ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در هند

رشته بازیگری در هند

کشور هند با جمعیت زیاد و پتانسیل های گوناگون در زمینه های مختلف همواره وضعیت ایده آلی در سینمای جهان داشته است. تحصیل رشته بازیگری در هند از موقعیت هایی است که با توجه به اعتبار تئاتر و سینما و سبک زندگی متفاوت در هندوستان، افراد زیادی در پی آن هستند. همانطور که استحضار دارید سینمای هند طی سالیان طولانی به ثبات قابل قبولی دست یافته و درخشش بی بدیل این کشور طی سال های اخیر توجهات بسیاری را به چگونگی آموزش بازیگری در دانشگاه های هنر آن معطوف نموده است. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه اطلاعاتی چون چگونگی اخذ ویزای تحصیلی هند، نحوه دستیابی به مجوز حضور در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور و همچنین هزینه های زندگی در بهترین شهرهای هند برای تحصیل همراه شما عزیزان خواهند بود.

تاریخچه رشته بازیگری در هند

هند یکی از سرزمین های واقع در آسیای جنوبی است و پاکستان، چین و بنگلادش اصلی ترین همسایگان آن را تشکیل می دهند. قرارگیری در مجاورت اقیانوس هند و دریای عمان کمک شایانی به توسعه اقتصاد هند نموده و باید توجه داشت که اگرچه هندوستان از نظر مساحت هفتمین کشور جهان می باشد، تنوع آب و هوایی آن بسیار گسترده بوده و به فراخور آن خاک حاصلخیز در نواحی گوناگون این کشور مشاهده می گردد که موجبات تراکم بسیار بالای جمعیت را فراهم آورده است. دهلی، بمبئی و پونا را می توان از شهرهای بسیار تاثیرگذار بر فرهنگ و هنر این اقلیم دانست و شایان ذکر است که تنها 71% از جمعیت این کشور را بومیان هند تشکیل می دهند و همین موضوع موجب گشته تا بسیاری آشنایی با آداب و سنت های ملل گوناگون جهان را از مزیت های تحصیل در هند بدانند.

توزیع انواع نژادها در هندوستان

بازیگری یکی از رشته های بسیار باسابقه در گروه هنرهای نمایشی است که وابستگی بسیاری به بیان فصیح دیالوگ ها، آشنایی با موسیقی، تسلط بر انتقال حس و همچنین برقراری ارتباط با تماشاگر دارد. اگرچه در اغلب کشورهای اروپایی همچنان هنر ملل گوناگون منحصر به منطقه جغرافیایی خود می باشد، سرزمین هند با نزدیک گردانیدن فرهنگ قومیت های مختلف آمیزه ای جذاب را به عنوان سرچشمه الهام تئاتر و سینمای خود برمی گزیند. برترین دانشگاه های بازیگری در کشورهای انگلستان و آمریکا واقع شده اند اما با این حال بسیاری هند را جزء خلاق ترین کشورها در زمینه بازیگری و سینمای مدرن می دانند. شایان ذکر است که سینمای هند در بین محبوب ترین رسانه های حال حاضر جهان بوده و فیلم های این کشور در بیش از 90 سرزمین دنیا به نمایش در می آیند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در هند

تحصیل در هند دارای جنبه های گوناگونی است؛ متقاضیان اخذ مدرک کارشناسی بازیگری ملزم به سپری نمودن دوره 3 ساله تحصیل بوده و باید خاطرنشان کرد که در مسیر اخذ پذیرش علاوه بر حضور در سنجش تئوری، آزمون عملی نیز از آنان به عمل خواهد آمد. با توجه به اینکه تعداد محدودی از دانشگاه های هند شرط معدل را برای پذیرش دانشجویان بین المللی لحاظ می نمایند، می توان اظهار داشت متقاضیان مسیر سختی در پیش ندارند. همچنین باید خاطرنشان کرد هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه های هنر هند 1100$ الی 1400$ (دلار آمریکا) برآورد شده است. حداقل مدرک زبان موردنیاز برای دانشجویان کارشناسی ارشد آیلتس 5 بوده و شایان ذکر است که طول این دوره 2 سال تعیین شده است. با توجه به شمار بالای متقاضیان تحصیل در زیرگروه های پزشکی، تعداد این مراکز در هند بیشتر است با این وجود به معرفی چندی از آنها می پردازیم:

  • National School of Drama
  • Anupam Kher’s Actor Prepares
  • Film and Television Institute of India
  • Satyajit Ray Film and Television Institute
  • Barry John Acting Studio
  • Asian Academy of Film and Television – Mumbai
  • Whistling Woods International – Mumbai
  • Ramesh Sippy Academy of Cinema and Entertainment
  • Centre for Research in Arts, Film and Television – Delhi

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در هند

دروس و گرایشات رشته بازیگری در هند

رشته بازیگری در مقطع کارشناسی دانشگاه های هندوستان عموما شامل 67 واحد درسی بوده که حدودا 10% آن ها اختیاری می باشد. کارگردانی، ادبیات نمایشی، نمایش عروسکی، صحنه آرایی و اپرا از گرایشات مرتبط با بازیگری هستند که دارای دروس مشترک بسیاری نیز می باشند. آشنایی با ادبیات جهان، اصول داستان نویسی، خلاقیت و قابلیت بداهه پردازی، آشنایی با شیوه های بازیگری و اجرا و شخصیت شناسی از جمله اصولی ترین پیش نیازهای ورود به رشته بازیگری هستند. امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های هنر هند با توجه به شمار متقاضیان این رشته پایین می باشد. درباره میزان درآمد بازیگران در سرزمین هند اما طبق برآوردهای صورت گرفته در سال 2021 بازیگران مطرح این کشور سالیانه رقمی معادل با 2932000INR (روپیه هند) دریافت می کنند. باید توجه داشت که این رقم در مقایسه با کشورهای جنوب آسیا و خاورمیانه ایده آل بنظر می رسد.

نکات تحصیل بازیگری در هند

Barry John Acting و Actor Prepares – The School for Actor از سایر مراکز معتبر آموزش بازیگری در هند هستند که به شیوه هایی متفاوت با دانشگاه اداره می گردد. رشته تئاتر و بازیگری در هند دارای سابقه بسیار طولای بوده و با توجه به اینکه کیفیت زندگی در هند جایگاه 25 جهان را به خود اختصاص داده است می توان امیدوار بود که تحصیل بازیگری در دانشگاه های معتبر این کشور تجربه مطلوبی را عاید مخاطبان این رشته کند. در پایان شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی و یا حضور در دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کارآمدترین مشاوره ها را از همکاران مجرب ما دریافت نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته بازیگری در هند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته بازیگری در هند، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • آیا تحصیل رشته بازیگری در هند انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ تحصیل رشته بازیگری در هند به دلیل پیشینه پرآوازه این کشور در صنعت بازیگری و موسسات پیشرفته در این حوزه، بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • هزینه تحصیل رشته بازیگری در هند چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته بازیگری در هند به نسبت اغلب کشورهای مدرن آسیایی بسیار بالاتر خواهد بود، و برای هر دانشجوی بین المللی حدود 5500INR (روپیه هند) در ماه هزینه دارد.
4.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *