ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در بلاروس

رشته هتلداری در بلاروس

بلاروس از محبوب ترین کشورهای توریستی بوده و با توجه به کیفیت بالای اقامت در سرزمین های اروپایی، تحصیل رشته هتلداری در بلاروس مورد توجه است. از جمله مناطق دیدنی این کشور می توان به قلعه تاریخی برست اشاره داشت که به عنوان نماد شجاعت و قهرمانی مردم بلاروس در جنگ جهانی دوم به حساب می آید؛ همچنین از دیگر جاذبه های توریستی بلاروس می توان به دریاچه براسلاو و دریای مینسک اشاره نمود که در زمره زیباترین مناطق گردشگری قاره سبز جای دارند. امکان سفر به بلاروس بدون نیاز به اخذ ویزا برای شهروندان 60 کشور فراهم بوده و این امر موجب شده تا سالیانه بیش از 72000 توریست از این سرزمین بازدید نمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله رشته هتلداری در بلاروس را شرح خواهند داد.

  • شرایط شغلی هتلداری در بلاروس به چه صورتی می باشد؟
  • زنذگی دانشجویی و شرایط تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی شامل چه مواردی می شوند؟
  • شرایط هتلداران و درآمد مدیران هتل در بلاروس چه میزان برآورد گشته است؟

تاریخچه رشته هتلداری در بلاروس

رشد سریع تجارت و تولید در بلاروس، منجر به افزایش نیروی کار خارجی و مهاجرت به این کشور گردیده است. بلاروس از جمله مقصدهایی است که به رغم عدم وجود آب های آزاد در نواحی مجاور، دریاچه ها و رودخانه های متعددی را در خود جای داده است؛ 34% این کشور با انبوه جنگل پوشیده شده است و یکی از منابع طبیعی و پررونق آن منابع جنگلی محسوب می شوند. بلاروس دارای آب و هوای قاره ای معتدل بوده و از زمستان های سرد و تابستان های گرم برخوردار می باشد. همانطور که مستحضر هستید، بلاروس با مرکزیت مینسک دارای همسایگانی با فرهنگ نسبتا مشابه از جمله روسیه، لهستان و اوکراین می باشد.

از زیباترین جاذبه های گردشگری بلاروس، که در شهر مینسک پایتخت این کشور قرار دارد می توان به باغ گیاه شناسی اشاره کرد، علاوه بر آن میدان استقلال که از بزرگ ترین میدان های عمومی بزرگ در اروپا به شمار می رود. این کشور با مساحتی حدود 207000 کیلومتر مربع عنوان یازدهمین کشور بزرگ اروپا را یدک می کشد، که یک هشتم ایران وسعت دارد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بیشترین تعداد ویزای شینگن در جهان برای شهروندان بلاروس صادر می گردد. شایان ذکر است که منطقه شنگن به 26 کشور اروپایی اطلاق می گردد که قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود را برای شهروندان این منطقه حذف کرده اند و تمامی شهروندان جهان در صورت گرفتن روادید هر کدام از کشورهای این منطقه، می توانند به دیگر کشورها بدون نیاز به روادید مجدد سفر کنند.

تحصیل رشته هتلداری در بلاروس

هتلداری صنعتی بسیار محبوب در بین تمام صنایع جهان می باشد؛ مدیریت هتل در بلاروس اغلب در دانشگاه های دولتی تدریس گشته و مدرک اخذ شده از مراکز آموزش عالی این کشور در سراسر جهان بسیار پذیرفته شده می باشد. فردی که به عنوان مدیر هتل در این کشور مشغول به فعالیت می باشد، معمولا ماهانه حدود 5110BYR (روبل بلاروس) درآمد دارد. دامنه حقوق در این شغل از 2360BYR الی 8160BYR (روبل روسیه) متغیر بوده و حقوق مدیر هتل بسته به تجربه، مهارت، جنسیت و موقعیت مکانی متفاوت می باشد. بطور مثال کارمندان مرد مدیران هتل در بلاروس به طور میانگین 8% بیشتر از همکاران زن خود درآمد دارند. در ادامه به بررسی تفاوت حقوق با در نظر گرفتن میزان تجربه می پردازیم.

مقایسه حقوق هتلداران بلاروس برحسب میزان سابقه کار

باید اذعان داشت سطح تحصیلات نیز از جمله مواردی می باشد که در تعیین میزان حقوق مدیران هتل در بلاروس تاثیر شگرفی دارد، به عنوان نمونه در صورتیکه سطح تحصیلات دبیرستان باشد، بطور میانگین ماهانه 3290BYR دریافت می کند این در حالی است که افراد دارای مدرک دیپلم، ماهیانه 3870BYR و شخص دارای مدرک لیسانس حقوقی معادل 5610BYR کسب می کند. باید خاطر نشان کرد که کارمندان بخش دولتی در بلاروس به طور متوسط 12% بیشتر از همتایان بخش خصوصی خود در کل بخش ها درآمد دارند. متوسط حقوق مدیران هتل 160% بیشتر از حقوق سرو غذا، مهمان نوازی، جهانگردی و پذیریرایی برآورد گشته است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در بلاروس

متوسط شهریه بین المللی دانشگاه های بلاروس سالیانه 2000$ الی 3500$ ( دلارآمریکا) برآورد گشته است؛ با توجه به این مهم از جمله دانشگاه های برتر بلاروس می توان دانشکده ایالتی بلاروس را نام برد که هزینه های تحصیل در این دانشگاه به نسبت دیگر دانشگاه های اروپایی بسیار پایین تر تعیین گشته است. از رشته های ارائه شده در این دانشگاه می توان شیمی، اقتصاد، ارتباطات اجتماعی و فرهنگی، مدیریت در گردشگری بین المللی و هتلداری را نام برد. همچنین دانشگاه FHCT از جمله دانشگاه های متخصص در زمینه گردشگری و هتلداری می باشد، که در آن موضوعات اساسی به زبان انگلیسی تدریس می شود. در ادامه به بررسی چندی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در بلاروس می پردازیم.

عنوان مراکزنام شهری که در آن واقع شده
دانشگاه ایالتی بلاروسمینسک
دانشگاه ایالتی گوملگومل
دانشگاه دولتی پولسکیمینسک
دانشگاه دولتی پولوتسکنووپلوتسک

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در بلاروس

شرایط زندگی و تحصیل در بلاروس

براساس قانون کشور بلاروس، افرادی که برای تحصیل در بلاروس اقدام می کنند، بصورت قانونی اجازه کار در این کشور را دارا می باشند. بدین صورت که دانشجویان عموما تا 20 ساعت در هفته می توانند مشغول به کارهای نیمه وقت گردند و هزینه های زندگی خود را مدیریت کنند. در این کشور کلیه استانداردهای آموزشی اروپا رعایت شده و شایان ذکر است که 20 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند.

همچنین باید خاطرنشان کرد اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس منحصرا نیازی به داشتن مدارک IELTS و TOFEL نداشته و از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی شامل اصل گذرنامه، اصل شناسنامه، گواهی پیش دانشگاهی و ریز نمرات،گواهی دیپلم و ریزنمرات سه ساله متوسطه می باشند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور بلاروس با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *