ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در کانادا

رشته آسیب شناسی در کانادا

رقابت برای به دست آوردن کرسی های دانشگاهی در رشته آسیب شناسی در کانادا بسیار زیاد و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور دشوار است. بر خلاف بسیاری از رشته های تحصیلی که در همه دانشگاه های کانادا ارائه می شوند، رشته پاتولوژی در لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه های کمتری است و به همین دلیل می توان این کشور را در دسته کشورهایی قرار داد که برای دریافت پذیرش در آن، نیاز به در اختیار داشتن رزومه تحصیلی بسیار قدرتمند است. در حدود 25 دانشگاه در این کشور رشته آسیب شناسی را در فهرست رشته های خود قرار داده اند و تعداد دانشجویانی که از کشورهای خارجی امکان دریافت پذیرش در این رشته را دارند نیز محدود است.

رشته آسیب شناسی به عنوان یکی از رشته های تخصص پزشکی، در یک دوره حداقل 4 ساله در کانادا ارائه می شود و دانشجویان با دریافت مدرک خود به راحتی جذب بازار کار این کشور خواهند شد و این می تواند یک امتیاز بزرگ برای رسیدن به درآمدی عالی در این کشور باشد. فرایند دریافت پذیرش در رشته آسیب شناسی در این کشور می تواند تنها چالش باشد که پیش روی علاقمندان به این رشته قرار دارد و البته با استفاده از میانبرهای موجود، می توان این مسیر را برای خود نیز هموار ساخت. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل را مورد ارزیابی قرار می دهند.

  • بهترین راه برای تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور چیست؟
  • دانشگاه های برتر کانادا در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور چقدر است؟
  • مهم ترین نکات برای رسیدن به کار به عنوان پاتولوژیست در این کشور چیست؟

شرایط ورود به دانشگاه های کانادا در رشته آسیب شناسی

اولین قدم برای ورود به رشته آسیب شناسی، نه تنها در کانادا بلکه در سراسر جهان، آن است که فرد بتواند مدرک خود در رشته پزشکی را به دست آورد. اعتبار این مدرک باید در کانادا مورد تایید قرار گیرد و پس از گذراندن دوره انترنی است که فرد قادر خواهد بود تا در رشته آسیب شناسی به ادامه تحصیل مشغول شود.

در کانادا دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد اما تنها 25 دانشگاه این کشور امکان ادامه تحصیل در رشته آسیب شناسی را برای دانشجویان فراهم کرده اند و این مسئله به خوبی نشان می دهد که دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور به ویژه برای شهروندان خارجی می تواند دشوار باشد. در صورتی که فردی تحصیل پزشکی در کانادا را تجربه کرده باشد، شانس خود برای رسیدن به پذیرش را نیز افزایش خواهد داد.

طول دوره تحصیل در این رشته به دانشگاه مقصد وابسته است اما حداقل 4 ساله به طول خواهد انجامید و با توجه به محل قرار گیری دانشگاه ممکن است به زبان های فرانسوی یا انگلیسی ارائه شود.

دانشگاه های رشته آسیب شناسی در کانادا

دانشگاه های رشته آسیب شناسی در کانادا

برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در این کشور گزینه ها بسیار محدودتر از بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی ولی همچنان کیفیت آن در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. دانشگاه تورنتو به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته آسیب شناسی شناخته می شود و رتبه 14 جهان را به خود اختصاص داده است.

سایر دانشگاه های کانادا در رشته آسیب شناسی به شرح جدول زیر دسته بندی می شوند.

نام دانشگاهرتبه در آمریکای شمالیرتبه جهانی
دانشگاه بریتیش کلمبیا2226
دانشگاه مک گیل4367
دانشگاه غربی54103
دانشگاه آلبرتا64129
دانشگاه کلگری67134
دانشگاه مونترال71167
دانشگاه مک مستر74182
دانشگاه منیتوبا79205
دانشگاه کوئینز81212

دریافت پذیرش از دانشگاه های فوق الذکر، شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای متقاضیان را نیز به صورت قابل توجهی افزایش می دهد و این مسئله ای قابل توجه برای علاقمندان به تحصیل در این کشور است.

هزینه های تحصیل پاتولوژی در کانادا

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که بودجه ای نسبتا زیاد را برای ورود به این رشته نیاز خواهند داشت. در گراف زیر هزینه های احتمالی تحصیل و زندگی در کانادا برای دانشجویان رشته آسیب شناسی نشان داده شده است.

هزینه های احتمالی تحصیل و زندگی در کانادا برای دانشجویان رشته آسیب شناسی

باید به این نکته توجه داشت که در این مقطع علاوه بر اینکه دانشجویان امکان کار به صورت نیمه وقت را خواهند داشت، شانس دریافت بورسیه تحصیلی نیز در بالاترین حد خود قرار دارد و از این طریق می توان هزینه های زندگی در کانادا را به کمترین مقدار خود کاهش داد.

با پایان یافتن دوره تحصیل در کانادا، فرد می تواند به عنوان پاتولوژیست، فعالیت خود را در دوره حرفه ای آغاز کند و ماهیانه در حدود 21400$ (دلار کانادا) درآمد داشته باشد که فاصله ای معنادار با متوسط درآمد در این کشور دارد. در صورتی که تمایل به تحصیل در کانادا دارید، باید موارد قانونی بسیاری را مورد بررسی قرار دهید و به همین دلیل است که توصیه می شود در این مسیر، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مهم درباره رشته آسیب شناسی در کانادا

در بخش موخره مقاله پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • شرایط ورود به دانشگاه های کانادا در رشته آسیب شناسی چگونه است؟ اولین قدم برای ورود به رشته آسیب شناسی، نه تنها در کانادا بلکه در سراسر جهان، آن است که فرد بتواند مدرک خود در رشته پزشکی را به دست آورد. اعتبار این مدرک باید در کانادا مورد تایید قرار گیرد و پس از گذراندن دوره انترنی است که فرد قادر خواهد بود تا در رشته آسیب شناسی به ادامه تحصیل مشغول شود.
  • دانشگاه های کانادا در رشته آسیب شناسی کدام اند؟ دانشگاه مک گیل، دانشگاه غربی، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری و دانشگاه مونترال
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *