ویترین

آدرس وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جهت تایید مدارک

آدرس وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جهت تایید مدارک

اطلاع از آدرس وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جهت تایید مدارک ترجمه شده جزء ضروری ترین اقدامات متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور محسوب میشود. در واقع متقاضیان پس از پشت سر گذاشتن مراحلی مثل دریافت تاییدیه مدارک آکادمیک و ترجمه آن مدارک در دارالترجمه های رسمی بایستی برای تایید نهایی مدارکشان به وزارت امور خارجه و دادگستری مراجعه نمایند. به همین دلیل نیز اطلاع از آدرس این دو نهاد برای متقاضیان بسیار مهم است. ما در این مقاله ضمن ارائه آدرس این دو وزارتخانه شما را با شرایط دریافت تاییدیه مدارک از 0 تا 100 آن آشنا می کنیم. شما عزیزان می توانید مشاوره های رایگان و کاملا تخصصی درباب نحوه تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی خود را از گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

مراحل مختلف تایید مدارک تحصیلی در ایران

اول از همه بایستی بدانید که تایید مدارک تحصیلی فقط مختص متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور نمی باشد بلکه متقاضیان کار در خارج نیز می توانند برای تکمیل رزومه (cv) خود مدارک آکادمیکشان را به تایید برسانند. اما چگونه؟ کلا متقاضیان برای تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی بایستی سه مرحله مهم را پشت سر بگذارند. همان طوری که در تصویر گرافیکی زیر هم مشاهده می شود، اولین مرحله از این کار دریافت تاییدیه مدارک دانشگاهی پیش از ترجمه رسمی آنهاست. مرحله دوم یعنی ترجمه رسمی مدارک زمانی استارت می خورد که متقاضیان بتوانند تاییدیه تحصیلی خود را از مراجع ذیربط اخذ کنند. و بالاخره مرحله سوم مربوط به اخذ مهر تایید وزارت امور خارجه و قوه قضائیه برای مدارک ترجمه شده می باشد:

مراحل مختلف تایید مدارک تحصیلی در ایران

پس با این حساب اخذ مهر تایید نهایی مدارک ترجمه شده امری الزامی است و متقاضیان گرامی نیز حتما بایستی آدرس وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جهت تایید مدارک خود بدانند.

اهمیت اخذ تایید مدارک دانشگاهی چیست؟

عزیزان به این نکته مهم توجه داشته باشند که بدون اخذ تاییدیه مدارک (ریز نمرات و دانشنامه تحصیلی) امکان ترجمه رسمی مدارک متقاضیان و نیز دریافت مهر تایید دو وزارتخانه قضائیه و امور خارجه وجود ندارد. بنابراین اولین و مهمترین اقدام متقاضیان بایستی دریافت تاییدیه مدارک خود باشد. اما چگونه و به چه صورتی؟ با توجه به تنوع بالای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ایران شامل دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی مدارک صادره از طرف دانشگاه های مذکور نیز متنوع است. به همین دلیل نیز دانش آموختگان این دانشگاه ها نیز با توجه به نوع دانشگاه خود می توانند برای تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی خود از یکی از طرق زیر بهره گیرند:

روش های تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی

آدرس وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جهت تایید مدارک ترجمه شده

اکنون که با شرایط و مراحل تایید مدارک از اولین تا آخرین مرحله آن آشنا شدیم بهتر است آدرس وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جهت تایید مدارک را نیز بدانیم. چرا که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور مطمئنا با این دو نهاد نیز سروکار پیدا می کنند تا از این طریق مهر تایید آنها را بر روی مدارکشان داشته باشند. مدارکی که اخیرا ترجمه شده و آماده تایید نهایی است. فقط در این مورد عزیزان به این نکته مهم و کاربردی توجه داشته باشند که منظور از قوه قضائیه در اینجا همان اداره کل اسناد و امور مترجمین رسمی قوه قضائیه می باشد. به هر حال برای اطلاع از آدرس وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جهت تایید مدارک می توانید به جدول زیر مراجعه نمایید:

مراجع ذیربط برای تایید مدارکآدرس
قوه قضائیه (اداره کل اسناد و امور مترجمین رسمی قوه قضائیه)ایران، شهر تهران، میدان حسن آباد، کنار آتش نشانی، کوی شهید سید صدری، پ 46 و 48
وزارت امور خارجهایران، تهران، میدان امام خمینی، ساختمان وزارت امور خارجه، ساختمان شماره 9، دپارتمان تایید اسناد

همه سابه به تعداد متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی کانادا و ویزای تحصیلی آلمان در ایران افزوده می شود. دلیل محبوبیت این دو مقصد تحصیلی را نیز می توان در دلایل متعددی از جمله شرایط پذیرش آسان، وجود یک اقتصاد برتر و سطح بالای استاندارد زندگی، فرصت های استخدام و کار چه حین و چه بعد از تحصیل در کانادا و آلمان، برخورداری از انواع گرانت ها و بورسیه های تحصیلی، هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه و غیره دانست. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در اخذ انواع ویزاهای تحصیلی در جهان یاری می کنیم.

آدرس وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جهت تایید مدارک ترجمه شده

سوالات درباب آدرس وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جهت تایید مدارک

عزیزان سوالات زیادی درباب تایید مدارک، ترجمه آنها و نیز اخذ مهر وزارتخانه های دادگستری و امور خارجه دارند که تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این بخش به آنها پاسخ می دهند:

  • شرط اصلی برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی در ایران چیست؟ اصلی ترین شرط همان دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی دانشگاهی می باشد.
  • ضرورت تایید مدارک تحصیلی توسط وزارت امور حارجه و قوه قضائیه چیست؟ طبق قانون و برای تایید و رسمیت دادن به مدارک ترجمه شده بایستی مهر این دو وزارتخانه بر روی مدارک وجود داشته باشد.
  • نحوه اخذ تاییدیه مدارک دانشگاهی برای متقاضیان به چه صورتی است؟ این کار با توجه به دانشگاه محل تحصیل افراد میسر است. مثلا دانش آموختگان دانشگاه های دولتی، غیر انتفاعی، پیام نور و نیز دانشگاه علمی کاربردی برای دریافت تایید مدارک خود می توانند از طریق سامانه جامع امور دانشجویی (سجاد) بهره گیرند.
  • طریقه اخذ تاییدیه مدارک توسط فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد چیست؟ آنها این کار را از طریق سامانه استعلام دانشنامه دانشگاه آزاد انجام می دهند.
  • مرحله تایید مدارک توسط وزارت خارجه و قوه قضائیه چه زمانی است؟ این مرحله دقیقا پس از ترجمه مدارک در دارالترجمه انجام می شود.
3/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “آدرس وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جهت تایید مدارک

  1. هومن وقار گفت:

    سلام من مدارک تحصیلیم در کشور اکراین در سفارت ایران است و حالا لازم به آنها دارم و خودم ایران هستم و با سرایت جنگی آنجا از شما راهنمایی میخواهم برای گرفتن مدرک دیپلم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به سفارت اوکراین ایمیل بزنید و پیگیر این مسئله بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *