ویزای کاری

کار حسابداری در اتریش

کار حسابداری در اتریش

علاقه مندان به رشته حسابداری با انتخاب کار حسابداری در اتریش نسبت به مهاجرت به این کشور و اشتغال در زمینه حسابداری اقدام می کنند. کشور اتریش همواره به علت شرایط مناسب زندگی هزینه های مناسب و خدمات ایده آل و از طرفی فرصت های شغلی مطلوب انتخاب بسیاری از علاقه مندان امر مهاجرت است. حقوق های مناسب در کنار شرایط ایده آل زندگی علاقه مندان مهاجرت و همین طور متخصصین رشته حسابداری را بیش از پیش برای مهاجرت به اتریش ترغیب می کند. با اینکه ممکن است در داخل کشور توجه کافی به رشته حسابداری و تعالی مهارت های این رشته نشود اما در بسیاری از کشورها متخصصین این رشته در راس چارت کاری شرکت ها قرار دارند.

  • آیا حسابداران در کشور اتریش از درآمد خوبی برخوردار است؟
  • شرایط زندگی در کشور اتریش برای حسابداران چگونه است؟
  • حسابداران در کشور اتریش در چه شاخه هایی می توانند فعالیت کنند؟

شرایط کار و زندگی در اتریش 2023

قبل از پرداختن به موضوع کار حسابداری در کشور اتریش بهتر است در ابتداء اطلاعاتی راجع به شرایط کار و نیز وضعیت زندگی در اتریش 2023 بدانیم. شرایط بازار کار اتریش علی رغم یک دوره پیک نرخ بیکاری در آوریل 2020 با 12.8% هم اکنون در جولای با 9.2% مجددا روبه بهبود و ریکاروری است. نمودار زیر نشانگر آخرین وضعیت بازار کار اتریش در سال جدید می باشد:

درصد نرخ بیکاری کارگران در اتریش

علاقه مندان بایستی در جریان باشند که مطابق استاندارد کار اتریش ((Arbeitszeitgesetz, AZG §9 (1) حداکثر تایم کاری در اتریش 10 ساعت در روز و 50 ساعت در هفته است. با این تایم کاری هم متوسط درآمد ماهیانه در کشور اروپایی اتریش حدود 3213€ (یورو) می باشد. اما در مقابل این سطح از درآمد، هزینه زندگی در اتریش نیز ماهیانه برای هر نفر حدود 1500€ (یورو) می باشد. بنابراین با این حساب، قدرت خرید کارگران خارجی در اتریش کاملا بالا است:

مقایسه میانگین حقوق ماهیانه و هزینه زندگی در اتریش

حوزه کار حسابداری در اتریش

فرد حسابدار به عنوان شخص دارای صلاحیت برای بخش حسابداری و یا حسابرسی انتخاب می شود. اگر تمایل به فعالیت در یک شرکت و یا سازمان حسابرسی به صورت حرفه ای را دارید به سطحی از استانداردهای ویژه برای فعالیت خود نیاز دارید. به طور مثال چند نمونه از این استانداردها در ادامه آورده شده است:

  • اصول حسابداری GAAP
  • حسابداری مالی FASB
  • استاندارد شورای گزارش های مالی FRC

آیا حسابداری هم جزء مشاغل مورد نیاز اتریش 2023 محسوب می شود؟ آیا حسابداران می توانند به اتریش مهاجرت و در این کشور مقیم شوند؟ در جواب با این سوال باید گفت که مطابق اعلان وب سایت اداره مهاجرت اتریش، حسابداری یا Kalkulantlnnen جزء مشاغل مورد نیاز اتریش محسوب می گردد. پس حسابداران عزیز می توانند با یا بدون پیشنهاد کاری از طریق یکی از دو روش زیر متقاضی اخذ ویزای کار اتریش باشند:

انواع ویزاهای کار اتریش

شاخه های مختلف کار حسابداری در اتریش

در مورد این شغل در اتریش می توان گفت حوزه کاری حسابداری انواع مختلفی دارد که در این مقاله تلاش شده 3 گروه از مهارت های حسابداری مورد بررسی قرار گیرد:

  • حسابدار عمومی
  • حسابدار دولتی
  • مدیر حسابداری

حسابدار عمومی به فردی گفته می شود که در سازمان ها و مراکز دولتی به فعالیت می پردازد. مدیر حسابدار به شخصی گفته می شود که در مراکز خصوصی و شرکت های شخصی فعالیت می کند. حسابدار دولت نیز به فردی که برای برای فدرال و دولت و یا دولت های بومی کار می کند گفته می شود. مدیریت سیستم امور مالی و بودجه از سری مسئولیت های افرادی که در این حوزه های فعالیت می کنند است. از دیگر مسئولیت این افراد می توان به برقراری ارتباط با مشتریان و یا تجزیه و تحلیل احتمالات و شناسایی موارد سوءاستفاده مالی و پیش گیری از آن اشاره کرد.

متوسط درآمد حسابداران در اتریش

درآمد افراد قدرت خرید آن ها در اتریش بالا است و این مسئله یکی از دلایلی است که منجر به محبوبیت اتریش بین خارجی ها شده است. حسابداران نیز جزو اقشار پردرآمد اتریش اند هرچند میزان دقیق درآمد آن ها به حوزه کاری، سطح تحصیلات، سابقه کار و غیره بستگی دارد. با این حال متوسط درآمد شاخه های مرتبط با حسابداری را در کشور اتریش می توان به شرح ذیل دانست:

عنوان شغلیمتوسط درآمد ماهانه در اتریش به یورو طی سال 2023
حسابدار€2750
دستیار حسابداری€2180
مدیر حسابداری€5640

مامور رسیدگی به فعالیت های کار حسابداری در اتریش

مامور رسیدگی به فعالیت های کار حسابداری در اتریش

شخص مامور به رسیدگی امور حسابداری مسئول رسیدگی به تجدید نظر در مورد فعالیت های مالی شرکت و مراکز و سازمان ها است و این شخص این تجدید نظر را با هدف افزایش درصد اعتبار و همین طور اطمینان از قانونی بودن فعالیت ها و از طرفی افزایش سطح سوابق شرکت ها انجام می دهد. مواردی از قبیل تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی و کلاس بندی اطلاعات و همین طور کنترل کردن سیستم های مالی شرکت ها و از طرفی بررسی و تطبیق اطلاعات مالی شرکت و در نهایت ایجاد امنیت مالی برای شرکت ها از فعالیت های اصلی و اثر گذار مامور رسیدگی به فعالیت ها و امور حسابداری است و همین امر بیش از پیش به اهمیت شغل حسابداری در شرکت ها و مراکز افزوده است.

مامور رسیدگی به فعالیت های حسابداری می تواند با ارائه راهکاری مناسب و همین طور ارائه گزارش های مناسب مسیر شرکت را به سمت مطلوبی هدایت کند. در کشورهایی همچون اتریش دو نوع مامور رسیدگی به امور وجود دارد مامور رسیدگی به امور داخلی و مامور رسیدگی به امور خارجی. مامور رسیدگی به امور داخلی فعالیت های در بخش خصوصی و بخش داخلی به عهده دارد و سئولیت مامور رسیدگی به امور خارجی فعالیت هایی از قبیل مالیات و کارهای دولتی و شرکتی را پوشش می دهد.

کار دستیار حسابدار در اتریش

بسیاری از شرکت های کشور اتریش علاوه بر موارد فوق در شاخه دستیار حسابدار نیز به جذب نیرو می پردازد. دستیار حسابدار و یا به عبارتی کمک حسابدار در شرکت های بزرگتر و با گردش مالی بالاتر به فعالیت می پردازد. اگر تمایل به فعالیت در این حوزه دارید باید بدانید مشاغلی از قبیل تجارت و بیمه و بانکداری و بخش های دولتی و بازار سهام از جمله مشاغلی است که در ارتباط مستقیم با فرد حسابدار است. از دیگر فرصت های شغلی برای این رشته می توان به تجارت یا تدریس ریاضیات در مقاطع مختلف اشاره کرد. دارندگان مدرک دکتری حسابداری می توانند در دانشگاه نیز به تدریس حسابداری بپردازند که این نیز از موارد پر طرفدار در حسابداری به شمار می رود.

در صورتی که تمایل به کار در اتریش در رشته فوق دارید می توانید نسبت به اخذ ویزای کاری در این کشور اقدام کنید. برای این کار در اولین قدم احتیاج به بررسی فرصت های شغلی در رشته های حسابداری دارید. شرایط اخذ کاری در کشورهای حوزه شنگن کمی متفاوت با سایر کشورهاست. برای بررسی دقیق تر شرایط کاری در این کشور می توانید در خصوص ویزای جستجوی کار اتریش تحقیق بیشتری نمایید و چنانچه نیازمند یاری بودید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاص نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص کار حسابداری در اتریش

متقاضیان کار حسابداری در اتریش سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • برای حسابداری در اتریش بهتر است چه مواردی را آموخت؟ برای حسابداری و حسابرسی حرفه ای نیازمند فراگیری دوره اصول حسابداری GAAP، حسابداری مالی FASB و استاندارد شورای گزارش های مالی FRC هستید.
  • یک حسابدار در چه زمینه هایی می تواند در اتریش به کار مشغول شود؟ در سه شاخه از حسابداری از قبیل حسابدار عمومی، حسابدار دولتی و مدیر حسابداری می تواند به فعالیت بپردازد.
  • یک حسابدار چطور میتواند برای کار به کشور اتریش مهاجرت نمایند؟ از طریق بدست آوردن ویزای کاری و یا ویزای جستجوی کار.
  • تفاوت ویزای کاری و ویزای جستجوی کار برای یک حسابدار چیست؟ برای ویزای کاری حسابدار باید یک قرارداد کاری معتبر از کارفرمای اتریشی داشته باشد در غیر اینصورت باید با ویزای جستحوی کار در اتریش به کاریابی بپردازند.
  • ویزای جستجوی کار اتریش برای حسابداران چند ماهه است؟ ویزای جستجوی کار 6 ماهه است که در طول این مدت باید کار مرتبط با شغل خود را بدست آورد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *