ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ کویت

استارت آپ کویت

استارت آپ کویت را می توان در رشته هایی مثل Finetech، تجارت و خرده فروشی، رشته نرم افزار و داده و غیره راه اندازی کرد که امتیازات بسیار دارد. از مهمترین امتیازات راه اندازی این نوع شرکت ها در کویت نیز می توان به بهره مندی از حمایت های دولتی، ارزش پولی بالا، سرمایه گذاری در بخش انرژی، استفاده از فرصت های تجارت بین المللی و غیره اشاره نمود. اما قبل از اقدام در جهت سرمایه گذاری در کویت و راه اندازی یک ایده کسب و کاری توصیه می شود که حتما و حتما از خدمات مشاوره وکلای برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

شرایط اقتصادی کویت برای تاسیس استارت آپ

قبل از پرداختن به موضوع استارت آپ کویت و نحوه راه اندازی آن حتما ابتداء باید اطلاعات جامعی درباره اوضاع اقتصادی این کشور و شاخص های مهم آن داشته باشیم تا با یک دید صحیحی دست به سرمایه گذاری در این کشور بزنیم. کویت یا رسما دولت کویت کشوری خیلی کوچک و عمدتا عرب نشین در آسیای غربی و حوزه خلیج فارس با جمعیتی حدود 4 میلیون نفری است. اما اقتصاد کویت اقتصادی ثروتمند برپایه نفت می باشد. در ابتداء جالب است بدانید که دینار کویت با ارزش ترین واحد پولی جهان محسوب می شود چراکه:

دینار کویت با ارزش ترین واحد پولی جهان

علاوه بر این شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) کویت علی رغم شیوع بیماری کرونا در طی سالیان اخیر رشد خوبی داشته و از حدود 108.66$ بیلیون دلار سال 2020 به حدود 116.13$ بیلیون دلار سال 2021 رسیده است. نمودار زیر معرف همین رشد اقتصادی در کویت است:

میزان تولید ناخالص کویت

همان طوری که در تصویر زیر هم مشخص است، طبق رنکینگ www.transparency.org کویت در زمینه شاخص فساد یا CPI با کسب امتیاز 42 در رتبه هفتاد و هشتمین کشور از نظر شفافیت مالی قرار دارد:

شاخص فساد در کویت

اما کویت از نظر وضعیت آزادی اقتصادی با امتیاز 64.1 در رتبه 74 و رتبه 8 آزادترین اقتصادهای بین المللی و خاورمیانه قرار می گیرد.

کویت کشوری است که از نظر بازار کاری و اشتغال نیروهای کاری نیز دارای وضعیت بسیار مطلوبی است. چراکه با توجه به داده های نمودار زیر می توان انتظار داشت که نرخ بیکاری در کویت در سال 2021 نهایتا به 2.5% برسد که این کمترین نرخ در بین کشورهای منطقه خاورمیانه محسوب می شود:

نرخ بیکاری در کویت

ارزیابی اکوسیستم استارت آپ کویت

توسعه استارت آپ ها در کویت موضوع نسبتا جدیدی است و به تازگی دولت کویت تلاش هایی مثل اعطای اقامت دائم، تخفیف های مالیاتی، اعطای وام بانکی و غیره را در راستای کارآفرینان خارجی انجام داده است. بر طبق رنکینگ استارت آپ های جهانی سال 2020، کویت در رتبه 92 جهانی قرار دارد. با توجه به نقشه اکوسیستم استارت آپ در کویت نیز می توان مشاهده کرد که این کشور فعلا 5 شرکت استارت آپ داشته و از این نظر جای خالی کارآفرینان خارجی احساس می شود:

نقشه اکوسیستم استارت آپ در کویت

از معروفترین این شرکتها در کویت می توان به استارت آپ های Ajar Online و Justclean اشاره نمود. همچنین از مهمترین رشته ها برای راه اندازی استارت آپ کویت 2021 نیز می توان به رشته های زیر اشاره نمود:

  • Fintech یا فناوری های مالی
  • سلامت
  • نرم افزار و داده
  • بازرگانی و خرده فروشی

شرایط ثبت استارت آپ کویت

برای سرمایه گذاری در کویت و تشکیل شرکت استارت آپ در این کشور متقاضیان بایستی حتما و حتما مجوز صادره از وزارت تجارت و صنعت را داشته باشند. همچنین آنها بایستی اساسنامه شرکت را قبلا تنظیم و آن را تحویل دهند. شرط دیگر راجع به تاسیس شرکت در کویت آن است که آیین نامه و گواهی صادره از وزارت تجارت و صنعت شامل هیات اعضای مدیران و امضاهای مورد تایید آنها باید تحویل داده شود. شرط اخیر در مورد شرکت سهامی عام در کویت یک ضرورت و الزام قانونی تلقی می شود. شرط بعدی این است که متقاضی برای امضاء دادن شخصا باید در اتاق تجارت و صنعت حاضر شود. در نهایت پرداخت هزینه ثبت شرکت در کویت نیز از شروط اصلی این کار محسوب می شود. پس از مدارک مهم برای ثبت یک شرکت استارت آپ در کویت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اصل و کپی مجوز ثبت صادره از وزارت تجارت و صنعت کویت
  • اصل و کپی اساسنامه شرکت
  • اصل و کپی آیین نامه شرکت

شرایط ثبت استارت آپ کویت

مراحل ثبت شرکت استارت آپ در کویت

بر اساس اعلام سایت دوله الکویت https://www.e.gov.kw/ مسئول اصلی ثبت شرکت ها در این کشور اتاق تجارت و صنعت این کشور می باشد. همچنین طبق اعلام همین سایت معتبر متقاضیان جهت ثبت شرکت در کویت بایستی مراحل زیر را به ترتیب طی کنند:

  • مرحله 1: مراجعه به اتاق تجارت و صنعت و تحویل مدارک لازم
  • مرحله 2: دریافت شماره پیگیری از پذیرشگر این اداره
  • مرحله 3: تکمیل فرم درخواست خدمات ثبت
  • مرحله 4: مراجعه به پذیرشگر جهت امضاء و اتمام مراحل ثبت
  • مرحله 5: پرداخت هزینه ثبت شرکت در کویت

اما مسئله چالش برانگیز دیگر در این رابطه موضوع هزینه های ثبت شرکت در این کشور می باشد. طبق اعلام دولت کویت متقاضیان برای ثبت شرکت خود می بایست با توجه به نوع شرکت مورد نظرشان هزینه های زیر را پرداخت کنند:

نوع شرکتشرایطهزینه به دینار کویت
شرکت های مسئولیت محدودآسانترین نوع شرکت جهت ثبت در کویت، با محدودیت فعالیت در امور بیمه و بانکداری و سقف سهام 49% برای سرمایه گذاران خارجی70KWD
شرکت های سهامیاز محبوب ترین شرکت ها برای تاسیس و راه اندازی در کویت با امکان صدور اوراق سهام و معامله آن در بازار بورس75KWD
شرکت های مختلطاین نوع شرکت ها در کویت ممکن است به صورت سهامی یا غیرسهامی باشد80KWD

ویزای استارت آپ کویت 2021 و مزایای آن چیست؟

برای سرمایه گذاری و راه اندازی یک شرکت استارت آپ در کویت دلایل و امتیازات زیادی را می توان شمرد. از جمله این امتیازات می توان به حمایت های مالی دولت کویت، نظام اقتصادی قوی و باثبات، ارزش بالای پول ملی کویت، تامین مالکیت 100% خارجی، برخورداری کویت از یک موقعیت استراتژیک و غیره اشاره نمود. اما یکی از بهترین این امتیازات اخذ ویزای سرمایه گذار کویت می باشد. متقاضیان از این طریق همچنین می توانند اقامت اعضای خانواده خود را نیز به آسانی دریافت کنند.

کویت دارای انواع ویزای اقامتی برای کسانی است که با اهداف متفاوتی قصد سفر به این کشور را دارند. اما تفاوت این ویزاها در شرایط ورود، مدت اقامت و نیز هدف سفر می باشد. بر این اساس، ویزاهای کویت 2021 شامل ویزای توریستی، ویزای ویزیت، ویزای اقامت (از نوع کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری)، ویزای ترانزیت و ویزای ورود می باشد. عزیزان برای اطلاع از شرایط این ویزاها و یا اطلاع از هزینه زندگی در کویت می توانند با تیم کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *