ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ شیلی

استارت آپ شیلی

مسئول مستقیم ثبت استارت آپ شیلی اداره ثبت این کشور یا Registro de Comercio می باشد که متقاضیان برای این کار باید شرایطی را سپری نمایند. جهت این امر متقاضیان نیازمند تعیین وکیل قانونی، دریافت شماره شناسه مالیاتی و نیز ثبت رسمی شرکت هستند. اما چرا شیلی؟ دلیل انتخاب شیلی برای راه اندازی شرکت این است که اولا سطح شاخص های اقتصادی شیلی در بین کشورهای آمریکای لاتین به مراتب بالاتر بوده و حتی قابل قیاس با کشورهای اروپایی مرفه است. دوما شما با راه اندازی کسب و کار در شیلی می توانید از مزایای برنامه تسریع استارت آپ شیلی شامل موارد زیر بهره مند شوید:

  • اعطای گرانت دولتی حدود 40000$ (دلاری)
  • تهیه فضای کسب و کار رایگان
  • اعطای ویزای کار یک ساله

به همین دلیل نیز سرمایه گذاران محترم می توانند برای دریافت مشاوره های رایگان درباب سرمایه گذاری و اخذ اقامت و تابعیت شیلی با گروه وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

شاخص های برتر اقتصاد شیلی برای شروع استارت آپ

از نظر بانک جهانی، اقتصاد شیلی نوعی اقتصاد بازار و اقتصادی با درآمد بالا محسوب می شود. اقتصادی که با وجود اثرات بسیار شدید و منفی شیوع کرونا بر روی درآمدهای ناشی از تولید ناخالص داخلی (GDP) اما نه تنها با رکودی مواجه نشد بلکه به صعود خود ادامه داد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشخص است، میزان GDP شیلی در سال 2020 حدود 245.41$ بیلیون دلار بوده اما پیش بینی می شود که در سال 2021 این رقم 280.17$ بیلیون دلار افزایش یابد:

میزان تولید ناخالص داخلی در شیلی

در واقع در بین کشورهای آمریکای لاتین شیلی با نرخ رشد GDP حدود 6-% بیشترین تاثیر را از گسترش بیماری کرونا و اثرات مستقیم آن بر روی اقتصاد برده است. اما با توجه به نمودار پایین در سال 2021 بازیابی اقتصادی شیلی شروع شده و این نرخ به 4.5% می رسد:

نرخ بازیابی اقتصادی شیلی

علاوه بر این شیلی از نظر شاخص CPI یا شاخص فساد اقتصادی با امتیاز 67 مشترکا همراه با آمریکا در رتبه 25 جهانی قرار دارد و این نشانگر وجود نظام اداری و بروکراسی مطمئن در این کشور است:

شاخص فساد اقتصادی در شیلی

اما از نظر شاخص آزادی اقتصادی در سال 2021 شیلی با امتیاز 75.2 در رتبه 19 جهانی و با دریافت امتیاز 75.2 در رتبه 2 قاره آمریکای شمالی و جنوبی بعد از کانادا و قبل از آمریکا قرار دارد:

شاخص آزادی اقتصادی در کشورهای برتر

شرایط لازم برای راه اندازی استارت آپ شیلی

متقاضیان برای تشکیل شرکت استارت آپ شیلی بایستی دست به اقداماتی بزنند. در واقع طبق قوانین کشور شیلی شما قبل از شروع پروسه ثبت شرکت خود بایستی شرایط این کار شامل موارد زیر را تامین کنید:

  • نام پیشنهادی شرکت: متقاضیان بایستی نام شرکت مورد نظر خود را با رعایت قوانین و مقررات موجود کشور شیلی انتخاب و آن را پس از تایید در اداره ثبت شرکت شیلی به ثبت برسانند
  • توضیح مختصر از فعالیت های شرکت: شما به عنوان کارآفرین و موسس شرکت بایستی درباره موضوع و ماهیت بیزینس خود، فعالیت های موردنظر و برنامه های آینده خود توضیح دهید
  • جزئیات مربوط به سهامداران: همانند اسامی، ملیت و تعداد سهامداران شرکت
  • جزئیات مربوط به مدیر شرکت: مثل نام و مشخصات مدیر و اینکه قانونا مدیر شرکت می تواند از هر ملیتی باشد
  • آدرس دفتر شرکت: شرکت در شیلی حتما بایستی یک آدرس ثبتی داشته باشد
  • تنظیم اساسنامه و شرکتنامه: وجود این دو سند برای ثبت و راه اندازی شرکت استارت آپ در شیلی ضروری است. شما بایستی این مدارک را جهت تایید به اداره Conservador de Comercio تحویل دهید

فرآیند ثبت و راه اندازی استارت آپ در شیلی

بعد از تهیه شرایط و مدارک فوق اکنون زمان آن است که مراحل مختلف فرآیند سرمایه گذاری و ثبت شرکت در شیلی را انجام دهید. برای انجام این مراحل در کشور شیلی نیز نخست شما باید ویزای اقامت این کشور را اخذ کرده و وارد این کشور شوید. ما در ادامه همین مبحث به شرایط اخذ این ویزا نیز اشاره می کنیم. لازم به یادآوری است که انجام کل فرآیند هم جمعا 10 روز طول می کشد فرآیندی که 3 مرحله ای و از این قرار است:

فرآیند ثبت و راه اندازی استارت آپ در شیلی

تعیین نماینده قانونی یا وکیل برای ثبت شرکت استارت آپ شیلی امر خیلی ضروری است. نماینده قانونی برای پیگیری کارهای ثبت شرکت هم می تواند تبعه شیلی و هم شهروند خارجی دارای ویزای معتبر باشد. همانطوری که مشاهده کردید در مرحله دوم این کار اخذ شماره شناسه مالیاتی یا Rol Unico Tributario ‘RUT’ امری الزامی است. به همین منظور نیزانجام امور زیر الزامی است:

  • تکمیل فرم مربوطه
  • ارائه درخواست شماره مالیاتی یا RUT برای رسیدگی به Servicio de Impuestos Internos (SII)
  • ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت شیلی یا Registro de Comercio
  • انتشار آگهی ثبت شرکت استارت آپ در روزنامه رسمی شیلی Diario Oficial
  • افتتاح حساب بانکی محلی در شیلی
  • تحویل اساسنامه به اداره ثبت شرکت و همچنین انتشار آن در روزنامه رسمی شیلی Diario Oficial

شرایط دریافت ویزای استارت آپ شیلی

شرایط دریافت ویزای استارت آپ شیلی

همان طوری که در بالا نیز گفته شد، شرط انجام امور ثبت شرکت استارت آپ در شیلی اخذ ویزای این کشور می باشد. عزیزان و همراهان گرامی توجه کنند که دولت شیلی برای جذب حداکثری سرمایه گذاران خارجی برنامه ای را با عنوان برنامه تسریع استارت آپ شیلی ارائه کرده است. برنامه ای که از سال 2010 مطرح و به مدیریت آژانس توسعه اقتصادی شیلی به اجرا درآمده است. این برنامه شامل شرایط و امتیازات جالبی از جمله اعطای گرانت حدود 40000$ (دلاری)، تهیه فضای کاری رایگان و نیز ویزای کار یک ساله می باشد. از جمله شرایط مهم این ویزا نیز این است که از تاریخ ثبت شرکت استارت آپ تا زمان درخواست ویزای اقامت بیش از 3 سال نگذشته باشد. اما مدارک لازم برای اخذ این ویزا از قرار ذیل می باشد:

  • پاسپورت معتبر، کارت شناسایی ملی شیلی (cédula) یا ID شیلیایی برای اتباع خارجی
  • توصیه نامه از سرمایه گذار، مدیر یا استاد دانشگاه جهت تایید صلاحیت
  • فرم درخواست تکمیلی
  • ارسال ویدیو 3 دقیقه ای برای معرفی کسب و کار استارت آپی و نحوه تاثیرگذاری آن بر اقتصاد شیلی و نیز حل مسائل این کشور

هموطنان گرامی در جریان باشند که برای مهاجرت به شیلی شیوه های مختلفی وجود دارد که شاید آسانترین آن تحصیل در این کشور مرفه آمریکای لاتین باشد. بنابراین برای کسب اطلاعات جامع و به روز درباب دریافت ویزای تحصیلی شیلی و اعزام دانشجو به شیلی حتما با وکلای متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *