ویترین

افتتاح حساب دلاری

افتتاح حساب دلاری

دلار هنوز هم در زمره باثبات ترین ارزهای دنیاست و با افتتاح حساب دلاری می توانید از این ارز در همه جای دنیا استفاده کرده و موجب افزایش اعتبار حساب خود شوید. داشتن حساب دلاری برای کسانی بیشتر کاربرد دارد که یا در خارج از کشور در حال بیزینس هستند و یا اینکه قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی دارند. در این رابطه هم سوالاتی توسط هموطنان طرح می شود که مشاورین و کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اشراف کامل در تلاش برای پاسخ دهی به آنها می باشند:

  • من چگونه می توانم حساب دلاری برای خودم باز کنم؟
  • شرایط و مدارک لازمه جهت افتتاح حساب دلاری چیست؟
  • افتتاح حساب دلاری در کدام کشورها ممکن است؟
  • مزایای افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور چگونه است؟
  • تفاوت حساب دلاری با حساب یورویی چیست؟
  • آیا امکان باز کردن حساب دلاری ازطریق آنلاین میسر است؟

دلایلی برای افتتاح حساب دلاری

دلار نه تنها ارز رایج و رسمی ایالات متحده بلکه همچنین ارزی است که در اکثر کشورهای جهان مورد قبول بوده و اغلب معاملات در دنیا با آن انجام می شود. در حال حاضر هر 1$ (دلار آمریکا) برابر با 0.91€ (یورو) می باشد. در واقع، حساب دلاری (USD) یک نوع حساب ارزی خارجی یا حساب چند ارزی نامیده می شود که به شما اجازه دریافت، ارسال و حفظ پول خود را به دلار آمریکا می دهد.

به یاد داشته باشید که امکان افتتاح حساب دلاری در خود بانک های آمریکایی به مراتب آسانتر از سایر بانک های جهانی مثل بانک های اروپایی است. اما امروزه در اروپا نیز بانک های بزرگ و معروفی مثل HSBC ،Transfer wise ،Barclays در انگلستان، BNP Paribas در فرانسه، ING Group در هلند و Banco Santander در اسپانیا در زمینه افتتاح حساب دلاری یا حساب های چند ارزی به مشتریان ارائه خدمات می نمایند.

مزایای افتتاح حساب دلاری

هر کسی مسلما بنا به نیاز خود نیازمند افتتاح حساب دلاری است. دانشجویان، کارگران و کارفرمایان، سرمایه گذاران و … همه و همه با توجه به نیازمندی ها و اهداف خود به گشودن حساب دلاری نیاز دارند. اما داشتن حساب دلاری مخصوصا به هنگام مهاجرت به آمریکا امتیازات فراوانی به همراه دارد. اما مزایا و امتیازات داشتن این نوع حساب ارزی در سال 2022 از قرار ذیل می باشد:

  • ارسال و دریافت آسان وجوه و پرداختی ها به دلار
  • امکان صدور کارت بانکی (ویزاکارت و مستر کارت)
  • دریافت دسته چک دلاری برای انجام معاملات و پرداخت به دلار
  • استفاده از اکانت دلاری جهت خرید آنلاین از سایت هایی که اجناس را به دلار می فروشند
  • امکان تبدیل آسان به ارزهای دیگر
  • اطمینان از امنیت موجودی حساب

مزایای افتتاح حساب دلاری

نحوه بازگشایی حساب دلاری

یکی از امتیازات داشتن حساب بانکی به دلار این است که امکان افتتاح حساب دلاری هم به صورت حضوری و هم آنلاین فراهم است. اما این کار یک شرطی هم دارد و آن این است که شما جزء افراد مقیم آن کشور باشید. حالا فرقی نمی کند که شما مقیم دائمی یا موقتی آن کشور باشید. پس با این حساب همانند دیگر حساب های ارزی بین المللی برای افتتاح حساب دلاری هم شما نیازمند اثبات اقامتی- هویتی خود برای بانک مربوطه هستید. به همین دلیل ارائه و تحویل مدارک زیر برای گشودن حساب دلاری الزامی است:

  • پاسپورت، ID کارت، کارت اقامت دائم (PR) یا همان اخذ گرین کارت آمریکا، گواهینامه
  • قرارداد کاری (در صورت امکان)
  • سرمایه اولیه برای شارژ حساب بانکی
  • مدارک سکونتی مثل اجاره خانه یا قبوض تلفن، برق، آب و …

لازم به ذکر است که افراد مقیم آمریکا و یا افرادی که به تازگی قصد مهاجرت به این کشور را دارند، علاوه بر مدارک فوق بایستی حتما کد پستی یا همان Zip Code را نیز به همراه داشته باشند. چرا که به هنگام تکمیل فرم درخواست حتما مورد نیاز است.

بهترین بانک ها برای افتتاح حساب دلاری

اکنون که با شرایط و ویژگی های افتتاح یک حساب دلاری آشنا شدید، وقت آن است که بانک موردنظر خود را برای این کار را نیز انتخاب کنید. بهترین بانک ها برای افتتاح حساب در آمریکا 2022 را می توان بر اساس چند معیار مهم مورد ارزیابی قرار داده و آنها را لیست کرد. این معیارها برای تعیین بهترین بانک ها شامل امتیازات کلیدی حساب، هزینه های ماهیانه، نرخ سود گواهی پس انداز (CD Rate) و درصد بهره سالیانه (APY) می باشند. با این حساب، برخی از برترین بانک ها جهت گشایش حساب دلاری عبارتند از:

بانکدرصد بهره سالیانه (APY)نرخ سود گواهی پس انداز (CD Rate)هزینه های ماهیانهامتیاز کلیدی
Ally1.50%1.50%وجود نداردبدون حداقل موجودی یا هزینه های ماهیانه
Betterment1.50%نامعلومبرای چک کردن یا پس اندازها نداردحساب های سرمایه گذاری اختیاری
Capital One1.50%1.50%نداردرضایت مشتری خیلی بالا
Chime0.06%نامعلومنداردگزینه های بانکداری مردمی
Discover Bank1.50%1.50%ندارد1% امتیاز پرداخت نقدی
N26نامعلومنامعلومنداردتنظیم اهداف پس انداز با توجه به شرایط

بهترین کشورها و بانک ها برای بازگشایی حساب دلاری

شاید این هم سوال مهمی باشد که به ذهن مخاطبین نیز برسد مبنی بر اینکه کدام کشورها دارای بهترین و شفاف ترین سیستم های بانکی هستند و بهترین بانکها در اروپا و آمریکا جهت افتتاح حساب دلاری کدامند. همانطوری که می دانید هر کشوری دارای شبکه بانکی مخصوص به خود می باشد که مقررات افتتاح حساب در آنجا ممکن است با دیگر کشورهای جهان متفاوت باشد. اما شاخص ها و سازوکارهایی نیز برای تعیین بهترین نظام های بانکی در دنیا وجود دارد. در این باره برای اطلاع از رنکینگ بهترین کشورها جهت افتتاح حساب دلاری میتوان به گزارش مجمع اقتصاد جهانی در سال 2022 اشاره کرد که رتبه بندی زیر را از نظام های بانکی برتر جهان ارائه میکند:

نمودار برترین نظام های بانکی جهان

همانطور که در نمودار فوق هم مشاهده میشود، برترین نظام های بانکی به ترتیب در کانادا، سوئد و لوکزامبورگ وجود دارد. پس متقاضیان می توانند با خیالی آسوده نسبت به افتتاح حساب در این کشورهای پیشرفته اقدام نمایند. اما برترین بانک های جهان با ارائه بهترین خدمات بانکی و مالی در سال 2022 عبارتند از:

کشورهابانک های برتر
آمریکاPMorgan Chase & Co ،Bank of America و Citigroup Inc
انگلستانHSBC Holdings plc ،Barclays plc و نیز Royal Bank of Scotland Group plc
آلمانDeutsche Bank ،Dresdner Bank و Commerzbank
فرانسهCrédit Mutuel ،Crédit Agricole و همچنین Caisse d’Epargne
سوئیسUBS Group AG ،Credit Suisse Group AG و Julius Baer
سوئدNordea Bank ،Svenska Handelsbanken و Skandinaviska Enskilda Banken
کاناداNational Bank of Canada ،Scotiabank و HSBC

یکی از موسسات مهاجرتی معتبر و معروف در سطح کشور موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد که نه تنها در کلیه مراحل فرآیند مهاجرتی و اخذ ویزا در خدمت هموطنان گرامی است بلکه در زمینه ارائه خدمات مشاوره افتتاح حساب خارجی چه به صورت دلاری و چه یورویی فعال می باشد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “افتتاح حساب دلاری

  1. ناصر گفت:

    سلام بنده شرایط مورد نیاز جهت افتتاح حساب ارزی در امریکا می خواستم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر مقاله رو کامل مطالعه کردید تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنیم

  2. حسین سهرابی لاله گفت:

    سلام
    بنده نیز همون بروشورهایی که به جناب ملامحمدی ارسال کرده اید را نیاز دارم،مثل ایشون هستم ولی به دلایل خاص امکان دریافت ویزا یا کارت دعوت دارم ولی امکان سفر به خارج را ندارم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این مدل افتتاح حسابی که ما برای شما انجام میدیم نیازی به سفر به خارج از کشور نیست خیالتون راحت باشه

  3. محمد ملااحمدی گفت:

    سلام
    یه سوالی داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    من در حال راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی برای مبادله و فروش خدمات و کالا برای ایرانیان سراسر جهان هستم. بنابراین برای دریافت و واریز وجوه نیاز به حساب دلاری دارم. اما متاسفانه امکان دریافت اقامت کشورهای دیگر را ندارم. آیا امکان داشتن یک حساب دلاری با این شرایط هست یا خیر؟ شما چه راه حل پیشنهاد میکنید.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      جناب ملااحمدی خیلی از افرادی که در ایران در این سال ها مثل جنابعالی درآمدهای دلاری یا یورویی از راه کسب و کارهای اینترنتی دارن این افتخار رو داشتیم که برای اونها با افتتاح یک حساب بین المللی این امکان رو به وجود بیاریم که با خیال راحت درآمدهاشون رو در ایران دریافت کنن. من در ایمیل شما بروشور اون رو ارسال میکنم مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *