مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی به حدود 182 کشور جهان می رسد که غالبا هم جزء برترین کشورهای دنیا برای متقاضیان محسوب می شوند. پس دارندگان این پاسپورت می توانند به همه کشورهای فوق سفر کرده و تا مدت مقرر قانونی نیز در این کشورها بمانند. اما امتیازات اخذ پاسپورت اسلوونی چیست؟ روش های دریافت این پاسپورت اروپایی چیست؟ هزینه اخذ این پاسپورت در سال 2021 چقدر می باشد؟ آیا داشتن پاسپورت دوم در اسلوونی مجاز است؟ اینها سوالاتی است که کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله به آنها پاسخ می دهند.

درباره پاسپورت اسلوونی

پاسپورت های اسلوونی برای شهروندان این کشور و صرفا به منظور آسان سازی سفرهای خارجیشان صادر می شود. طبق قوانین اروپایی نیز هر کسی که موفق به اخذ این پاسپورت شود به عنوان شهروندی اروپا محسوب میگردد. پس این شهروند برای تردد یا اقامت قانونی در کلیه 27 کشور عضو اتحادیه اروپایی نیازی به دریافت هیچ روادیدی ندارد. ین پاسپورت نیز همانند سایر پاسپورتهای اروپایی رنگ زرشکی بورگاندی داشته و با آرم ملی این کشور و جمله جمهوری اسلوونی مزین شده است.

از دیگر مشخصات این پاسپورت آن است که پاسپورت اسلوونی نوعی پاسپورت بیومتریک محسوب شده و فقط اتباع اسلوونی حق داشتن آنرا دارند. اما هزینه این ویزا برای افراد بالای 18 سال حدود 46.10€ (یورو) می باشد. شیوه های گوناگونی نیز برای اخذ پاسپورت ارزشمند اسلوونی مثل تولد، ازدواج و یا اقامت (حدود 5 سال زندگی پیوسته) در این کشور وجود دارد. اما از دیگر شرایط مهم برای دریافت این پاسپورت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شرایط مهم برای دریافت پاسپورت اسلوونی

امتیازات پاسپورت اسلوونی چیست؟

طبق رنکینگ سال 2021، یازدهمین پاسپورت بین المللی معتبر در جهان پاسپورت اسلوونی است. پاسپورتی که داشتن آن امتیازات مختلفی را برای شخص دارنده درپی دارد. اولا شما از طریق این پاسپورت برای سفر به 182 کشور جهان نیازی به دریافت روادید (VISA) ندارید. گذشته از این تردد و اقامت شما در ناحیه شنگن یعنی در حدود 27 کشور اروپایی آزاد و بلامانع خواهد بود. گذشته از این دارندگان پاسپورت اسلوونی گذشته از اینکه سیتی زن اسلوونی محسوب شده بلکه همچنین سیتی زن اتحادیه اروپا نیز هستند. بالتبع این شهروندان از یکسری مزایا و امتیازاتی به صورت زیر برخوردارند:

  • امکان خرید و فروش آزادانه ملک در اروپا
  • امکان ثبت شرکت و انجام تجارت بین الملل آزادانه
  • امکان دریافت اقامت و تابعیت برای کل اعضاء خانواده
  • برخورداری از آموزش و پرورش رایگان
  • برخورداری از خدمات بهداشتی عمومی
  • افتتاح انواع حساب بانکی
  • امکان اخذ وام بانکی
  • کسب و کار بدون نیاز به مجوز خاصی در اسلوونی و اروپا و غیره

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی

اسلوونی جزء کشورهای شنگن و از اعضای اتحادیه اروپایی (EU) است و طبیعی است که پاسپورت اسلوونی جزء پاسپورت های قدرتمند جهان باشد. برای اثبات این مدعا نیز می توان به بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی پرداخت. این کشورها از تمامی قاره های جهان بوده و روی هم رفته شامل 182 کشور می باشد که همگی به رنگ سبز تیره در نقشه زیر به نمایش درآمده است:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی

بر طبق تصویر فوق، دارندگان پاسپورت اسلوونی می توانند علاوه بر سفر و اقامت آزادانه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا (به رنگ آبی) همچنین قادرند بدون ویزا به اغلب کشورهای آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، آسیا و آفریقا مسافرت کنند. این 182 کشور به رنگ سبز تیره مشخص است. اما کشورهایی که در تصویر فوق به رنگ زیتونی، سبز دریایی و سبز روشن دیده می شود همگی جزء کشورهای می باشند که برای شهروندان اسلوونی مجوز الکترونیکی حین سفر صادر می کنند. مابقی کشورها از جمله کشور چین جزء کشورها عدم لغو روادید با پاسپورت اسلوونی به شمار رفته و به رنگ خاکستری نمایش داده شده اند.

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی

در سراسر جهان و در بین کشور پاسپورت های بین المللی، پاسپورت اسلوونی در رتبه 11 جهانی قرار دارد. طبق رنکینگ معتبر هنلی، کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی در حدود 182 کشور بوده و از قرار ذیل می باشد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی
اقیانوسیهجزایر سلمون، جزایر کوک، ساموا، پلنزیای فرانسوی،کیریباتی، میکرونزیا، جزیره ماریانا شمالی، جزایر مارشال، تووالو، فیجی، کالدونیای نو، نیو، جزایر پالائو، تونگا و وانوتو
خاورمیانهارمنستان، قطر، ترکیه، گرجستان، عراق، فلسطین، امارات متحده عربی، عمان
اروپاسان مارینو، آلبانی، اتریش، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، جزیر فارو، فرانسه، مونته نگرو، یونان، مجارستان، ایرلند، کوزوو، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، صربستان، سوئد، اوکراین، واتیکان، انگلستان، سوئیس، اسپانیا، اسلواکی، پرتغال، نروژ، هلند، موناکو، مالتا، لیتوانی، گرینلند، لتونی، ایسلند، گیبرالتار، فنلاند، استونی، جمهوری چک، کرواسی، بوسنی، بلاروس و آندورا
کارائیبآنگیلا، آروبا، هند غربی فرانسه، باربادوس، بریتیش ویرجین آیلند، کراکو، جزیره سایمان جمهوری دومینیکن، گرانادا، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت وینستن، جزیره تورکز و کایکوس، آنتیگوآ و باربودا، سنت مارتن باهاماس، بونیر، دومنیکا، هائیتی،مونتسرات، سنت کیتس، ، ترینیداد و توباکو
آسیااندونزی، قزاقستان، برونئی، مالزی، فیلیپین، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ازبکستان، ویتنام، سنگاپور، ماکائو، قرقیزستان، ژاپن و هنگ کنگ
آمریکاکاستاریکا، آرژانتین، برمودا، برزیل، شیلی، السالوادور، گینه، گویان، مکزیک، پاناما، ونزوئلا، پرو، اروگوئه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، گواتمالا، هوندوراس، جزیر فالکلند، اکوادور، کلمبیا، بولیوی و بلیز
آفریقابوتسوانا، جزایر کیپ ورده، مایوت، تونس، رنوین، تونس، سائو توم، مراکش، گامبیا و اسواتنی

تحصیل یا کار در اسلوونی از گزینه های جذاب مهاجرتی برای اقامت در این کشور می باشد چراکه اخذ اقامت اسلوونی مساوی است با اخذ اقامت اروپا. هموطنان علاقه مند به مهاجرت به اسلوونی می توانند سوالات خود درباب هزینه اقامت در اسلوونی 2021 را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *