ویترین

تحصیل در الجزایر

تحصیل در الجزایر

تحصیل در الجزایر مسیر مشخصی است که هر فرد برای آینده خود می تواند انتخاب کند اما بدون تردید بهترین گزینه حتی در آفریقا نیست. افرادی که قصد ادامه تحصیل در الجزایر را دارند، گزینه های متعددی را پیش روی خود خواهند داشت. این دانشگاه ها در سطح جهان اعتبار نسبتا کمی دارند اما در ایران فاقد اعتبار هستند. در نتیجه افرادی که قصد دارند برای کار در ایران اقداماتی داشته باشند که وابسته به مدرک تحصیلی معتبر است، باید کشورهای دیگر را برای خود انتخاب کنند. در حال حاضر، می توان گفت که الجزایر یکی از 5 کشور برتر آفریقایی برای تحصیل به حساب می آید و نمی توان انتظار داشت که افراد زیادی آن را انتخاب کنند.

انتخاب این کشور برای تحصیل، توسط افراد خاص انجام می گیرد. این افراد معمولا یا به دلیل پیوست های خانوادگی یا عواملی از این دست به الجزایر مهاجرت می کنند. محدودیت هایی که در این مسیر وجود دارد چندان زیاد نیست و این می تواند برای بسیاری از افراد یک امتیاز به حساب آید. باید در نظر داشت که دانشگاه های متعددی که در الجزایر وجود دارد، دسترسی به رشته های مختلف تحصیلی را برای دانشجویان فراهم می کند. برای اداراک بهتر این شرایط، مشاورین و تیم تحقیقاتی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، فرایند تحصیل در این کشور را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

  • آیا الجزایر مقصد مناسبی برای تحصیل است؟
  • از میان دانشگاه های این کشور، کدام یک شرایط بهتری برای تحصیل دارد؟
  • امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی در الجزایر وجود دارد؟
  • چه هزینه هایی برای پرداخت در الجزایر باید در نظر گرفته شود؟
  • امکانات آموزشی الجزایر برای تحصیل چگونه است؟

شرایط تحصیل در آموزش عالی الجزایر

در شرایط کنونی باید به این نکته توجه داشت که الجزایر یکی از ده کشور بزرگ جهان است و در سطح آفریقا، پهناورترین به حساب می آید. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور را دارند، گزینه های متعددی را پیش روی خود خواهند داشت و این یک مسئله بسیار مهم است. موسسات آموزش عالی بسیاری در این کشور وجود دارد و شمار آن ها به بیش از 80 دانشگاه می رسد.

دانشکده های فنی و مهندسی و همچنین پزشکی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند اما نمی توان به راحتی از کنار پروسه تحصیل در دانشکده های حقوق در این کشور عبور کرد. قدمت قدیمی ترین دانشگاه در این کشور به 136 سال پیش می رسد که نشان از توجه دولت های سابق این کشور به تحصیل و علم دارد. در هر سال در حدود 700هزار دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف برای تحصیل به الجزایر مهاجرت می کنند.

تقسیم بندی آموزش در کشور الجزایر نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان است:

پروسه تحصیل در الجزایر

دوره آموزش در الجزایر شامل دو دوره مجزای سطح 5 و 6 می شود. در سطح 5 دانشجویان در 5 ترم تحصیلی، به مدرکی دست پیدا می کنند که معادل تکنسین است. آموزش سطح 6 نیز حداقل 8 ترم به طول می انجامد که معادل مدرک کارشناسی است. دوره های پزشکی در الجزایر نیز دوره های سطح 6 هستند و ممکن است تا ترم نیز به طول بیانجامد. امکان تحصیل در الجزایر به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ممکن می شود.

شرایط تحصیل در الجزایر از دید USN

دانشگاه های بسیار زیادی در جهان وجود دارد و مراکز مختلفی آن ها را مورد ارزیابی قرار می دهند. USN یکی از مراجع ارزیاب معتبر در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان است و برخی از دانشگاه های الجزایر را نیز در رتبه بندی خود جای داده است. برای درک بهتر این موضوع، می توان به جدول زیر مراجعه کرد:

نام دانشگاهشهر محل قرارگیریرتبه جهانی دانشگاه
دانشگاه فرحات عباسسطیف1327
دانشگاه علوم و تکنولوژی هواری بومدینالجزائر1691
دانشگاه بادی مختارعنابه1694

سایر دانشگاه های الجزایر در این رتبه بندی نتوانسته اند جایگاهی به دست آورند.

نگاهی به دانشگاه های الجزایر در بررسی های THE

یکی دیگر از مراجع ارزش گذاری دانشگاه های الجزایر، مرکز THE است. این مرکز نیز نام چندین دانشگاه را به عنوان دانشگاه های برگزیده الجزایر معرفی کرده است و برخی از آن ها رتبه های بهتری را به دست آورده اند.

مهم ترین دانشگاه های الجزایر در این مرکز ارزشگذار عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه فرحات عباس401-500
دانشگاه 8 می 19451201-1500
دانشگاه اوران1201-1500
دانشگاه ابي بكر بلقابد تلمسان1501+
دانشگاه بادی مختار1501+
دانشگاه بیسکرا1501+
دانشگاه محمد بوضیاف1501+

جایگاه دانشگاه های الجزایر در رتبه بندی edurank

یکی از مهم ترین مراکزی که رتبه دانشگاه های الجزایر را مورد بررسی قرار داده است، edurank است که با ساختاری متفاوت 81 دانشگاه الجزایر را مورد ارزیابی قرار داده است. این دانشگاه ها تا رتبه 13600 جهانی را در اختیار گرفته اند و می توان دقت بیشتری در این رابطه داشت. جایگاه برخی از بهترین دانشگاه های این کشور در این رتبه بندی عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه علوم و تکنولوژی هواری بومدین3086
دانشگاه اوران4086
دانشگاه تلمسن4224
دانشگاه فرحات عباس4428
دانشگاه عنابه4459
دانشگاه بلیدا4461
دانشگاه بجایه4486
دانشگاه بانته4728
دانشگاه کنستانتین4821
دانشگاه بومرداس4831

افراد بسته به نیاز خود می توانند یکی از دانشگاه های مورد نظر خود را مورد توجه قرار دهند و بررسی کنند که کدام دانشگاه می تواند بهترین شرایط را برای خود انتخاب کنند. جدای این مسائل، مباحث دیگری نیز باید مورد بررسی قرار گیرد که باید آن ها را بررسی کرد.

تحصیل در هلند برای دانشجویان ایرانی

هزینه تحصیل در الجزایر

یکی از مهم ترین مسائلی که باید مورد توجه دانشجویان خارجی در این کشور قرار گیرد، هزنیه هایی است که برای تحصیل در آن پرداخت می شود. دانشجویان خارجی باید شهریه و هزینه های زندگی خود در الجزایر را پرداخت کنند. شانسی برای دریافت بورسیه تحصیل در این کشور نمی توان متصور شد اما می توان کار دانشجویی را به عنوان یک کمک هزینه در نظر گرفت. دانشجویان خارجی می توانند برای تحصیل در الجزایر به صورت نیمه وقت کار کنند. اکثر دانشجویان در محیط دانشگاه به کار مشغول می شوند ولی باید در نظر داشت که کار در محیط خارجی نیز ممکن است. در دوره تعطیلی بین دو ترم، امکان کار به صورت تمام وقت برای دانشجویان خارجی ممکن می شود.

هزینه تحصیل در الجزایر

عوامل مختلفی در شهریه دانشجویان در الجزایر موثر است که یکی از مهم ترین آن ها ملیت دانشجویان است. شهروندان خارجی در این کشور باید هزینه های بیشتری پرداخت کنند. در حال حاضر می توان گفت که شهریه دانشجویان خارجی در این کشور از 550$ تا 3100$ (دلار) در سال است و به دانشگاه محل تحصیل و رشته دانشجویان بستگی دارد.

هزینه های جانبی تحصیل در الجزایر

افرادی که قصد تحصیل در الجزایر را دارند، باید در نظر داشته باشند که علاوه بر هزینه های تحصیل، باید هزینه های جانبی را نیز در نظر داشته باشند. برخی از مهم ترین مسائلی که باید در این رابطه در نظر داشت عبارتند از:

هزینه های جانبی تحصیل در الجزایر

پرداخت هر یک از این هزینه ها بسته به سبک زندگی دانشجویان می تواند متفاوت باشد و شرایط خاصی داشته باشد و هر فرد باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. به طور کلی هزینه های زندگی در الجزایر به نسبت بسیاری از کشورهای جهان مقرون به صرفه است. البته در سال های اخیر، نواسانات قیمت ارز، منجر به تقویت پول ملی این کشور و افزایش هزینه ها برای شهروندان خارجی شده است.

شرایط دریافت پذیرش در دانشگاه های الجزایر

دانشجویانی که قصد تحصیل در الجزایر را دارند، باید به موارد مختلفی توجه داشته باشند. محدودیت هایی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های الجزایر نیز وجود دارد. با وجود این که این دانشگاه ها در رتبه بندی خوبی قرار ندارند، اما باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر، محدودیت هایی برای پذیرش دانشجویان خارجی از نظر تعداد وجود دارد.

قدم به قدم تحصیل در آلمان

دانشجویان ابتدا باید دانشگاه مدنظر خود را پیدا کنند. در مرحله دوم باید شرایط پذیرش را مورد ارزیابی قرار دهند. آماده سازی مدارک مورد نیاز و ترجمه آن ها به زبان انگلیسی یا فرانسوی یکی دیگر از مراحل مورد نظر است. متقاضیان باید این مدارک را در زمان مقرر در اختیار دانشگاه قرار دهند تا آن ها مدارک را بررسی و در صورت ممکن به دانشجویان پذیرش تحصیلی اعطا کنند. مهم ترین مدارک مورد نیاز در این رابطه عبارتند از:

  • ریز نمرات
  • پاسپورت
  • مدرک تحصیلی آخرین دوره آموزشی
  • انگیزه نامه تحصیل
  • رزومه تحصیلی
  • مدرک زبان مطابق با خواست دانشگاه در رشته خاص

در صورتی که شما نیز به دنبال راهکاری برای تحصیل در کشورهای مختلف جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا بهترین گزینه ممکن را در اختیار شما قرار دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *