ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در لیتوانی

رشته حسابداری در لیتوانی

تحصیل در رشته حسابداری در لیتوانی اگرچه چه اعتبار زیادی ندارد اما می تواند پلی برای ورود به یکی از کشورهای برتر جهان در قاره اروپا باشد. لیتوانی یکی از کشورهای کمتر شناخته شده در جهان برای تحصیل است و باید در رابطه با دلایل اصلی این موضوع تحقیقات کاملی انجام شود. کیفیت زندگی در لیتوانی مناسب است و به همین دلیل نمی توان گفت که این کشور مقصد مناسبی برای زندگی نیست. در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله علوم اقتصاد و حسابداری نیز کشور لیتوانی دارای دانشگاه های با رتبه بندی برتر جهانی است و می تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

رشته حسابداری یکی از رشته های مهم در بازار کار است و افرادی که در این رشته تحصیلی ورود پیدا می کنند، از شانس بسیار خوبی برای رسیدن به شغل در آینده حرفه ای خود برخوردار هستند. بسیاری از شرکت های برتر و حتی کوچک در لیتوانی همواره به دنبال راهی برای جذب برترین حسابداران هستند تا بتوانند حساب های مالی خود را مطابق با استانداردهای بین المللی تنظیم و هزینه های اضافه را از سبد اقتصادی خود خارج کنند. در چنین شرایطی است که دانشگاه های برتر جهان تلاش می کنند تا برترین حسابداران را پرورش دهند و از این طریق نیازهای موجود در بازار کار را برطرف سازند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در تلاش هستند تا شرایط تحصیل رشته حسابداری در لیتوانی را مورد بررسی قرار دهند.

  • مزایای تحصیل رشته حسابداری در این کشور چیست؟
  • آیا رشته حسابداری از رشته های ارزان قیمت در دانشگاه های لیتوانی است؟
  • شرایط دریافت اقامت پس از تحصیل در این کشور چیست؟
  • آیا می توان در لیتوانی به عنوان حسابدار به درآمد بالا رسید؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در لیتوانی

لیتوانی یکی از کشورهای اروپای مرکزی است و تحصیل در این کشور کمتر مورد توجه علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است. افرادی که لیتوانی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید دلایل قانع کننده ای را در اختیار داشته باشند تا بتوانند مامورین صدور ویزای تحصیلی این کشور را راضی کنند که پس از تحصیل خود، خاک لیتوانی را ترک خواهند کرد و قصد اقامت در این کشور را نخواهند داشت در حالی که ممکن است این یک حقیقت نباشد.

دانشگاه های لیتوانی در برخی از رشته های تحصیل دارای رتبه های نسبتا مناسبی هستند و یکی از این رشته ها، رشته حسابداری است. دانشگاه فنی ویلنیوس به عنوان بهترین دانشگاه لیتوانی برای تحصیل در این کشور در رشته حسابداری شناخته می شود و رتبه 375 جهان در این رشته را در اختیار گرفته است. دانشگاه ویلنیوس نیز با کسب رتبه 401- 450، دومین دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. خوشبختانه در حال حاضر امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در لیتوانی

هزینه تحصیل رشته حسابداری در لیتوانی

یکی از مهم ترین مسائلی که پیش از اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی باید به آن توجه داشت، هزینه های مربوط به تحصیل در کشور مقصد است. در همین رابطه می توان گفت که تحصیل در کشور لیتوانی از امتیازات بسیار زیادی برخوردار است. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته حسابداری، باید سالیانه مبلغی در حدود 1200€ تا 3600€ (یورو) را به دانشگاه پرداخت کنند. از طرفی می توان گفت که شانس دریافت کمک هزینه های تحصیلی در این کشور برای تحصیل رایگان بسیار کم است.

دانشجویان باید به هزینه های زندگی در لیتوانی به عنوان بخشی از هزینه های تحصیل خود نیز توجه داشته باشند. در این خصوص می توان گفت که هزینه زندگی در لیتوانی برای دانشجویان خارجی در حدود 300€ تا 500€ (یورو) در سال است اما دانشجویان بسیاری در این کشور می توانند با کمترین هزینه های در این کشور زندگی کنند. با توجه به امکان کار نیمه وقت برای دانشجویان خارجی، می توان گفت که لیتوانی مقصدی مناسب برای تامین هزینه های زندگی دانشجویی از طریق کار است.

متوسط درآمد یک حسابدار در لیتوانی

لیتوانی یکی از امن ترین کشورهای اروپایی است و به دلیل آرامشی که در جامعه این کشور وجود دارد، بسیاری از دانشجویان خارجی ترجیح می دهند تا پس از تحصیل در این کشور اقامت داشته باشند. لیتوانی نیز از نظر قانونی نسبت به خارج راندن دانشجویان خارجی از این کشور پس از تحصیل مانعی ایجاد نکرده است و دانشجویان می توانند برای زندگی پس از تحصیل در این کشور اقدام کنند. دانشجویانی که بتوانند یک قرارداد کاری در لیتوانی به امضا برسانند، قادر به دریافت اقامت این کشور خواهند بود.

حسابداران در لیتوانی شانس بسیار بالایی برای کاریابی خواهند داشت و می توانند بخش عمده ای دغدغه های اقامتی خود را با انتخاب این رشته تحصیلی برطرف سازند. این افراد همچنین به منابع درآمدی بسیار مناسبی در این کشور دسترسی خواهند داشت و می توانند رفاه اقتصادی را نیز تجربه کنند. متوسط درآمد حسابداران لیتوانی در نمودار زیر نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور لیتوانی

با وجود اینکه کیفیت زندگی در لیتوانی مناسب است اما نمی توان به افراد توصیه کرد که در شرایط فعلی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند چراکه دانشگاه های بهتر در کشورهای با شرایط مساعدتر نیز برای اخذ پذیرش در جهان و به ویژه اروپا وجود دارد. در صورتی که به دنبال بهترین مسیر مهاجرت برای خود هستید، با با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *