ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در مالتا

رشته مهندسی کامپیوتر در مالتا

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالتا می تواند به همه متقاضیان کمک کند تا پس از تحصیل خود در بهترین کشورهای جهان مشغول به کار شوند. رشته مهندسی کامپیوتر در دهه های گذشته اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، شانس بسیار مناسبی برای ورود به بازار کار خواهند داشت و شرکت های متعددی در جهان وجود دارد که به دنبال جذب نیروی کار در این زمینه هستند. شرایط تحصیل در کشور مالتا به گونه ای است که تنها افرادی خاص این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند چراکه محدودیت های زیادی در روند ورود به مالتا به ویژه برای ایرانیان وجود دارد.

کشور مالتا جزیره ای کوچک در جنوب اروپا است و به همین دلیل است که تعداد انگشت شماری دانشگاه در این کشور وجود دارد و متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند. هزینه های تحصیل در کشور مالتا چندان مقرون به صرفه نیست و با توجه به هزینه های زندگی در این کشور می توان به بسیاری توصیه کرد تا شرایط سایر کشورهای اروپایی را نیز مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند در نهایت بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. به دلیل اهمیت تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالتا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار شرح کاملی از شرایط آن را در اختیار علاقمندان قرار می دهند تا با آگاهی در این رابطه تصمیم گیری کنند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور مالتا چیست؟
  • آیا می توان با استفاده از بورسیه های تحصیلی هزینه تحصیل این رشته را کاهش داد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور مالتا چیست؟
  • آیا می توان به عنوان مهندس کامپیوتر در کشور مالتا به درآمد بالا دست یافت؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالتا

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از مهم ترین رشته های موجود در حوزه مهندسی کامپیوتر در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت است و این کشورها به همین دلیل توجه بسیار زیادی به این موضوع دارند تا بتوانند از این طریق زمینه ساز پیشرفت کشور خود در حوزه های مختلف کاری شوند. مهندسین کامپیوتر در ارتباط با کشاورزان، مهندسان سایر حوزه، پزشکان، کارآفرینان و غیره می توانند شغل خود را گسترش دهند و این یکی از مهم ترین نکات مثبت در رابطه با شغل آینده این افراد است.

برای تحصیل در کشور مالتا دانشجویان خارجی می توانند زبان انگلیسی را نیز به عنوان زبان تحصیل خود در دانشگاه مالتا به عنوان برترین دانشگاه کشور انتخاب کنند و این یکی از امتیازات تحصیل در مالتا است. متقاضیان همچنین باید دیپلم 12 ساله در اختیار داشته باشند تا بتوانند در مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. طول دوره آموزش رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور نیز 3 ساله است و در مقایسه با سایر کشورهای جهان می توان گفت که طول این دوره یک سال کمتر از سایر کشورهای جهان است و این موضوعی است که می تواند در هزینه ها و همچنین برنامه ریزی های فرد بسیار اثرگذار باشد.

شرایط پذیرش از دانشگاه مالتا کمی دشوار است اما در دیگر دانشگاه های مالتا رقابت چندانی برای دریافت پذیرش وجود ندارد و متقاضیان با رزومه سطح متوسط نیز می توانند به دریافت پذیرش امید داشته باشند اما هرچه قدرت علمی دانشگاه ضعیف تر باشد، در نتیجه شانس دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز می تواند کمتر شود.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالتا

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالتا

بر خلاف اسپانیا، پرتغال و ایتالیا به عنوان کشورهای جنوب غربی اروپا، هزینه های زندگی و تحصیل در کشور مالتا مقرون به صرفه نیست و دانشجویان باید هزینه های نسبتا زیادی را برای تحصیل خود در این کشور پرداخت کنند. در کشور مالتا دسترسی به بورسیه های تحصیلی بسیار محدود است و به همین دلیل نمی توان گفت که دانشجویان، حتی با سطح علمی بالا، می توانند به بورسیه تحصیلی دست پیدا کنند. دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر برای پرداخت شهریه خود باید به طور متوسط بودجه ای در حدود 9700€ تا 14000€ (یورو) در سال را در اختیار داشته باشند. علاوه بر هزینه های مرتبط با دانشگاه، دانشجویان باید هزینه زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند.

هزینه زندگی در این کشور در حدود 700€ تا 1100€ (یورو) در ماه است که تقریبا مشابه با کشورهای تراز اول اروپایی است. دانشجویان خارجی در کشور مالتا این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول به کار شوند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

درآمد مهندسان کامپیوتر در کشور مالتا

مالتا به شهروندان خارجی که در این کشور تحصیل کرده باشند این فرصت را خواهد داد تا به صورت تمام وقت به کار مشغول شوند و این مقدمه ای برای اقامت تمام وقت در این کشور است. اقامت اولیه شهروندانی که در این کشور کار می کنند یک ساله است که برای دو دوره 2 ساله دیگر نیز قابلیت تمدید خواهد داشت. در این صورت فرد به اقامت دائم مالتا خواهد رسید و می تواند در یک بازه زمانی 10 ساله پاسپورت معتبر این کشور را نیز به دست آورد.

مهندسان کامپیوتر در جمع افرادی هستند که مالتا به تخصص آن ها نیاز خواهد داشت و در نتیجه می توان امید داشت که در این کشور کوچک به سرعت به کار رسید. درآمد مهندسان کامپیوتر در مالتا نیز به مانند بسیاری از کشور دیگر بسیار مناسب است و به نوعی تضمین کنند کیفیت زندگی مناسب در این کشور برای آن ها خواهد بود. در نمودار زیر، متوسط درآمد نیروی کار در این حوزه مشخص شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور مالتا

دسترسی به این درآمد بسیاری را ترغیب می کند تا تحصیل در کشور مالتا را انتخاب کنند اما حقیقت امر آن است که کیفیت آموزش در این کشور با استانداردهای جهانی فاصله نسبی دارد. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بسیاری از افراد توصیه می کنند تا در رابطه با انتخاب کشور مقصد خود تحقیقات بیشتری انجام دهند. در همین راستا می توانید با ایشان در ارتباط بوده و از اطلاعات بروز آن ها استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *