورو):

قیمت خودرو از €10000 الی €20000

قیمت خودروها زیر €10000 (یورو):

قیمت خودروها زیر €10000

از شرایط مهم دریافت ویزای شنگن و یا اخذ اقامت اروپا این است که متقاضیان دارای گواهی تمکن مالی کافی بوده و همچنین پاسپورت ملی معتبری داشته باشند. شما عزیزان به منظور اخذ ویزاهای مذکور می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از خدمات مشاوره اقامتی این موسسه برخوردار شوید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *