ویزای تحصیلی

دانشگاه Flinders در استرالیا

دانشگاه Flinders در استرالیا

دانشگاه Flinders در استرالیا در قرن بیستم میلادی تاسیس گردید و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور می باشد که سطح آموزشی بالایی دارد. اخذ اقامت استرالیا با توجه به این که تولد در این کشور تابع سیستم خون است و تنها در صورتی منجر به اعطای پاسپورت می شود که نوزاد حداقل پدر یا مادرش تابعیت یا اقامت دائم استرالیا را داشته باشند، در حال حاضر فقط از سه طریق خرید ملک و سرمایه گذاری، اقدام کاری مستقیم از طریق سیستم امتیازبندی کارگران ماهر و از طریق تحصیل در استرالیا امکان پذیر است. کسانی که در پی تحصیل در استرالیا هستند معمولا به دلایل مختلفی جذب دانشگاه Flinders می شوند که در ادامه مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است، به آن بیشتر پرداخته خواهد شد.

  • بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه فلیندرز کدامند؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • آیا دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشگاه اقامت دائم استرالیا را به دست آورند؟
  • جایگاه علمی این دانشگاه در جهان علم چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟

آشنایی با دانشگاه Flinders در استرالیا

دانشگاه Flinders در استرالیا یک دانشگاه دولتیِ واقع شده در آدلاید در جنوب استرالیا می باشد که در 1966 تاسیس شده است. نام این دانشگاه از موسس آن یعنی Matthew Flinders الهام گرفته شده و عضوی از گروه دانشگاه های تحقیق محور و نوآور می باشد. دانشگاه Flinders توسط ملکه الیزابت در تاریخ 25 ماه مه سال 1966 افتتاح گشت و کلاس های دانشگاه نیز در هفتم ماه مارس همان سال با 400 دانشجو آغاز شد. ساختمان اصلی این دانشگاه در بخش جنوبی اطراف شهر آدلاید واقع گردیده است و 12 کیلومتر با مرکز شهر آدلاید فاصله دارد و ساختمان دیگر این دانشگاه همچنین در اطراف میدان ویکتوریا در مرکز شهر واقع گردیده است. نکته جالب توجه در خصوص این دانشگاه این است که تنها 10% دانشجویان این دانشگاه دانشجویان بین المللی هستند و غالبشان از کشورهای آسیایی و نیوزلند به استرالیا سفر کرده کرده اند.

آشنایی با دانشگاه Flinders در استرالیا

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه Flinders در استرالیا

اگر چه دانشگاه Flinders در کنار دانشگاه هایی همچون دانشگاه ملبورن سیدنی، در گروه دانشگاه های دولتی قرار می گیرد ولی از آن جایی که بر خلاف تحصیل در نروژ و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، نظام تحصیلی حاکم در استرالیا رایگان نیست حتی برای ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور نیز لازم است شهریه پرداخت شود. شهریه دانشگاه Flinders با توجه به مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر فرد متفاوت است. اگرچه این رقم در مقایسه با شهریه دانشگاه های خصوصی استرالیا از جمله دانشگاه bond کمتر است اما همچنان باید پیش از انتخاب نهایی و ارسال مدارک برای دانشگاه مد نظر داشت که هزینه زندگی در استرالیا نیز رقم نسبتا بالایی است و از آنجایی که دانشجویان اجازه کار تمام وقت ندارند نمی توانند با کار کردن هزینه ها را پرداخت کنند. شهریه دانشگاه Flinders به طور متوسط به شرح ذیل می باشد:

  • سالیانه 6650$ (دلار استرالیا) برای دانشجوهای با تابعیت استرالیا
  • سالیانه 21900$ (دلار استرالیا) برای دانشجویان بین المللی

البته اگر دانشجویی با تمکن مالی اولیه مشکلی نداشته باشد و بتواند سال های تحصیلی خود را با موفقیت به اتمام رساند، آینده درخشانی پیش روی خود دارد چرا که بازار کار فارغ التحصیلان این دانشگاه شرایط بسیار خوبی دارد. البته این موضوع اختصاص به دانشجویان این دانشگاه ندارد چرا که استرالیا با توجه به میزان تولید ناخالص داخلی و شاخص توسعه انسانی بالا صاحب چهارهمین اقتصاد قدرتمند دنیا می باشد و آمار بیکاری آن نیز در حال حاضر تنها 5.7% است و این رقم طی سال های گذشته همواره زیر 6% بوده است.

نظرات فارغ التحصیلان دانشگاه فلیندرز در استرالیا

فارغ التحصیلان دانشگاه Flinders به لحاظ شانس استخدام در سال اول پس از فارغ التحصیلی، در میان دانشگاه های استرالیایی همواره رتبه 5 تا 10 را در سال های گذشته به خود اختصاص داده اند. در مصاحبه انجام شده، غالب این افراد انتخاب دانشگاه Flinders را به عنوان یکی از بهترین تصمیم هایی که در زندگی اخذ کرده اند، دانسته بودند. دانشجویان بین المللی نیز در بالای 90% مواقع پس از تحصیل توانسته بودند شغل پیدا کنند و درخواست تبدیل ویزای تحصیلی خود به اقامت کاری را بدهند. این در حالی است که برخی دیگر از کشورها از آن جایی که فرصت های شغلی زیادی ندارند و آمار بیکاری آن ها بالا است ترجیح می دهند تنها تبعه های خود را استخدام کنند که از جمله آن ها می توان به عمان، ترکیه، ایتالیا، روسیه و آرژانتین اشاره کرد.

در مقاله بالا به ارائه اطلاعاتی در خصوص دانشگاه Flinders از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. از آن جایی که داشتن اطلاعات در خصوص مزایا و معایب تحصیل در هر دانشگاه، شرایط بازار کار و فرصت های شغلی موجود پس از فارغ التحصیلی و هزینه های زندگی و تحصیل مهم ترین مطالبی هستند که متقاضیان تحصیل در استرالیا باید به آن توجه داشته باشند، سعی شد به طور خلاصه و در عین حال جامع اطلاعاتی در این موارد بیان گردد.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *