ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن علاقمندان زیادی بین دانشجویان کره و چین دارد اما از میان دانشجویان کم تر کسی ژاپن را انتخاب می کند. یکی از مهم ترین دلایل این موضوع را می توان این دانست که ژاپن کشور مهاجرپذیری نیست و به دشواری می توان بعد از تحصیل اقامت را تمدید کرده و در نهایت تابعیت این کشور را گرفت. در واقع تحصیل در ژاپن برای کسانی مناسب است که بخواهند بعد از اتمام تحصیلات خود به کشورشان بازگردند. بورسیه های زیادی وجود دارد که می توانید برای آنها در ژاپن درخواست دهید تا بتوانید به صورت رایگان در ژاپن تحصیل کنید. دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند برای بورسیه تحصیلی دولت ژاپن درخواست دهند؛ همچنین بورسیه های بیشتر حتی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است.

اگر تصمیم به تحصیل در خارج از کشور در ژاپن دارید، شایان ذکر است که تحصیل در این کشور کاملاً تجربه مثبتی است. می توانید تابستانی را در توکیو با دانشگاه سیزن سپری کنید یا از شهر تاریخی قدیمی کیوتو که یکی از بزرگترین دانشگاه های ژاپن است لذت ببرید. دلایل خوبی برای تحصیل در ژاپن وجود دارد. برخی از دانش آموزان توسط استانداردهای آموزشی بالای ژاپن جذب می شوند، در حالی که برای برخی دیگر جاذبه، میراث فرهنگی غنی ژاپن است. ژاپن با بیش از 150000 دانشجوی بین المللی در 2022 یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص ژاپن به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن چقدر است؟
  • درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی چه میزان می باشد؟

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن

شما می توانید بدون دانستن زبان ژاپنی در ژاپن تحصیل کنید. چندین نفر قبل از شما این کار را انجام داده اند و بسیاری دیگر هنوز بعد از شما این کار را انجام خواهند داد. با این حال، گزینه های شما برای مدارس احتمالا محدود به دبیرستان ها، کالج ها و دانشگاه های بین المللی خواهد بود که برخی از برنامه ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. کار در ژاپن با تسلط به زبان انگلیسی هم ممکن است اما با توجه به دشواری های قوانین تمدید اقامت در این کشور، بهتر است برای بیشتر کردن شانس کاریابی، فرد به زبان ژاپنی هم تسلط داشته باشد.

سطح درآمد حاصل از رشته مدیریت در ژاپن بسیار بالا می باشد و فارغ التحصیلان گرایش های مختلف آن از جمله مدیریت بهداشت عمومی قدرت خرید خیلی خوبی خواهند داشت. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن در سال 2022 بیان شده است:

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن

تحصیل در ژاپن با توجه به رشته انتخابی، مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل شهریه متفاوتی به دنبال خواهد داشت. در این خصوص لازم به ذکر است که رشته هایی مثل مدیریت و تجارت جزو رشته هایی هستند که بالاترین میزان شهریه در ژاپن را به خود اختصاص داده اند. شهریه دانشگاه های ژاپن برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در سال 2022 را می توان حدودا 7000$ تا 20000$ (دلار آمریکا) دانست. لازم به ذکر است بعضا ممکن است برخی دانشگاه های ژاپن دوره مزبور را با شهریه کم تر یا بیشتر ارائه دهند یا بورسیه هایی را در نظر بگیرند. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه زندگی در ژاپن نیز باید مورد توجه افراد باشد که حدودا 800$ تا 1100$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد.

اخذ پذیرش برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن

اخذ پذیرش برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن

تحصیل در ژاپن مستلزم این است که فرد ابتدائا از دانشگاهی در ژاپن پذیرش بگیرد و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کند. از جمله مدارکی که برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن مورد نیاز است می توان به CV به زبان انگلیسی؛ ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی، ترجمه رسمی ریز نمرات به زبان انگلیسی، توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین به زبان انگلیسی و نمره زبان معتبر آیلتس یا تافل اشاره نمود. در ضمن برای رشته مدیریت در ژاپن ارائه GMAT هم ضروری است؛ البته فقط برای متقاضیان i-BA که باید GMAT یا GRE را ارسال کنند. بنابراین، متقاضیان i-PM نیازی به ارسال آن ندارند. بهترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش رشته مدیریت در ژاپن عبارت هستند از:

  • The University of Tokyo
  • Keio University
  • Kyoto University

اگرچه کار در ژاپن با داشتن ویزای تحصیلی این کشور ممکن نیست، باز هم ممکن است این ویزا برای کسانی که قصد کار دانشجویی ندارند، جذابیت هایی داشته باشد. از جمله مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی ژاپن مورد نیاز است نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در ژاپن، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، مدرکی دال بر تهیه محل اقامت در ژاپن، پاسپورت معتبر و 2 قطعه عکس پاسپورتی می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مدیریت بهداشت عمومی در ژاپن در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید. لازم به ذکر است که قانون 2022 برای واجد شرایط بودن برای ویزای اقامت دائم این است که به مدت 10 سال متوالی در ژاپن زندگی کرده باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *