ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در گرجستان

رشته مهندسی شیمی در گرجستان

رشته مهندسی شیمی در گرجستان یکی از رشته های مهم تحصیلی در این کشور است که البته برای دانشجویان خارجی نمی تواند جذابیت چندانی داشته باشد. در طول سال های اخیر افراد زیادی به منظور تحصیل در کشور گرجستان اعلام آمادگی کردند اما شرایط تحصیل آن ها در این کشور به گونه ای بوده است که نتوانستند به ایران بازگردند چراکه دانشگاه های محل تحصیل آن ها مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران نبوده است در همین راستا به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که قصد بازگشت به ایران را دارند، توصیه می شود تا در رابطه با این موضوع تحقیقات لازم را انجام دهند.

دانشگاه های گرجستان به طور معمول رشته مهندسی شیمی را ارائه می کنند و این مسئله امکان پذیرش در اکثر دانشگاه های این کشور را ایجاد می کند. با این حال زمانی که دانشگاه های برتر ارائه کننده رشته مهندسی شیمی را مورد بررسی قرار دهیم، دانشگاه های گرجستان جایگاهی را به خود اختصاص نداده اند و این مسئله ای است که باید مورد توجه علاقمندان به تحصیل در این کشور باشد. با این حال مهندسی شیمی یکی از رشته هایی است که گرجستان نیز به عنوان یک کشور در حال صنعتی شدن به آن جهت توسعه نیاز دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین راستا، در این مقاله مطالبی جامع در خصوص تحصیل در گرجستان در رشته شیمی ارائه کرده اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در گرجستان چیست؟
  • متوسط هزینه های تحصیل در این کشور چه مقدار است؟
  • آیا دانشجویان امکان کار پس از تحصیل در گرجستان را خواهند داشت؟
  • متوسط درآمد یک مهندس شیمی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در گرجستان

گرجستان در فاصله کمی از ایران واقع شده است و به همین دلیل است که بسیاری از شهروندان ایرانی به منظور ساده تر شدن روند آمد و شد به ایران، تلاش می کنند تا در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند و این مسئله ای است که می تواند در تصمیم گیری افراد به عنوان یک اشتباه قلمداد شود. صرف نزدیک بودن نمی تواند انتخاب هوشمندانه ای برای انتخاب یک کشور به عنوان مقصد تحصیلی باشد بلکه موارد دیگری مانند شرایط علمی دانشگاه های کشور نیز باید به درستی مد نظر قرار گیرد.

کشور گرجستان در رقابت با کشورهای منطقه خود نیز به شدت از دانشگاه های روسیه، اوکراین، ترکیه، ایران و غیره نیز ضعیف تر عمل کرده است و این مسئله ای است که علاقمندان به تحصیل در این کشور باید به آن توجه داشته باشند. در بسیاری از موارد تحصیل در گرجستان به عنوان مانعی برای ورود به کشورهای برتر جهان به حساب می آید و نمی توان از آن به عنوان پل ورود به اروپا یاد کرد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در گرجستان

شرایط تحصیل در گرجستان چندان مناسب نیست و همنی مسئله می تواند در بسیاری از موارد سبب شود تا این کشور به عنوان مقصدی مقرون به صرفه برای تحصیل شناخته نشود. به طور کلی دانشجویان خارجی در کشور گرجستان نیاز به پرداخت شهریه ای بیشتر به نسبت سایر متقاضیان دارند و مهندسی شیمی نیز در همین دسته از رشته ها قرار داد.

شهریه دانشجویان خارجی در کشور گرجستان و در رشته مهندسی شیمی در حدود 1500$ تا 4900$ (دلار) در سال است و این مسئله شهریه برای تحصیل در بسیاری از کشورهای اروپایی کفایت می کند. دانشجویان به ندرت در گرجستان توانایی دریافت بورسیه تحصیلی را خواهند داشت و این یکی از نکته های منفی است که تحصیل در کشور گرجستان از نظر مالی به همراه دارد.

دانشجویان در کشور گرجستان باید هزینه های زندگی خود را نیز در نظر داشته باشند. به طور متوسط می توان گفت که زندگی دانشجویی در کشور گرجستان در حدود 420$ (دلار) در ماه هزینه دربر خواهد داشت که البته دانشجویان فرصت کار را نیز خواهند داشت و می توانند از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. متاسفانه شرایط کار در گرجستان چندان مناسب نیست و در بسیاری از موارد کاریابی در این کشور بسیار دشوار خواهد بود.

متوسط درآمد مهندسین شیمی در کشور گرجستان

مهندسین شیمی در کشور گرجستان می توانند به کار در حوزه رشته تحصیلی خود مشغول شوند و کشور گرجستان نه تنها در این رشته بلکه در تمامی رشته های تحصیلی این فرصت را به دانشجویان خارجی می دهد که پس از تحصیل در این کشور، اقامت آن را به دست آورند. اقامت گرجستان می تواند در نهایت منجر به شهروندی این کشور شود و بسیاری از افراد نیز تمایل به دریافت گذرنامه این کشور که اعتبار نسبتا خوبی دارد، دارند.

مهندسین شیمی در کشور گرجستان درامد خوبی نیز کسب می کنند و می توانند از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در چنین صورتی است که می توان بیان داشت رشته مهندسی شیمی گزینه بهتری برای کار در گرجستان به نسبت تحصیل در این کشور است. در نمودار زیر می توان متوسط درآمد یک مهندس شیمی در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور گرجستان

افرادی که تحصیل در گرجستان را به عنوان هدف نهایی خود انتخاب می کنند باید آگاه باشند که شرایط مشابهی برای آن ها در دریافت پذیرش از برخی از دانشگاه های برتر جهان نیز وجود دارد و هزینه های زندگی و تحصیل نیز در این کشورها برابری می کند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در این رابطه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *