ویزای تحصیلی

رشته طراحی لباس در مجارستان

رشته طراحی لباس در مجارستان

تحصیل رشته طراحی لباس در مجارستان یک فرصت مناسب برای علاقه مندان به این رشته جهت تحصیل در اروپا محسوب می شود و مورد توجه بسیاری است. این کشور به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان از سراسر جهان است. فراتر از آموزش باکیفیت، مجارستان همچنین فرهنگی پر جنب و جوش، تاریخی جذاب و شهرهایی زیبا دارد. این سرزمین زیبای تاریخی در اروپای مرکزی واقع شده و بین اسلواکی، رومانی، کرواسی، اسلوونی، اتریش، کرواسی و صربستان محصور شده است. آموزش عالی این کشور بیش از 600 سال است که نمایانگر دستاوردهای دانشگاهی است و هدف آن ادامه یافتن و رسیدن به نسل جدید می باشد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در مجارستان 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

رشته طراحی لباس در دانشگاه متروپلیتن بوداپست مجارستان

در این بخش به عنوان نمونه به معرفی رشته طراحی لباس و پارچه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه متروپلیتن بوداپست در مجارستان می پردازیم. وظیفه گروه طراحی لباس و پارچه این دانشگاه آموزش طراحانی است که قادر به انجام طراحی سطح بالا و فرآیندهای خلاقانه برمبنای آموزش و خلاقیت خود هستند. دانشجویان پس از پایان این برنامه قادر خواهند بود تا به عنوان طراح لباس و پارچه کار کنند. تحصیل در این برنامه 24 ماه به طول می انجامد و از سپتامبر 2021 شروع می شود. همچنین زمان ارائه درخواست برای تحصیل در برنامه قبل از جولای 2021 است. زبان آموزش برنامه انگلیسی است و تحصیل در محل دانشگاه انجام می گیرد. برای تحصیل در برنامه طراحی لباس و پارچه این دانشگاه دانشجویان باید دارای نمره 79+ در TOEFL iBT یا 6+ در IELTS باشند. گواهینامه های زبان انگلیسی FCE و CAE نیز قابل قبول هستند.

الزامات عمومی برای تحصیل در این برنامه نیز عبارتند از مدرک کارشناسی یا بالاتر، مدرک زبان انگلیسی و نمونه کار. هزینه تحصیل برای دانشجویان اهل اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا معادل 5600€ (یورو) در سال و برای دانشجویان بین المللی معادل 7200€ (یورو) در سال است. این برنامه فاقد دوره کارآموزی است و نیازی به آن ندارد. دانشگاه متروپلیتن بوداپست در بوداپست پایتخت و یکی از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل قرار دارد. کادر علمی این دانشگاه اغلب متشکل از اساتید معتبر بین المللی و عالی هستند. در این دانشگاه به پیشرفت تحصیلی دانشجویان توجه جدی می شود. به همین منظور، سمینارها، وبینارها و برنامه هایی برای بهبود توانایی های دانشجویی معمولا توسط دانشگاه برگزار می گردد.

رشته طراحی لباس در دانشگاه متروپلیتن بوداپست مجارستان

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در مجارستان

بررسی هزینه تحصیل در مجارستان حاکی از آن است که دانشگاه های دولتی این کشور در مقایسه با موسسات مشابه در کشورهای غربی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. برای اغلب برنامه های تحصیلی، دانشجویان بین المللی معمولا 1200€ تا 5000€ (یورو) در سال پرداخت می کنند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور نیز می تواند گران تر باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که در مجارستان هم دانشگاه های دولتی و هم دانشگاه های خصوصی هر دو آزاد هستند تا از دانشجویان اهل اتحادیه اروپا و دانشجویان کشورهای دیگر شهریه یکسانی دریافت کنند. در همین راستا، گاهی دانشجویان اهل کشورهای غیر اتحادیه اروپا شهریه های بیش تری را به دانشگاه های خود در مجارستان پرداخت می کنند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در مجارستان

متوسط هزینه زندگی در مجارستان بسته به عادت های هزینه ای و نوع محل اقامت دانشجو بین 375€ تا 700€ (یورو) است. در این کشور اروپایی، چندین نوع محل اقامت وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند از بین آن ها انتخاب کنند:

محل اقامت دانشجویان در مجارستان

خوابگاه های دانشگاهی علاوه بر این که ارزان ترین گزینه اقامتی هستند همچنین به دانشجویان این امکان را می دهند که با یکدیگر آشنا شوند، معاشرت کنند و روابط دوستانه برقرار نمایند. در مورد خوابگاه های خصوصی نیز باید خاطر نشان سازیم که این تسهیلات فقط در بعضی شهرهای مجارستان وجود دارند. امکانات این خوابگاه ها در مقایسه با خوابگاه های دانشگاهی بهتر می باشند. همچنین در صورتی که دانشجویان بخواهند آپارتمان خصوصی اجاره کنند باید پرداخت ودیعه اولیه و خدمات رفاهی ماهیانه را نیز در نظر داشته باشند.

شرایط تحصیل در مجارستان

مجارستان با پایتخت خود، بوداپست، که یکی از زیباترین شهرهای جهان است در میان مقاصد مهم گردشگری در اروپا قرار دارد. این کشور پس از گذشت سال ها اعتبار زیادی کسب کرده و در علوم به ویژه در پزشکی جایگاه بسیار محکمی داشته است. امروزه 65 موسسه آموزش عالی در مجارستان وجود دارد که 29 مورد از آن ها موسسات دولتی یا عمومی و 37 مورد موسسات خصوصی هستند. این موسسات شامل طیفی از دانشگاه های کوچک علمی کاربردی تا دانشگاه های برتر تحقیقاتی با تحسین جهانی می باشند. جهانی شدن در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های توسعه آموزشی موسسات این کشور است؛ در همین راستا موسسات آموزشی مجارستان 550 برنامه به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و سایر زبان ها ارائه می دهند.

دانشگاه های مجارستان در بسیاری از رتبه بندی های دانشگاهی مقام بالایی کسب کرده اند و مدارک تحصیلی این کشور از کیفیت شناخته شده بین المللی برخوردار هستند. مجارستان متعهد است به یک قطب برتر آموزش عالی تبدیل شود و دانشگاه های این کشور هر ساله از تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی برای برنامه های تحصیلی و برنامه های تبادل استقبال می کنند. تحصیل در این کشور همچنین به دلیل افزایش تعداد دوره هایی که به زبان های خارجی غیر از مجاری– معمولا انگلیسی– تدریس می شوند نیز بسیار مورد علاقه است. در مجارستان تحصیل در برنامه های کارشناسی به طور معمول 3 یا 4 سال، برنامه های کارشناسی ارشد 1 یا 2 سال و برنامه های دکتری تخصصی 3 سال به طول می انجامد.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در مجارستان هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و اقامت پس از تحصیل در مجارستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *