مهاجرت

مقایسه هلند و آلمان برای زندگی

مقایسه هلند و آلمان برای زندگی

مسلما مقایسه هلند و آلمان برای زندگی به نفع آلمان به پایان می رسد چراکه تقریبا از هر لحاظ آلمان کشوری پیشگام و رتبه بالا محسوب می شود. اما چرا مقایسه؟ انجام مقایسه بین دو کشور مدرن و صنعتی هلند و آمریکا می تواند از این نظر که اطلاعات کاربردی و مهمی را در اختیار شما بگذارد، بسیار حائز اهمیت است. آلمان بیشتر به خاطر کار و اخذ ویزای کاری و ویزای جستجوی کار در بین هموطنان ایرانی شناخته شده است. هلند نیز بیشتر بخاطر مهاجرت تحصیلی و تحصیل کیفیت در بین دانشجویان معروف است. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش در همین مقاله این دو مقصد مهاجرتی را با جزئیات کامل آنالیز می کنند تا به سوالات شما پاسخ دهند.

مقایسه هلند و آلمان برای زندگی کاری

هر دو کشور هلند و آلمان جزء کشورهای صنعتی و پیشرفته اروپا محسوب می شوند و طبیعی است که از شرایط مناسبی برای اشتغال نیروهای کار خارجی برخوردار باشند. اما شرایط کار در این دو کشور کمی متفاوت از هم می باشد. بر اساس آخرین آمار به دست آمده از بازار کاری این دو کشور، نرخ بیکاری آلمان و هلند هر دو مشابه هم و مشترکا حدود 4.5% می باشد.

اما میانگین درآمد ناشی از کار در آلمان 3994€ (یورو) ولی میانگین دستمزد کار در هلند حدود 2778€ (یورو) است که نشانگر برتری سطح دستمزد کارگری در آلمان می باشد:

مقایسه میانگین درآمد ماهیانه هلند و آلمان

گذشته از این مورد، آلمان از جهت دیگری هم برای مهاجرت کاری کارگران خارجی کشور جذابی است. چرا که دولت آلمان علاوه بر ویزای کار آلمان یا ویزای پیشنهاد کاری که معمولا در همه جای اروپا به متقاضیان ارائه می شود همچنین برای کارجویان مخصوصا برای متخصصان دانشگاهی ویزای جستجوی کار آلمان نیز صادر می کند.

این ویزا با اعتبار 6 ماهه مخصوص کسانی صادر می شود که دارای شرایط زیر باشند:

  • حداقل مدرک کارشناسی معتبر از آلمان یا مدرک خارجی معادل آن
  • گواهی اثبات تمکن مالی خوب حدود 850€ (یورویی) در ماه
  • بیمه مسافرتی با پوشش 30000€ (یورویی)
  • تجربه کار تخصصی5 سال به بالا
  • مهارت زبان آلمانی در سطح B1

اما شرایط اعطای ویزای کار در کشور هلند به گونه دیگری است. اولا هلند ویزایی بنام جستجوی کار ندارد. ثانیا افراد برای کار در هلند و اخذ اقامت این کشور نیازمند پیشنهاد کاری از کارفرمای هلندی می باشند. کارفرما نیز بایستی ضمن آگهی پست شغلی به مدت 3 ماه برای درخواست مجوز کار به آژانس بیمه کارفرمایان هلند (UWU) و اداره مهاجرت هلند (IND) مراجعه نماید.

مقایسه هلند و آلمان برای زندگی دانشجوئی

مقایسه هلند و آلمان برای زندگی دانشجویی

هر دو کشور هلند و آلمان از یک سیستم آموزش عالی مدرن با زیرساخت های پیشرفته و عالی برخوردار هستند. اما در زمینه اعتبار علمی و دانشگاهی و نیز امتیازات تحصیلی آلمان گوی سبقت را از رقیب خود دزدیده است. چراکه اعتبار جهانی دانشگاه های آلمانی به مراتب بالاتر از دانشگاه های هلندی بوده و از طرف دیگر بزرگترین برگ برنده و امتیاز اصلی تحصیل در آلمان یعنی تحصیل رایگان باعث جذابیت مقصد آلمان نسبت به هلند می گردد. بر این اساس دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در آلمان نیازی به پرداخت شهریه (بجز هزینه اجرایی حدود 100€ الی 250€ یورو در هر ترم) ندارند. اما میانگین شهریه تحصیلی دانشگاه های کشور هلند از 6000€ الی 15000€ (یورو) در سال نیز می رسد.

در جدول زیر می توانید با برترین دانشگاه های دو کشور آلمان و هلند مطابق رنکینگ معتبر QS نیز آشنا شوید:

برترین دانشگاه های آلمانرتبه جهانیبرترین دانشگاه های هلندرتبه جهانی
دانشگاه فنی مونیخرتبه 55 جهانیدانشگاه فنی دلفترتبه 52 جهانی
دانشگاه لودویک ماکسیمیلیانرتبه 63 جهانیدانشگاه آمستردامرتبه 57 جهانی
دانشگاه هایدلبرگرتبه 66 جهانیدانشگاه فنی آیندهوونرتبه 99 جهانی

دانشجویان برای تحصیل در هر دو کشور آلمان و هلند علاوه بر ارائه مدرک دیپلم موظف به ارائه مدرک زبان (آلمانی یا انگلیسی) نیز هستند. همچنین دانشجویان در هر دو کشور از امتیاز درخواست بورس تحصیلی و کار دانشجوئی تا حداکثر 20 ساعت در هفته نیز برخوردارند. آنها از این طریق می توانند تا حدودی از عهده مخارج تحصیلی خود برآیند. لازم است بدانید که متوسط هزینه زندگی دانشجوئی در آلمان ماهیانه حدود 850€ (یورو) ولی در هلند حدود 800€ الی 1100€ (یورو) می باشد.

اما شرایط اقامت پس از تحصیل در این دو کشور از قرار ذیل است:

شرایط اقامت پس از تحصیل در آلمان و هلند

مقایسه هلند و آلمان برای هزینه زندگی

برای دسترسی به اطلاعات درست مهاجرتی و تصمیم گیری های بعدی همانند انتخاب محل اقامت و نحوه مدیریت هزینه ها انجام مقایسه هزینه زندگی در هلند و آلمان میتواند مفید باشد. معمولا هزینه زندگی دربرگیرنده انواع و اقسام هزینه ها از پوشاک و غذا گرفته تا هزینه اجاره مسکن و حمل و نقل محلی را شامل می شود. متوسط این هزینه در آلمان حدود 1500€ (یورو) برای هر نفر و در هلند حدود 2500€ (یورو) می باشد. بر طبق آمارهای موجود، هلندی ها بابت اجاره خانه هزینه بیشتری خرج می کنند.

نمودار زیر نشانگر مقایسه سطح هزینه زندگی در این دو کشور اروپایی است:

مقایسه هزینه زندگی هلند و آلمان در ماه

برای اطلاع از جزئیات هزینه زندگی و مقایسه هلند و آلمان برای زندگی، حتما به داده های آماری زیر توجه نمائید:

آیتم هاهزینه در هلند (دلار)هزینه در آلمان (دلار)
یک وعده غذایی در رستوران ارزان16.00$11.81$
یک لیتر شیر1.05$0.93$
یک عدد نان 500 گرمی2.02$1.57$
یک کیلو برنج1.59$2.39$
یک کیلو فیله مرغ8.25$8.98$
یک کیلو گوشت گوساله14.02$12.58$
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)3.20$3.31$
هزینه ماهیانه حمل و نقل97.50$83.87$
یک لیتر بنزین1.66$1.68$
اجاره خانه آپارتمان تک خواب وسط شهر1592.96$878.42$
اجاره خانه آپارتمان تک خواب خارج از شهر1274.29$661.91$
اجاره خانه آپارتمان سه خواب وسط شهر2824.73$1682.46$
اجاره خانه آپارتمان سه خواب خارج از شهر2059.62$1257.21$

راه های مهاجرت به هلند و آلمان زیاد است منتها انتخاب هر یک از این روشها و سنجش شرایط مهاجرتی کار مهم و حساسی است که با مشاوره از طریق کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بهترین روش مهاجرت به هلند را انتخاب کنید.

سوالات مکرر درباب مهاجرت به هلند یا آلمان

هلند یا آلمان کدامیک؟ این سوال کلی در درون خود سوالات ریزی دارد که در اینجا بدانها پاسخ داده می شود؟

  • وضعیت بازار کار هلند و آلمان چگونه است؟ نرخ بیکاری آلمان و هلند هر دو مشابه هم و مشترکا حدود 4.5% می باشد.
  • وضعیت درآمدی بین کارگران آلمانی و هلندی چگونه است؟ میانگین درآمد ناشی از کار در آلمان 3994€ (یورو) ولی میانگین دستمزد کار در هلند حدود 2778€ (یورو) است که نشانگر برتری سطح دستمزد کارگری در آلمان می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *