ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در ایتالیا

رشته مهندسی هوافضا در ایتالیا

اگر به دنبال تحصیل رشته مهندسی هوافضا در ایتالیا هستید و می خواهید آینده کاری خود را تضمین کنید، گزینه های مناسبی را پیش رو دارید. ایتالیا یکی از کشورهای مناسب اروپایی برای ادامه تحصیل است چراکه امکان تحصیل با کمترین هزینه ممکن را برای دانشجویان خارجی نیز فراهم کرده است و کیفیت آموزشی در این کشور نیز در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. نکته قابل توجه دیگر در رابطه با کشور ایتالیا آن است که هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه تر از کشورهای پیشرفته اروپایی است.

رشته مهندسی هوافضا در کشور ایتالیا به عنوان یکی از رشته های پیشرو و قدرتمند شناخته می شود و همین مسئله باعث شده است تا جذابیت آن به طور فزاینده ای افزایش پیدا کند. افرادی که این رشته تحصیلی را برای خود انتخاب می کنند، قادر خواهند بود تا آینده شغلی خود را در ایتالیا یا سایر کشورهای مطرح جهان تضمین کنند. به دلیل رشد توجه به کشور ایتالیا به عنوان مقصد تحصیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تشریح شرایط تحصیل رشته مهندسی هوافضا در ایتالیا خواهیم پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های کشور ایتالیا برای تحصیل رشته هوافضا کدامند؟
  • دانشگاه های ایتالیا چه شرایطی را برای پذیرش دانشجویان اعمال کرده اند؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ایتالیا برای دانشجویان چگونه است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا چیست؟
  • فارغ التحصیلان رشته هوافضا در کشور ایتالیا چه درآمدی را کسب می کنند؟

دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا به عنوان یک دانشجوی خارجی گزینه های بسیار زیادی را در اختیار خواهید داشت و می توانید اطمینان حاصل کنید که می توانید گزینه مد نظر خود را در این کشور پیدا کنید. در این بخش برخی از بهترین دانشگاه های کشور ایتالیا در این رشته تحصیلی را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید از این طریق بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

دانشگاه پادوا در شهر پادوا یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا و بهترین دانشگاه این کشور در رشته هوافضا است. دانشگاه پادوا در میان دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا توانسته است جایگاه 15 را به خود اختصاص دهد که نشان دهنده کیفیت بالای تحصیل در این دانشگاه است.

مدرسه بین المللی برای تحصیلات تکمیلی نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر ایتالیا برای تحصیل در این رشته پرطرفدار است که در جایگاه 41 جهان قرار گرفته است. دانشگاه بولونیا نیز با قرار گرفتن در جایگاه 56 جهان سومین گزینه برتر برای تحصیل رشته هوافضا در کشور ایتالیا است.

دانشگاه ساپینزا در رم، با قرار گرفتن در جایگاه 65 جهان همچنان یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. همچنین از کنار نام دانشگاه تریسته نیز نمی توان گذشت. این دانشگاه اگرچه در جایگاه 332 بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است اما در رشته هوافضا توانسته است جایگاه 71 جهان را به خود اختصاص دهد. دانشگاه میلان نیز با قرار گرفتن در جایگاه 76 جهان از جمله دانشگاه هایی است که در ایتالیا می توانید آن را نیز انتخاب کنید. دانشگاه های فرارا، تورورگاتا و تورین نیز همگی از دیگر دانشگاه های برتر کشور ایتالیا هستند که در جمع 120 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در ایتالیا

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با تحصیل در کشور ایتالیا به شدت حائز اهمیت است، هزینه های زندگی در ایتالیا است. هزینه زندگی در کشور ایتالیا بسیار مقرون به صرفه است و یک فرد به طور میانگین به ماهانه 800€ (یورو) برای گذراندن زندگی خود نیاز خواهد داشت و این هزینه به طور کامل از طریق کار دانشجویی در این کشور امکانپذیر است.

هزینه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در کشور ایتالیا نیز به طور متوسط 2500€ تا 3800€ (یورو) در سال برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا است اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی به عوامل مختلفی بستگی دارد و می تواند تا 18000€ (یورو) در سال نیز افزایش پیدا کند.

دانشجویان بین المللی که وضعیت مالی خوبی را در اختیار ندارند می توانند از امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور استفاده کنند و از این طریق هزینه های تحصیل خود را کاملا از این طریق پرداخت کنند و تجربه تحصیل رایگان را به دست آورند. علاوه بر این می توان از این فرصت برای در اختیار داشتن بودجه ای 5200€ (یورویی) برای گذراندن زندگی خود استفاده کنند و تقریبا 6 الی 7 ماه هزینه های زندگی خود را از این طریق پرداخت کنند. به طور کلی می توان گفتت دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا نیازی به در اختیار داشتن پس اندازهای بسیار زیاد نخواهند داشت.

درآمد مهندسین علوم هوایی در ایتالیا

از جمله مواردی که در رابطه با تحصیل در ایتالیا باید به آن توجه داشت، امکان کار پس از تحصیل است. دانشجویان در همه کشورهای خارجی فقط اقامتی موقتی را به دست خواهند آورد و پس از پایان تحصیل باید کشور مقصد را ترک کنند مگر آنکه بتوانند از طریقی قانونی اقامت خود را تمدید کنند. بهترین مسیر انجام این کار، اخذ اقامت از طریق کار است.

دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا از این فرصت بهره مند می شوند تا پس از اخذ مدرک تحصیلی خود به جستجوی کار پرداخته و در صورتی که شغل مورد نظر خود را پیدا کنند، در ایتالیا بمانند. استان های شمالی ایتالیا توجه بسیار زیادی به صنایع هوایی دارند و افراد زیادی در این حوزه در کشور ایتالیا مشغول فعالیت هستند. در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد متخصصین هوافضا در کشور ایتالیا را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در ایتالیا

متوسط درآمد مهندسین هوافضا در کشور ایتالیا حدود 1300€ (یورو) بیشتر از متوسط درآمد در کشور ایتالیا است و همین مسئله نشان دهنده آن است که این افراد از رفاه اجتماعی بهتری در کشور ایتالیا برخوردار هستند. شما نیز این توانایی را خواهید داشت که در کشور ایتالیا به عنوان یک مهندس هوافضا شناخته شوید. برای این کار کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا بتوانند با تشریح کامل شرایط مهاجرت به این کشور، مسیر بسیار همواری را پیش روی شما قرار دهند و در این راه یاری دهنده شما باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *