ویزای کاری

کار رادیولوژی در دانمارک

کار رادیولوژی در دانمارک

اصولا یکی از بخش های شغلی مورد نیاز دانمارک بخش سلامت است و کار رادیولوژی در دانمارک جزو مشاغل مورد نیاز دانمارک محسوب می شود. دانمارک کشوری است که به شادترین کشور دنیا در سال 2023 معروف است و این نامگذاری اتفاقی نیست. علت این نامگذاری رفاه و سطح استاندارد زندگی بالای مردمان کشور دانمارک می باشد که موجب رضایت خاطر افراد از شرایط زندگی خود می شود. در این میان به علت فراهم شدن موقعیت مهاجرتی به کشور دانمارک، متقاضیان زیادی از مشاغل مهارتی مختلف قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

اگر شما نیز علاقه مند به شغل تخصصی رادیولوژی در دانمارک هستید و اطلاع چندانی از فرآیند استخدام و شرایط کار رادیولوژیست ها ندارید، مطمئنا مطالعه این مقاله می تواند راهنمای خوبی برای اتخاذ تصمیمات مهم برای شما باشد. قبل از هر چیز باید بدانید که شرایط کار رادیولوژی در دانمارک چگونه است و با اطلاع از شرایط کار می توانید گام بعدی را با کسب صلاحیت از طریق ثبت نام و اخذ مجوز کار محکم بردارید. شما عزیزان در این مسیر تنها نیستید و کارشناسان و مشاورین خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا دست یابی به هدف نهایی همراه شما عزیزان می باشند.

  • شرایط کار رادیولوژیست ها در دانمارک چگونه است؟
  • آیا برای کار به عنوان رادیولوژیست در دانمارک باید مدارک پزشکی معادلسازی شود؟
  • متوسط درآمد یک رادیولوژیست در دانمارک چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در حیطه پزشکی دانمارک کار کرد؟

سیستم مراقبت های درمانی دانمارک در 2023

همگان دانمارک را مثل سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی به خاطر استاندارد بالای زندگی مردمانش می شناسند. به همین دلیل این کشور نیز از جمله مقاصد مطلوب مهاجرتی متقاضیان خارجی محسوب می شود. اساسا کشور دانمارک همانند دیگر کشورهای توسعه یافته صنعتی در قاره اروپا دارای زیرساخت های مدرن و پیشرفته ای همچون سیستم درمانی جامع و کارآمد می باشد. در سال 2023 خدمات مراقبت درمانی در کشور دانمارک منحصرا عموم مردم دانمارک را تحت پوشش قرار داده و توسط 5 منطقه تامین مالی می گردد.

خدمات بهداشتی در بخش مراقبت درمانی اولیه (GP ها و دکترهای متخصص) و بخش مراقبت درمانی ثانوی (بیمارستان ها و واحدهای سرپایی) سازماندهی شده اند. یعنی به عبارت دیگر، GP ها به عنوان نگهبانانی برای بیمارستان ها و دکترهای متخصص عمل می کنند. در دانمارک علاوه بر بیمارستان های دولتی، کلینیک های خصوصی نیز در تعداد زیادی وجود دارد که معالجه و درمان در این کلینیک ها نیز به تبع گران تر از بیمارستان های دولتی است. به همین دلیل بالاترین نسبت بیماران همچنان از خدمات درمانی موسسات دولتی استفاده می کنند.

شرایط کار رادیولوژی در دانمارک

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، دولت دانمارک از مهاجرت متخصصین بخش های مختلف حرفه ای مطابق فهرست مشاغل مورد نیاز دانمارک استقبال می کند. گروه شاغلین حوزه سلامت من جمله رادیولوژیست ها جزو این دسته از مهاجرین خارجی می باشند و اطلاع از شرایط کار رادیولوژی در کشور دانمارک برای این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. میانگین حداقل دستمزد سالانه برای کار رادیولوژی در کشور دانمارک در حدود 104000€ (یورو) شامل مستمری و پاداش می باشد و کل ساعت کاری رادیولوژیست ها در دانمارک برابر 37 ساعت در هر هفته است.

در حقیقت، توسعه پیوسته روش های درمان سرطان در دانمارک، درمان و کنترل های رادیولوژیکی بیشتری را ضرورت می بخشد و به همین دلیل دانمارک با کمبود نیرو در این بخش مواجه است. رادیولوژیست ها در دانمارک اساسا در بیمارستان های دولتی کار می کنند تا علت بیماری های مختلف را تشخیص دهند. بخش های رادیولوژی با شیوه های تشخیصی و درمانی تصویر محور با انواع تجهیزات شامل اولتراسوند جهت تصویربرداری رزونانسی مغناطیسی (MRI)، توموگرافی محاسباتی (CT) اسکن و اشعه X کار می کنند. به عنوان رادیولوژیست شما باید با متخصصان پزشکی مختلفی از بخش های دیگر مثل رادیوگرافرها و پرستارها همکاری نزدیکی هم داشته باشید.

فرآیند کار به عنوان رادیولوژیست در دانمارک

اگر شما متخصص رادیولوژیست دارای مدرک دانشگاهی از کشوری خارجی غیر از اتحادیه اروپایی (EU) هستید، شما برای یافتن کار رادیولوژی در دانمارک باید صلاحیت لازم جهت اخذ مجوز کار به عنوان رادیولوژیست در کشور دانمارک را پیدا کنید. برای این منظور شما باید مدرک لیسانس در رشته رادیولوژی، مدرک زبان دانمارکی و نیز نمره قبولی از آزمون مربوطه را ارائه نمائید.

فرآیند اخذ مجوز کار و تاییدیه دانمارکی نیز به شرح زیر است:

مراحلشرح
مرحله اولتکمیل فرم درخواست و تایید مدارک لازم
مرحله دومشرکت در آزمون زبان دانمارکی و اخذ نمره حداقل 10,7,7
مرحله سومشرکت در آزمون کتبی و مصاحبه
مرحله چهارمکارورزی برای آشنایی و انطباق با شرایط محیط کار دانمارک

لازم به ذکر است اخذ تاییدیه یا گواهی دانمارک و مجوز کار 2 چیز متفاوتی هستند. این دو مدرک باید مستقل از هم درخواست شود. مدت زمان مربوط به فرآیند درخواست و صدور مجوز کار رادیولوژی مستقیما به سطح مهارت زبانی شما و قبولی در آزمون مربوط است. متولی ارزیابی درخواست ها و صدور مجوز نیز اداره خدمات سلامت بیمار دانمارک است.

مهاجرت جهت کار رادیولوژی در دانمارک

مهاجرت جهت کار رادیولوژی در دانمارک

بر طبق قوانین مهاجرتی کشور دانمارک، متقاضیان کار رادیولوژی در دانمارک جهت ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزای کار و اقامت دانمارک هستند. در دانمارک، انواع مختلف ویزای کار وجود دارد که شامل ویزای کار حین تحصیل، ویزای کار درآمد مشروط، ویزای کار لیست مثبت، ویزای هالیدی ورکینگ، ویزای کار فارغ التحصیلان، گرین کارت دانمارک یا ویزای جستجوی کار از جمله این نوع ویزاها می باشد. مطابق قانون، درخواست متقاضیان بر اساس امتیازبندی مورد ارزیابی قرار گرفته و به متقاضیان صلاحیتدار بر اساس نوع درخواستشان، گرین کارت دانمارک جهت جسجوی کار یا ویزای کاری دانمارک صادر می شود.

شروع به کار رادیولوژی در دانمارک در 2023

به منظور شروع به کار رادیولوژی در دانمارک طی سال 2023 متقاضیان هم باید ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند هم مدرک خود را معادل سازی نمایند. یکی از لازمه های این امر نیز تسلط داشتن به زبان دانمارکی است. البته دوره های رایگان آن در دانمارک برگزار می شود ولی غیر اروپایی ها باید پیش از اخذ ویزای دانمارک مدرک زبان دانمارکی را نیز ارائه نمایند. مدارک لازم برای اخذ ویزای کار دانمارک به شرح ذیل است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدارک هویتی متقاضی
  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • انگیزه نامه
  • رسید بلیت 2 طرفه (رفت و برگشت به کشور دانمارک)
  • مدرک رزرو هتل یا محل اقامت
  • بیمه مسافرت با پوشش حداقل 30000€ (یورو)
  • پیشنهاد کاری در قالب قرارداد کار با کارفرمای دانمارکی
  • مدرک اثبات تمکن مالی

لازم به ذکر است رادیولوژیست ها هرچه سابقه کار بیشتری داشته باشند درآمد بالاتری کسب خواهند نمود اما به طور میانگین ماهانه DKK113000 (کرون دانمارک) حقوق می گیرند. این در حالی است که عموم مردم دانمارک به طور میانگین حقوقشان ماهی DKK40600 (کرون دانمارک) است. کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه چندین ساله خود در امر مهاجرتی و اخذ انواع ویزاها و اقامت های کشورهای مختلف، این آمادگی را دارند تا با ارائه برترین خدمات مشاوره سهمی در موفقیت هموطنان عزیز در نیل به اهدافشان داشته باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص کار رادیولوژی در دانمارک

متقاضیان کار رادیولوژی در این کشور موارد زیر را عنوان می نمایند:

  1. شرایط کار رادیولوژی در دانمارک برای افراد خارجی چیست؟ معادل سازی مدرک تحصیلی به زبان دانمارکی به همراه دانش زبان دانمارکی و سپری کردن دوره های کارورزی.
  2. مدارک لازم برای کار رادیولوژی در دانمارک چیست؟ داشتن پیشنهاد شغلی با کارفرمای دانمارکی و ارائه مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات، انگیزه نامه و بیمه نامه.
  3. چرا کار در دانمارک هر ساله با استقبال مواجه شده است؟ نرخ بیکاری پائین و زندگی در کشوری شاد با رفاه اجتماعی بالا از دلایل این امر می باشد.
  4. آیا امکان یادگیری زبان در دانمارک مهیا است؟ بله، در این کشور دوره های زبان 5 ماه برای شخص و خانوداه وی برگزار می گردد.
امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “کار رادیولوژی در دانمارک

  1. Samadi گفت:

    سلام. هزینه دریافت ویزای کار برای کارشناس رادولوژی با مدرک لیسانس چقدر است؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای دانایی از میزان هزینه ها با موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *