ویترین

صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

به استناد ماده 106 از لایحه اصلاحی قانون تجارت، تنظیم صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود امری ضروری است که بمنظور انتخاب یا تغییر مدیران این شرکتهاست. این صورتجلسه غالبا در جلسه ای با حضور اکثریت اعضای مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده با مسئولیت محدود و در محل همان شرکت تنظیم می شود و طی آن فرد یا افردی به سمت مدیریت شرکت انتخاب می شوند.

لازم به ذکر است که صورتجلسه تنظیمی حتما بایستی ابتداء توسط کلیه اعضای مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده امضاء شده و سپس برای تایید و ثبت نهایی تحویل اداره ثبت شرکت ها شود. پس قید مندرجات صورتجلسه مذکور روی سربرگ شخصیت حقوقی در یک برگه کامل به همراه امضای کلیه شرکا ذی منصب امری الزامی است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مراحل از ثبت شرکت تجاری گرفته تا تنظیم و ارائه انواع صورتجلسات در خدمت متقاضیان و صاحبان شرکتها می باشیم.

شرایط برای انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای بامسئولیت محدود

به استناد ماده 104 از قانون تجارت ایران، اداره شرکتهای با مسئولیت محدود بر عهده یک یا چند مدیر می باشد که معمولا هم از بین خود شرکا برای مدت محدود یا نامحدود انتخاب می شوند. نکته جالب توجه درباره شرکتهای با مسئولیت محدود نیز این است که برخلاف شرکتهای سهامی، قانونگذار شرایط یا معیارهایی برای انتخاب مدیران اینگونه شرکتها بیان نکرده است. بنابراین مدیر در شرکتهای با مسئولیت محدود می تواند یک یا چند نفر باشد، موظف و یا غیرموظف باشد و یا از بین شرکا و یا خارج از شرکا باشد و نیز مدت مدیریت آن محدود یا نامحدود باشد. اما در کل، انتخاب مدیران شرکتهای با مسئولیت محدود توسط مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و با توجه به ضوابط زیر انجام می شود:

شرایط برای انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای بامسئولیت محدود

دلایل تنظیم صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

اصولا شرکتهای هفتگانه تجاری از زمان ثبتشان به عنوان یک شخصیت حقوقی در نظر گرفته می شوند و به همین دلیل هر گونه تحول یا تغییری در مفاد اساسنامه آنها بایستی در اداره ثبت شرکتها درج شود. این کار نیز فقط در قالب تنظیم یک صورتجلسه مدون امکانپذیر است. در این زمینه نیز استثنائی وجود نداشته و حتی شرکتهای با مسئولیت محدود نیز موظف به تنظیم صورتجلسه برای تغییرات درون شرکتی خود هستند. یکی از تغییراتی که ممکن است در این شرکتها رخ دهد، انتخاب هیئت مدیره می باشد که در اینباره ماده 106 لایحه اصلاحی قانون تجارت به صراحت بیان می کند که:

ماده 106 لایحه اصلاحی قانون تجارت

شرایط تنظیم صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

در تنظیم صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود باید به چند نکته کلیدی و مهم توجه کرد. اولا اینکه صورتجلسه مذکور در جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکتهای با مسئولیت محدود تنظیم می گردد و هدف از آن نیز انتخاب یا تغییر مدیر یا مدیران شرکتها می باشد. پس حضور حداکثری شرکا در این جلسه الزامی است. دوما اگر شرکا با حضور حداکثری خود جلسه را تشکیل بدهند، پس در آنصورت:

  • اولا رعایت تشریفات دعوت منطبق با مفاد اساسنامه شرکتهای با مسئولیت محدود امری ضروری است.
  • ثانیا انتخاب هیئت نظارت جلسه یعنی مدیر، ناظر و منشی جلسه نیز امری ضروری است.

علاوه بر موارد مذکور، بایستی حتما توجه کرد که صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود حتما می بایست بر روی سربرگ شخصیت حقوقی تنظیم گردد. این صورتجلسه نیز همانند صورتجلسات دیگر در 3 برگه تنظیم و به امضاء شرکاء دارای حق امضا رسیده و ضمنا ممهور به مهر شخصیت حقوقی میگردد. همچنین نسخه ای از صورتجلسه مذکور نیز جهت ثبت به اداره ثبت شرکتها ارائه می شود.

مندرجات در صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، صورتجلسه در واقع بسان مهر تایید و مکمل قانونی جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده در انتخاب هیئت مدیره می باشد. حالا تنظیم و ارائه این صورتجلسه بایستی طبق ضوابطی که در فوق اشاره شد انجام گیرد. اما بد نیست با ساختار و محتوای خود صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود نیز آشنا شویم. صورتجلسه مذکور تقریبا مشابه صورتجلسات دیگر است منتها تفاوت هایی نیز با آنها دارد. کلا این صورتجلسه از چندین بخش شامل مشخصات شخصیت حقوقی (شرکت با مسئولیت محدود)، مشخصات شخصیت حقیقی (شرکا + سهم الشرکه آنها)، مشخصات مدیران انتخابی (اسامی+ شماره ملی+ امضا)، تعهد مدیران انتخابی و نهایتا امضای هیئت مدیره جلسه تشکیل می شود.

مندرجات در صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

فرآیند ثبت صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

پس از اینکه تصمیمات در جلسه هیئت مدیره نهایی شده و صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود تنظیم گردید، صورتجلسه مذکور برای ثبت نهایی حتما بایستی به اداره ثبت شرکتها تحویل داده شود. اما در اینجا باید به این نکته مهم توجه کرد که ثبت صورتجلسه انتخاب هیئت مدیره با انجام چند مرحله متوالی امکان پذیر است. مراحلی که شیوه انجام آنها ترکیبی بوده و هم آنلاین بوده، هم پستی است و هم اینکه نیاز به حضور فیزیکی نیز دارد. در جدول زیر می توان با این مراحل آشنا شد:

مراحلشیوه انجامتوضیحات
مرحله اولآنلایناخذ تاییدیه پذیرش از طریق سایت www.irsherkat.ssaa.ir با تکمیل اطلاعات خواسته شده
مرحله دومپستیارسال اصل صورتجلسه + مدارک دیگر به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری
مرحله سومحضوریامضاء دفاتر ثبت، پرداخت هزینه ثبت و اخذ آگهی تغییرات برای درج در روزنامه رسمی

روش های اخذ اقامت آلمان فقط منحصر به روش های تحصیل یا کار در این کشور پیشرفته اروپایی نیست و یکی از روش های جذاب برای اخذ ویزای اقامت این کشور روش سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در آلمان می باشد. در این زمینه نیز یکی از بهترین و ارزانترین نوع ثبت شرکت در آلمان، ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا GmbH می باشد. هموطنان علاقه مند برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه، شرایط و میزان سرمایه لازم جهت ثبت شرکت GmbH در آلمان 2021 می توانند با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *