ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در مالزی

رشته حسابداری در مالزی

رشته حسابداری در مالزی یکی از رشته های تحصیلی با قدرت زیاد است و می تواند شرایط مناسبی را برای کار علاقمندان در بازارهای کار جهانی ایجاد کند. افرادی که رشته حسابداری را برای تحصیل خود در محیط دانشگاه انتخاب می کنند، می توانند با فراگیری دروس خود، قدرت علمی بسیار زیادی پیدا کرده و در نتیکه آماده ورود به بهترین شرکت های مالی در جهان شوند. مالزی به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در آسیای شرقی، به متخصصین زیادی در مسائل امور مالی از جمله حسابداری نیاز دارد و هیچ جایگاهی در جهان بهتر از دانشگاه های این کشور برای پرورش حسابداران نخبه وجود ندارد. به همین دلیل است که دانشگاه های مالزی در ارائه رشته حسابداری مصمم عمل کرده و دارای رتبه بین المللی هستند.

رشته حسابداری یکی از رشته های مهم در دنیای اقتصاد است و می توان گفت تمامی شرکت های خرد و کلان جهان برای رشد و توسعه خود از نظر مالی به حسابداران نیاز خواهند داشت. در چنین شرایطی است که از متقاضیان تحصیل در این رشته درخواست می شود تا پیش از دریافت پذیرش از دانشگاه های شناخته شده در جهان، تحقیقات لازم در این زمینه را انجام داده و بهترین دانشگاه های ممکن را برای خود شناسایی کنند. بدون تردید تناسب میان رتبه دانشگاه و همچنین رزومه تحصیلی فرد می تواند تضمین کننده اخذ پذیرش از یک دانشگاه برای دانشجویان باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته حسابداری در مالزی به عنوان یکی از برترین کشورهای آسیای شرقی پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل رشته حسابداری کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در مالزی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، اقامت آن را به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در مالزی

مالزی به عنوان یکی از کشورهای برتر آسیای شرقی در زمینه آموزش شناخته می شود و این موضوعی است که می تواند این کشور را به مقصدی ارزشمند برای تحصیل تبدیل کند. دانشجویانی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند معمولا موارد مختلف از جمله هزینه های زندگی، کیفیت آموزش و اعتبار مدرک دانشگاهی را مد نظر قرار می دهند تا بتوانند مسیر هموارتری برای رسیدن به شغل برای خود در نظر داشته باشند.

افرادی که مالزی را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل در رشته حسابداری انتخاب می کنند، بهتر است در دانشگاه مالایا به ادامه تحصیل بپردازند چرا که این دانشگاه در رده بندی جهانی در رشته حسابداری رتبه 79 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه پوترای مالزی نیز با قرار گرفتن در رتبه 101 جهان دومین دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در این رشته به حساب می آید و دانشگاه کبانگسان مالزی نیز رتبه 151 جهان در این رشته را در اختیار دارد. دانشجویان خارجی می توانند در مالزی تحصیل به زبان انگلیسی در رشته حسابداری را تجربه کنند و این یکی از امتیازات تحصیل در مالزی به شمار می رود.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در مالزی

هزینه تحصیل رشته حسابداری در مالزی

هزینه تحصیل در مالزی را می توان به دو بخش هزینه های دانشگاهی و هزینه های زندگی تقسیم کرد که یکی گرانقیمت و دیگری ارزان است. دانشجویانی که در رشته حسابداری در مالزی تحصیل می کنند، باید شهریه ای در حدود 8800$ تا 11200$ (دلار) در سال را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند. اگرچه امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور وجود ندارد اما دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که به صورت اقساط شهریه سالیانه خود را پرداخت کنند.

دانشجویان برای زندگی در شهرهای مختلف کشور مالزی اما به هزینه های زیادی نیاز نخواهند داشت و می توانند با مبلغی در حدود 450$ (دلار) در ماه نیز هزینه های رزومره زندگی خود را پرداخت کنند. کار ضمن تحصیل در مالزی ممنوع است اما دانشجویان در زمان وقفه های بین ترم ها اجازه دارند تا سقف 20 ساعت در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق هزینه های خود را کاهش دهند.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور مالزی

مالزی یکی از کشورهایی است که به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهد تا در صورت موفقیت به کاریابی در این کشور، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تغییر دهند و از این طریق در مسیر دریافت اقامت این کشور قرار گیرند. در چنین شرایطی اما باید گفت که بسیاری از دانشجویان خارجی، پس از تحصیل، به منظور ایجاد شرایط بهتر برای زندگی خود، این کشور را به مقصد دیگری برای زندگی ترک می کنند.

حسابداران در مالزی اما شرایط بسیار خوبی برای زندگی در مالزی خواهند داشت. آن ها علاوه بر این که درآمد بالایی را کسب می کنند، به فرصت های شغلی زیادی نیز دسترسی دارند و می توانند با توجه به شرایط خود، بهترین شرکت ها را برای کار انتخاب کنند. نمودار زیر، متوسط درآمد یک حسابدار در مالزی را نشان می دهد.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور مالزی

تحصیل در مالزی می تواند اعتبار نسبتا مناسبی را به ویزا و همچنین روزمه تحصیلی فرد ببخشد و این فرصتی است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد اما باید در نظر داشت که با پرداخت چنین شهریه ای می تواند در دانشگاه های معتبر هلند نیز پذیرش دریافت کرد و هزینه های تحصیل را به راحتی پرداخت کرد. در صورتی که به دنبال بهترین روش های مهاجرتی هستید، می توانید با با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *