هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در اوکراین

سوپرمارکت های حلال در اوکراین

تعداد سوپرمارکت های حلال در اوکراین نسبت به سایر کشورها بسیار اندک است و دلیل اصلی آن کم بودن تعداد مسلمانانی است که در این کشور سکونت دارند. یکی از دغدغه هایی که مسلمانان پیش از مهاجرت با آن روبرو هستند، مسئله یافتن غذای حلال در کشورهای غیر اسلامی است. اوکراین یکی از ارزان قیمت ترین کشورهای جهان است و به همین دلیل بسیاری از شهروندان که توانایی مالی تحصیل در کشورهای مطرح اروپایی را ندارند، در ابتدای امر اوکراین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند.

اما آیا غذای حلال برای مسلمانان در این کشور موجود است؟ همین مسئله دغدغه اصلی مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بوده است و گفتار پیش رو به همین دلیل نگارش شده است. ما قصد داریم یکی از مهم ترین سوالاتی که افراد معتقاد از ما مطرح می کنند را پاسخ دهیم تا ایشان با آگاهی کامل در این رابطه اقدام به مهاجرت به این کشور اروپایی کنند.

  • آیا رستوران های حلال در کشور اوکراین وجود دارد؟
  • آیا سوپرمارکت های حلال در کشور اوکراین به راحتی یافت می شوند؟
  • آیا می توان با راه اندازی کسب و کار فروش محصولات حلال در اوکراین به موفقیت رسید؟
  • جمعیت مسلمانان در کشور اوکراین از چه شرایطی برخوردارند؟

جمعیت مسلمان اوکراین و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

تاریخچه اسلام در کشور به سلطنت دولت عثمانی در این منطقه بازمی گردد و هنوز هم مسجد سلطان سلیمان در کشور اوکراین یکی از جاذبه های گردشگری عصر تسلط عثمانی بر این کشور است. البته در همان دوره نیز اسلام در این کشور رواج چندانی پیدا نکرد و همچنان نیز یکی از معدود کشورهای اروپایی است که جمعیت مسلمان در آن کمتر از 1% است. بر اساس سرشماری های صورت گرفته در اوکراین، 70.4% از جمعیت این کشور اعتقادات مذهبی دارند و سایرین یا خداناباور هستند و یا باور به دین خاصی برای آن ها اهمیتی نداشته است.

درصد قابل توجهی از مردم اوکراین کاتولیک هستند و جمعیت مسلمانان این کشور نیز کمتر از 500000 نفر ارزیابی می شود. سرشماری های غیر رسمی جدید در اوکراین نشان می دهد که جمعیت مسلمان این کشور در طی سال های اخیر بسیار کمتر از گذشته شده است. مسلمانان در کشور اوکراین همگی در قسمت دوناباس شامل دونتسک و آبلاستس زندگی می کنند و این مسئله از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نمودار زیر می توانید توزیع جمعیت در همین منطقه از اوکراین را بر اساس باورهای دینی مشاهده کنید.

توزیع جمعیت در منطقه دوناباس اوکراین بر اساس اعتقادات مذهبی

به این دلیل جمعیت این منطقه از اوکراین مورد بررسی قرار گرفت که در سایر مناطق مسلمانان کمتر از 0.5% از جمعیت را تشکیل می دهند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در اوکراین

اگر به فکر سرمایه گذاری در اوکراین در زمینه فروش محصولات حلال هستید باید تحقیقات خود در این زمینه را افزایش دهید. در نظر داشته باشید که جمعیت مسلمانان بجز در پایتخت، در بسیاری از شهرهای این کشور بسیار اندک و انگشت شمار است و از همین رو نمی توان انتظار داشت که سوپرمارکت شما از مشتریان پرشمار تخصصی سود ببرد. به همین منظور بهتر است ایده ای خلاقانه و گسترده تر را در سر داشته باشند.

در حقیقت بهتر است فروش محصولات حلال بخش فرعی تجارت شما در این کشور باشد تا بتوانید از این طریق به سود بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنید. سرمایه گذاری در اواکراین می تواند روش مناسبی برای رسیدن به اقامت این کشور باشد ضمن آن که فرد قادر خواهد بود به همراه خانواده خود اقامت اوکراین را به دست آورد. برای موفقیت در سرمایه گذاری در اوکراین بهتر است برای شهروندان این کشور ایجاد اشتغال کنید تا مورد حمایت نیز واقع شوید.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در اوکراین

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در اوکراین

یکی از موضوعاتی که باید در نظر داشت آن است که قیمت محصولات حلال در کشور اوکراین به دلیل محدودیت در عرضه به نسبت محصولات دیگر کمی گران تر است. در نمودار زیر هزینه بخشی از این مواد ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به هریونیای
یک لیتر شیر26.60₴
یک کیلوگرم پنیر محلی203.35₴
فیله مرغ (یک کیلوگرم)10.0.33₴
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)153.70₴
نوشیدنی حلال11.0₴
یک وعده غذا در رستوران150₴

به طور کلی هزینه های زندگی در کشور اوکراین بسیار مقرون به صرفه است و همین مسئله مهاجرت به خصوص از طریق تحصیل در این کشور را جذاب ساخته است. شما نیز در صورت تمایل به کسب اقامت اوکراین از طرق مختلف را دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *