ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در اوکراین

نوآفرینی در اوکراین

نوآفرینی در اوکراین را نمی توان گزینه خوبی دانست چون این کشور در حال توسعه می باشد و اقتصاد قدرتمندی برای متقاضیان کار یا سرمایه گذاری ندارد. قانون اوکراین به شهروندان و خارجی ها اجازه می دهد تا یک کسب و کار باز کنند؛ در سال‌های اخیر، با شروع بیشتر خارجی‌ها در اوکراین، روند ثبت یک شخص حقوقی ساده شده است و اکنون تنها چند روز طول می‌کشد. ویزا برای شهروندان بسیاری از کشورها برای اقامت تا 90 روز در هر دوره 180 روزه (در مجموع بیش از 180 روز در سال) لازم نیست؛ لیست کاملی از شرایط به روز شده ویزا و مشخصات شهروندان کشورهای مختلف را می توان در وب سایت وزارت امور خارجه اوکراین یافت. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص کشور اوکراین به ارائه اطلاعاتی می پردازد. در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ داده خواهد شد:

  • روند نوآفرینی در اوکراین چگونه است؟
  • ویزای نوآفرینی در اوکراین چطور به دست می آید؟
  • انواع ویزاها و روش های ثبت شرکت برای نوآفرینی در اوکراین چند نوع است؟

ثبت شرکت برای نوآفرینی در اوکراین

نوآفرینی در اوکراین باید منجر به کاهش نرخ بیکاری و ایجاد موقعیت های شغلی در این کشور شود. در نمودار ذیل نرخ بیکاری اوکراین نشان داده شده است:

نرخ بیکاری اوکراین

به منظور اقامت اوکراین و نوآفرینی در این کشور گام اول این است که فرد شخصیت حقوقی ثبت کند. طیف گسترده ای از راه ها برای ادغام کسب و کار شما در اوکراین وجود دارد. نوسازی مداوم قوانین شرکتی اوکراین، چارچوب نظارتی آن را با استانداردهای جهانی شبیه می‌کند و ابزارهای شناخته شده و شفافی را برای سرمایه‌ گذاران فراهم می‌کند. قانون اوکراین برای نوآفرینان ایجاد طیف گسترده ای از ساختارهای تجاری شناخته شده بین المللی را امکان پذیر می کند؛ از جمله:

  • شرکت های با مسئولیت محدود
  • شرکت های سهامی
  • سرمایه گذاری مشترک
  • دفاتر نمایندگی

قوانین ثبت شرکت برای نوآفرینی در اوکراین

پس از تصمیم سرمایه گذاران در مورد اینکه چه نوع نهادی بیشتر با هدف آنها مطابقت دارد، کسب و کار باید مراحل ثبت را طی کند. این رویه ها بسته به نوع شرکت متفاوت است و از نظر مدارک مورد نیاز، مقام مسئول و جدول زمانی متفاوت است؛ یک LLC را می توان به صورت آنلاین از طریق یک وب پورتال ویژه وزارت دادگستری ثبت کرد. ثبت نام آنلاین و آفلاین تا 24 ساعت طول می کشد و رایگان است. موسسان pa JSC نیز باید بسته ای از اسناد را به وزارت دادگستری ارائه دهند؛ قبل از آن، یک عرضه خصوصی سهام بین خودشان باید در کمیسیون ملی اوراق بهادار و بورس ثبت شود، کمیسیون نیز نتایج عرضه خصوصی را تأیید می کند و گواهی مالکیت سهام را برای مؤسسان JSC صادر می کند.

روند کلی ثبت نام JSC معمولاً به 3 ماه می رسد؛ برخلاف شرکت های LLC یا JSC، یک دفتر نمایندگی در وزارت توسعه اقتصاد، تجارت و کشاورزی ثبت شده است. حقوق دولتی 2500$ (دلار آمریکا) است و مراحل ثبت نام تا 60 روز کاری طول می کشد. درخواست ثبت نام شامل یک فرم درخواست پر شده، یک سند تایید کننده تاسیس شرکت مادر و یک مرجع بانکی در مورد حساب های شرکت مادر است. روند ثبت علامت تجاری می تواند از 14 تا 18 ماه طول بکشد؛ با این حال، حفاظت از علامت تجاری از تاریخ درخواست موثر است. متقاضیان می توانند انتخاب کنند که تحت یک روش تسریع شده تا 9 ماه قرار گیرند؛ دوره حفاظت از علامت تجاری 10 سال است و همچنین در اکثر کشورهای اروپایی، حمایت از علامت تجاری ممکن است تا 10 سال دیگر تمدید شود.

قوانین ثبت شرکت برای نوآفرینی در اوکراین

ویزای نوآفرینی در اوکراین

در دسامبر 2019 اوکراین یک پلت فرم ویزای الکترونیکی را معرفی کرد که در آن شهروندان 52 کشور می توانند ویزای خود را به صورت آنلاین دریافت کنند. 3 نوع ویزا وجود دارد:

  • ویزای ترانزیت: ویزای نوع B در صورتی صادر می شود که هر دوره ترانزیت بیش از 5 روز نباشد؛ ویزاهای نوع B به صورت ویزای تک/ دو بار/ چند بار ورود صادر می شوند که حداکثر 1 سال اعتبار دارند.
  • ویزای کوتاه مدت: نوع C برای حداکثر 90 روز اقامت در هر 180 روز صادر می شود؛ ویزای نوع C به صورت ویزای یک بار/ دو بار/ چند بار ورود صادر می شود که از 6 ماه تا 5 سال اعتبار دارد.
  • ویزاهای بلند مدت: نوع D در موارد درخواست اجازه اقامت موقت صادر می شود و اجازه اقامت بیش از 90 روز در اوکراین را می دهد؛ ویزای نوع D فقط به صورت ویزای چند بار ورود صادر می شود.

پیش از شروع بیزینس بهتر است مهاجرت به اوکراین به روش کاری یا تحصیلی آغاز شده باشد. حتی پیشنهاد می شود بیش از 1 سال از اقامت فرد در اوکراین گذشته باشد تا نسبت به نیازهای بازار، قوانین مرتبط و شرایط موجود این کشور اطلاعات بیشتری به دست آید. ویزای نوع D در مواردی صادر می شود که یک فرد خارجی/ بی تابعیت قصد دارد برای اقامت موقت برای اقامت بیش از 90 روز در اوکراین درخواست دهد و به صورت ویزای چند بار ورود با اعتبار 90 روز صادر می شود. برای کار یا تحصیل در اوکراین برای خارجی ها ویزای نوع D صادر می شود که پیش تر بیشتر در خصوص آن اطلاعاتی ارائه گردید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص نوآفرینی در اوکراین اطلاعاتی ارائه شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *