ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در اندونزی

رشته حسابداری در اندونزی

رشته حسابداری در اندونزی از معدود رشته های تحصیلی است که در دانشگاه های زیادی ارائه می شود اما دانشگاه های کمی از آن دارای رتبه جهانی هستند. تحصیل در کشور اندونزی چندان گران قیمت نیست و به همین دلیل می توان گفت که برخی از افراد می توانند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند و فشار اقتصادی چندانی به آن ها وارد نمی شود. البته باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های اندونزی عموما مورد تایید وزارت علوم در ایران نیز نیستند و این خود چالشی دیگر برای دانشجویانی است که قصد بازگشت پس از تحصیل به ایران را دارند.

اندونزی یکی از کشورهای آسیای شرقی است که در طول سال های گذشته تلاش کرده است تا مسیر طی شده توسط سنگاپور و مالزی را طی کند اما به دلیل جمعیت بسیار بیشتری که در این کشور سکونت می کنند، روند پیشرفت های اقتصادی با کندی روبرو شده است. اندونزی دانشگاه های فراوانی را در خود جای داده است و توسعه علم در میان جوانان این کشور، اولین قدم در نظر گرفته شده توسط دولت این کشور برای رسیدن به تکامل در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره بوده است. در چنین شرایطی، متخصصین علم حسابداری می توانند تاثیر بسیار ویژه ای در رشد اقتصادی کشور اندونزی داشته باشند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در این کشور چیست؟
  • متوسط هزینه های تحصیلی در کشور اندونزی چگونه است؟
  • شرایط کار دانشجویان خارجی در کشور اندونزی فراهم است؟
  • آیا متخصصین علوم اقتصاد و به ویژه حسابداران در اندونزی درآمد بالایی دارند؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور اندونزی

اندونزی یکی از کشورهای جهان با تعداد دانشگاه های بیشمار است و علاقمندان به تحصیل در این کشور می توانند با آزادی عمل بسیار زیادی اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود نمایند. با این حال باید به این نکته توجه داشت که تعداد دانشگاه های دارای اعتبار جهانی در این کشور بسیار محدود هستند و دانشجویان باید پیش از اقدام برای دریافت پذیرش دانشگاهی به این موضوع توجه داشته باشند.

اندونزی یکی از کشورهای جهان با تنوع فراوان زبانی است و بیش از 700 زبان در این کشور وجود دارد و این مسئله دریافت پذیرش به زبان های بومی در این کشور را بسیار دشوار می سازد. با این حال در رشته حسابداری به دانشجویان فرصت داده شده است که به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. دانشگاه اندونزی با قرار گرفتن در رتبه 218 جهان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در این کشور است.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور اندونزی

هزینه تحصیل رشته حسابداری در اندونزی

یکی از مواردی که در رابطه با تحصیل در اندونزی باید به آن توجه ویژه ای شود، هزینه تحصیل در این کشور است. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته حسابداری در این کشور باید بودجه ای در حدود 3500$ تا 5800$ (دلار) را در اختیار داشته باشند و این مبلغ برای تحصیل در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، اسپانیا، آلمان، اتریش و غیره کفایت می کند و این موضوعی است که می تواند بسیار قابل تامل باشد.

هزینه های تحصیل در اندونزی اگرچه نسبتا مناسب است اما هزینه زندگی در این کشور نیز گران در نظر گرفته می شود. دانشجویان برای گذراندن زندگی خود در این کشور به 800$ تا 1000$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی نیز مقدار بسیار زیادی است. دانشجویان خارجی در اندونزی فرصت کاریابی حین تحصیل را نخواهند داشت و این مسئله سبب می شود که دانشجویان سالیانه به حدود 15000$ تا 20000$ (دلار) نیاز خواهند داشت و این مسئله ای است که سبب غیر اقتصادی شدن تحصیل در این کشور می شود.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور اندونزی

بر خلاف کار حین تحصیل، دانشجویان خارجی در اندونزی می توانند این فرصت را داشته باشند که پس از تحصیل در این کشور، به صورت تمام وقت در اندونزی مشغول به کار شوند و درآمد کافی برای زندگی در این کشور را در اختیار داشته باشند. در صورتی که فردی به کار در این کشور دست پیدا کند، قادر خواهد بود تا اقامت بلند مدت اندونزی را به دست آورد. با این حال دانشجویان باید در نظر داشته باشند که کار کردن به زبان انگلیسی به عنوان یک حسابدار در این کشور کار چندان ساده ای نخواهد بود.

متخصصین علوم حسابداری فرصت های مناسبی برای کاریابی در اندونزی خواهند داشت و درآمد آن ها نیز نسبتا مناسب است. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک حسابدار در این کشور نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور اندونزی

دسترسی به چنین درآمدی در کشور اندونزی برای زندگی کردن در خاک این کشور بسیار مناسب است اما باید در نظر داشت که کیفیت زندگی در اندونزی هنوز فاصله زیادی با کشورهای برتر شرق آسیا دارد. علاقمندان به تحصیل در این کشور باید در نظر داشته باشند که تحصیل سالیانه در این کشور ممکن است به اندازه یک سال تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان هزینه دربر داشته باشد اما کیفیت تحصیل در این کشورها فاصله زیادی خواهد داشت. علاقمندان به تحصیل در بهترین کشورهای جهان می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *