ویزای کاری

استخدام برنامه نویس در نیوزلند

استخدام برنامه نویس در نیوزلند

فقط داشتن مدرک لیسانس علوم کامپیوتر برای استخدام برنامه نویس در نیوزلند کافی نیست و به مدارک دیگری در این خصوص نیاز است. برنامه نویسان خارجی علاقه مند استخدام و کار در نیوزلند همچنین به یک سابقه کاری طولانی مدت در این رشته و نیز اشراف کامل به مهارت های زبان برنامه نویسی و توسعه نرم افزار نیز نیازمند هستند. با این حساب CV این متقاضیان بایستی کاملا قوی باشد تا آنها بتوانند در بازار کاری نیوزلند به پیشنهاد کاری یا جاب آفر دست یابند. مضاف بر اینکه دانش زبان انگلیسی نیز می تواند در این راه کمک حال کارجویان باشد.

به هر حال در صورت موفقیت متقاضیان در مرحله کاریابی و اخذ پیشنهاد شغلی از یک شرکت نیوزلندی آنها به مرحله اخذ ویزای کاری نیوزلند می روند. در این مرحله نیز برای گزینش از استخر متقاضیان آنها بایستی با توجه به معیارهای مشخصی حداقل 160 امتیاز کسب کنند. تا از این طریق بتوانند به دعوتنامه یا ITA دست یابند. در ادامه نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به هر آنچه که درباره استخدام و کار برنامه نویس در نیوزلند لازم ایست دست یابید.

رشته برنامه نویسی در نیوزلند چگونه رشته ای است؟

یکی از رشته های کاری برتر در بین رشته مشاغل موجود در نیوزلند رشته برنامه نویسی است. برنامه نویسان یا پروگرامرها در شرکت های نیوزلندی وظایف و مسئولیت های خاص خودشان را دارند. این متخصصان در استرالیا به نوشتن، تست، اصلاح و پیاده سازی کد برنامه کامپیوتری جهت ساخت و اصلاح نرم افزار می پردازند. با اینکه در نیوزلند نیز هیچ تفاوت رسمی بینعناوین شغلی توسعه دهنده نرم افزار (Software Developer) و برنامه نویس (Programmer)وجود ندارد اما برنامه نویسان معمولا به طور اختصاصی بر روی کارها و وظایف برنامه نویسی  متمرکز هستند. آنها برای انجام کارشان در نیوزلند نیز به مهارت های ضروری زیر نیاز دارند:

مهارت های رشته برنامه نویسی در نیوزلند

شرایط کاریابی و استخدام برنامه نویس در نیوزلند

برای کاریابی در نیوزلند، برنامه نویسان بایستی با شرایط این کار و مراحلی که بایستی طی کنند آشنا باشند. در ابتداء آنها بایستی به زبان انگلیسی مسلط باشند. چرا که دانش زبان انگلیسی در هر حال پیش برنده اهداف برنامه نویسان می باشد. علاوه بر این قبل از آغاز پروسه کاریابی در نیوزلند تنظیم یک CV و کاور لتر مناسب برای کارجویان این رشته الزامی است. چراکه CV بهترین معرف آنها برای کارفرمایان نیوزلندی است. اما مراحل کاریابی در نیوزلند 2022 از این قرار است:

شرایط کاریابی و استخدام برنامه نویس در نیوزلند

به هر ترتیب برای کاریابی در نیوزلند نیز شیوه های مختلفی مثل مراجعه به موسسات معتبر کاریابی، پورتال های جستجوی کار، روزنامه ها و مجلات و غیره وجود دارد. منتها بهترین و مناسب ترین شیوه برای کاریابی در این کشور همان اقدام از طریق وب سایت ها و پورتال های کاریابی است که لیست معروفترین این سایت ها عبارتند از:

  • SEEK
  • Indeed
  • Google for Jobs
  • Snaphunt
  • Workhere
  • Glassdoor و غیره

وضعیت کار برنامه نویسان در نیوزلند به چه صورتی است؟

از نظر ساعت کاری و یا حقوق و امتیازات کاری تقریبا هیچ تفاوتی بین برنامه نویسان و شاغلین دیگر مشاغل در نیوزلند وجود ندارد. اما از نظر سطح درآمدی چرا! همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، میانگین درآمد سالیانه برنامه نویسان در کشور نیوزلند در حدود $88130 (دلار نیوزلند) می باشد. اما کمترین سطح درآمدی آنها در حدود $62700 (دلار نیوزلند) و بیشترین سطح درآمدیشان نیز در حدود $110000 (دلار) می باشد:

رنج درآمدی متخصصان برنامه نویسی در نیوزلند

بر این اساس کمترین سطح درآمدی برنامه نویسان مربوط به متخصصان تازه فارغ التحصیل شده و بی تجربه و بالاترین سطح درآمدی نیز مربوط به برنامه نویسان مجرب می باشد. تازه از نظر شغلی نیز برنامه نویسان در پست های شغلی مختلف در نیوزلند دارای سطوح درآمدی مختلف هستند که در لیست زیر مشاهده می کنید:

شغلسطح درآمدی به دلار نیوزلنداختلاف درآمدی
Lead Developer$130000+48%
Financial Software Developer$101000+14%
Freelance Software Developer$94000+7%
NET Developer.$92000+4%
Mobile Developer$80000-9%
Graduate Software Developer$64000-28%

وضعیت کار برنامه نویسان در نیوزلند

شرایط ویزای نیوزلند برای برنامه نویسان خارجی

به محض اتمام فرآیند کاریابی در نیوزلند، برنامه نویسان بایستی برای درخواست ویزای کاری نیوزلند 2022 عمل کنند. ویزایی که توسط دولت نیوزلند برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار مدنظر قرار گرفته است، ویزای کتگوری مهاجر ماهر یا Skilled Migrant Category می باشد. برنامه نویسان برای اخذ ویزای کاری و مجوز اقامت نیوزلند 2022 حتما بایستی مراحل زیر را یک به یک انجام دهند:

شرایط ویزای نیوزلند برای برنامه نویسان خارجی

اما نکته مهم این است که این دسته از نیروهای کار ماهر خارجی برای گزینش از داخل استخر EOI و نیز اخذ دعوت نامه از اداره مهاجرت نیوزلند حتما بایستی به حداقل امتیاز 160 برسند. ضمنا معیار کسب این امتیاز نیز شامل موارد ذیل می باشد:

  • شغل مهارتی
  • سابقه کار تخصصی
  • میزان تحصیلات
  • سن و سال
  • انطباق پذیری

مدارک مورد نیاز برای استخدام برنامه نویس در نیوزلند

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال استخدام برنامه نویسی در نیوزلند هستند، باید برخی از مدارک مورد نیاز را در این حوزه ارائه دهند. به عبارت دیگر، جمع آوری مدارک مورد نیاز یکی از اصلی ترین شرایط استخدام برنامه نویس در نیوزلند می باشد. علاوه بر این کارفرمایان در نیوزلند برای استخدام یک برنامه نویس در این کشور معمولا در مورد مهارت ها و مشاغل قبلی متقاضیان سوال می پرسند. که آیا آنها استعداد مورد نیاز برای پروژه را دارند یا خیر. در نهایت اینکه، برای برنامه نویسی در نیوزلند تمامی متقاضیان باید اسناد و مدارک تحصیلی زیر را به کارفرمای خود ارائه دهند:

  • مدرک علوم کامپیوتر
  • محاسبات
  • برنامه نویسی
  • توسعه وب
  • زبان های برنامه نویسی
  • فناوری اطلاعات

نیوزلند با داشتن یک نظام آموزشی برتر در جهان همچنین یکی از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان نیز محسوب می شود. بنابراین شما می توانید اطلاعات تکمیلی و مشاوره های تخصصی در اینباره را از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص استخدام برنامه نویس در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص استخدام برنامه نویس در نیوزلند پاسخ دهیم. برخی از مهم ترین سوالات شما در این خصوص عبارت اند از:

  • فرآیند استخدام برنامه نویس در نیوزلند چگونه صورت می گیرد؟ یکی از مهمترین اصل ها در استخدام برنامه نویس در نیوزلند داشتن تجارب ویژه برنامه نویسی در سطوح مختلف می باشد. علاوه بر این متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را نیز در این حوزه ارائه دهند.
  • استخدام برنامه نویس در نیوزلند توسط چه کسانی صورت می گیرد؟ اغلب استخدام ها در نیوزلند به ویژه در برنامه نویسی، توسط کارفرمایان شخصی یا شرکت های خصوصی در این کشور صورت می گیرد.
امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “استخدام برنامه نویس در نیوزلند

  1. Ferdows Darya گفت:

    Hello, I am from Afghanistan. I want to get a work visa. Can you help me and my family. I am facing difficult life problems. I am asking the immigration office to help me. Thank you.

    1. امیر جلالی گفت:

      Hello
      You should find a job offer from where you are living right know. You must have at least experience of 2 years working in the same position. English language certificate is also needed. You also need a university degree in order to travel to new zealand

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *