ویترین

کار در کیریباتی

کار در کیریباتی

افرادی که قصد کار در کیریباتی را دارند، باید در نظر داشته باشند که انتخاب این کشور برای کار طولانی مدت نمی تواند چندان مناسب باشد. بسیاری از افراد باید در نظر داشته باشند که کیریباتی فرصت های شغلی زیادی را در اختیار شهروندان خود نیز قرار نمی دهد. همین مسئله سبب می شود که یافتن کار در این کشور چندان ساده نباشد. کمتر از 130000 نفر در این کشور زندگی می کنند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فرد به راحتی بتواند به عنوان یک شهروند خارجی در این کشور به کار مشغول شود. باید در نظر داشت که در حال حاضر شغل های فصلی بالاترین امکان را برای شهروندان خارجی ایجاد می کند.

افرادی که توانایی خاصی داشته باشند، می توانند کارهای فصلی در این کشور را پیگیری کنند. در این شرایط است که می توان فرصت کار در اقیانوسیه را به دست آورد. شاید بتوان از این کشور به عنوان یک گزینه برای مهاجرت به استرالیا در نظر گرفت. با این حال نمی توان همین مسئله را نیز به فرد توصیه کرد. چراکه برای مهاجرت به استرالیا، نیاز به درآمد و تجربه کاری بهتری وجود دارد. در این شرایط، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط کار در کیریباتی خواهند پرداخت.

  • شرایط کار در کیریباتی برای شهروندان خارجی وجود دارد؟
  • آیا می توان انتظار داشت که سطح درآمد در کیریباتی برای زندگی در این کشور مناسب باشد؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت کاری به کیریباتی چیست؟
  • محدودیت های کار در این کشور چیست؟
  • قوانین بازار کار در کیریباتی چگونه است؟

بررسی قوانین کار در کیریباتی

به مانند هر کشور دیگر، قوانین مشخصی برای کار در کیریباتیوجود دارد که رعایت آن ها الزامی است. شهروندان خارجی با سخت گیری بیشتری در این رابطه روبرو می شوند. حداقل سن در نظر گرفته شده برای کار در کیریباتی 14 سال در نظر گرفته شده است. البته که کار در حوزه های شبانه ممنوع است. تخلف در استخدام نیروی کار کمتر از 18 سال، جریمه ای در حدود 5000$ (دلار استرالیا) را به همراه دارد.


قانون دیگر در این رابطه، مربوط به ساعت کار است. در کیریباتی نیز حداکثر کار مجاز در طول یک روز، معادل 8 ساعت است مگر در قرار داد برای او ثبت شود که اضافه کار خواهد داشت. باید در نظر داشت که 40 ساعت کار در هفته برای شهروندان در نظر گرفته شده است. ساعت های اضافه باید با درآمد بیشتر از طرف هر دو سمت معامله مورد پذیرش باشد. نیروی کار می تواند درخواست کار در اضافه کاری را به طور کامل رد کند.

نیروی کار باید 12 ساعت را به صورت پیوسته استراحت کند و همچنین در هر هفته نیز 48 ساعت پیوسته برای استراحت در نظر گرفته شده است. هر نیروی کاری که برای 6 ساعت در روز و بیشتر از آن فعالیت دارد، باید یک ساعت زمان استراحت داشته باشد و دو یا یک وقت مجموعا 20 دقیقه ای برای استراحت او در نظر گرفته شود.

بررسی قوانین کار در کیریباتی

بررسی شرایط اقتصادی موجود در کیریباتی

یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی موجود در  بررسی نرخ بیکاری در این کشور است. داده های دقیقی در این رابطه وجود ندارد ولی بانک جهانی آمار خود را تا سال 2021 ارائه کرده است که به بررسی همان اکتفا خواهیم کرد.

بررسی نرخ بیکاری در کیریباتی

با وجود این که جمعیت کمی در این کشور وجود دارد، همچنان می توان گفت که نرخ بالای بیکاری در این کشور وجود دارد. در حال حاضر می توان گفت که این مسئله می تواند روند ورود به این کشور را بسیار سخت کند. این مسئله می تواند دلیل روشنی باشد که چرا توصیه می شود تا فرد به فکر کار کردن در کشوری همچون کیریباتی نباشد و سایر کشورهای جهان را برای زندگی خود انتخاب کند.

روند مهاجرت به استرالیا برای کار

مشاغل فصلی در کیریباتی

بهار در کیریباتی پر باران است و نمی توان انتظار داشت که مهاجران زیادی برای سفرهای توریستی به این کشور وارد شوند. در چنین شرایطی مشاغل فصلی نیز بیشتر به سمت کارهای مرتبط با درون خانه مرتبط می شود یا آموزش به افراد مختلف. فصل تابستان اما، زمان کارهای مختلف فصلی و داوطلبانه است. پروژه های مربوط به محافظت و نگهبانی یکی از مهم ترین شغل های فصلی در تابستان است. حیات وحش این امکان را به صورت غیر قابل توصیفی افزایش می دهد. دوره های تحقیقاتی زیادی نیز در این دوره انجام می شود. شرایط و تغییرات آب و هوایی نیز یک پروژه کار فصلی مناسب در کیریباتی است. در طول فصل گرما است که این مطالعات شکل می گیرد.

پاییز نیز یک فصل بارانی دیگر در این کشور است. باران های شدید در پاییز کیریباتی انتظار می رود. به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود که این فصل را برای مهاجرت خود به این کشور انتخاب نکنند. فصل زمستان اما فصل خشک دیگری در کیریباتی به حساب می آید. بسیاری از سفرهای توریستی نیز در این زمان انجام می شود. بنابراین اگر در صنعت گردشگری تخصص دارید، بهتر است زمستان های کیریباتی را تجربه کنید و از فرصت شغل های موقت و فصلی استفاده کنید.

روند مهاجرت کاری به ترکیه

باید در نظر داشت که در حال حاضر، کیریباتی گزینه مناسبی برای کار به حساب نمی آید. در این شرایط است که به افراد توصیه می شود که به دنبال کار در کشورهایی باشند که بتوانند امتیازهای بیشتری را در آن به دست آورند. در این راستا می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *