ویزای تحصیلی

ایمپلنت در آمریکا

ایمپلنت در آمریکا

یکی از برنامه های تحصیلی پرطرفدار و جذاب در آمریکا با فرصت های اشتغال بالا، تحصیل ایمپلنت در آمریکا می باشد که علاقه مندان فراوانی دارد. این برنامه تحصیلی در دانشگاه های دندانپزشکی آمریکا و معمولا برای مدت 3 سال با محتوای آموزشی کاربردی و مهارت محور به دانشجویان ارائه می شود. دندانپزشکان فارغ التحصیل بین المللی که به تازگی لیسانس خود را از دانشگاه های معتبر دریافت کرده اند می توانند در این برنامه تحصیلی پذیرش گرفته و مشغول تحصیل شوند.

تحصیل در برنامه مذکور شرایط و الزامات خاص خود را دارد که ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن پرداختن به آن شرایط همچنین به سوالات مهم زیر نیز پاسخ می دهیم:

  • شرایط لازم برای اخذ پذیرش و تحصیل ایمپلت در دانشگاه های آمریکا چیست؟
  • بهترین دانشگاه های آمریکا جهت تحصیل در برنامه ایمپلنت کدامند؟
  • نمره مدرک زبان لازم برای تحصیل در دوره رزیدنسی ایمپلنت آمریکا چقدر می باشد؟
  • آیا برای تحصیل در این دوره شرط معدل نیز لازم است؟
  • هزینه تحصیل در برنامه ایمپلنت آمریکا چقدر است؟
  • هزینه ویزای F1 آمریکا برای تحصیل دانشجویان ایمپلنت چقدر است؟
  • شرایط کار ایمپلنت ها در آمریکا به چه صورتی است؟
  • نحوه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار H1B آمریکا چگونه است؟

معرفی دوره کاشت دندان در آمریکا

هدف از برگزاری این دوره تحصیلی آموزش و تربیت دانشجویانی است که در زمینه های دندانپزشکی ایمپلنت، پروستدودونیک و جراح متخصص باشند. همچنین یادگیری فوت و فن دندانپزشکی ایمپلنت در کاملترین محتوای آن، مشارکت در امر تحقیق و آموزش از جمله اهداف مهم حضور در این برنامه تحصیلی می باشد. در حقیقت برنامه تحصیلی ایمپلنت در آمریکا یک برنامه رزیدنسی برای تربیت دندانپزشکان فوق لیسانس بین المللی می باشد که به تازگی از دانشکده دندانپزشکی فارغ التحصیل شده اند.

جزئیات برنامه تحصیل ایمپلنت در ایالات متحدهشرح
مدت برنامه36 ماهه (3 سال)
نوع برنامهرزیدنسی
سطوح آموزشی3 سطحی (پایه، پیشرفته و تخصص)
مهلت ثبت نام31 آگوست 2024
بهترین دانشگاهدانشگاه هاروارد
مدرک اعطائیکارشناس ارشد علوم در رشته دندانپزشکی (MSD)

برنامه درسی این متخصصان شامل مباحث رسمی و کلاسی، آموزش عملی در آزمایشگاه ها و کیلینیک ها برروی مدل های پلاستیک و مدل های فک خوک، مینی سمینارها، کنفرانس های یک ساعته برای ارتقای مهارت ها و تکنیک های جراحی دانشجویان و توسعه مباحث فعال با تاکید و تمرکز بر روی موضوع دندانپزشکی ایمپلنت و نیز بررسی مجلات علمی و پژوهشی به منظور آشنایی با آخرین دستارودهای علمی و پژوهشی در این زمینه می باشد.

انواع دوره های تحصیل ایمپلنت در آمریکا

معمولا متقاضیان برای تحصیل ایمپلنت در آمریکا 2024 می توانند با توجه به شرایط و علاقه مندی خود در یکی از 3 سطح زیر ادامه تحصیل دهند:

سطوح تحصیل ایمپلنت در آمریکا

در دوره های پایه تحصیل ایمپلنت دانشجویان نحوه انجام روش های جراحی و پروستتیک را یاد گرفته و به نتایج کارکردی و زیبایی شناختی قابل پیش بینی دست می یابند. موضوعات این دوره شامل برنامه های اخذ مدرک در دندانپزشکی ایمپلنت، برنامه ریزی تشخیص و درمان و نیز شیوه های ایمپلنت جراحی سنتی یا دو مرحله ای است. در سطح 2 دانشجو تجربه پایه را برای سطح بعدی یعنی کسب مهارت های انجام شیوه های جراحی و پروستتیک پیشرفته دارد. موضوعات درسی این سطح شامل مدیریت بافت نرم، کار سریع، راه حل های بدون پیوند و توانمندسازی بیماران بی دندان می باشد.

اما سطح 3 مربوط به یادگیری نحوه درمان موقعیت های چالش برانگیز از طریق شیوه های جراحی و پروستتیک پیچیده و برنامه ریزی درمان پیشرفته می باشد.این دوره ها مستلز تجربه موفق در جادهی ایمپلنت هاست. موضوعات درسی این سطح شامل مفاهیم توانمندسازی بیماران بی دندان با برداشت استخوان فکی و پیوند زنی پیچیده می باشد. کلیات موضوعات و مباحث تحصیل ایمپلنت 3 سطحی در آمریکا را می توان در تصاویر زیر مشاهده کرد:

مباحث تحصیل ایمپلنت 3 سطحی در آمریکا

شرایط درخواست ویزا برای تحصیل ایمپلنت در آمریکا

طبق قوانین ویزایی آمریکا، کلیه دانشجویان بین المللی که توانسته اند پذیرش خودشان را از دانشگاه های آمریکا کسب کنند واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا یا همان ویزای F1 هستند. ویزایی که متقاضیان برای درخواست آن علاوه بر مراجعه به سفارت آمریکا و اخذ وقت مصاحبه همچنین بایستی مدارک زیر را نیز تهیه و در موعد مقرر تحویل دهند:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • فرم تکمیلی DS-160 برای درخواست های ویزای غیر مهاجر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای F1
  • فرم I-20 تکمیلی برای اثبات تمکن مالی کافی جهت تامین مخارج زندگی و تحصیل در آمریکا
  • کلیه مدارک تحصیلی به علاوه ریزنمرات
  • نمرات آزمون زبان انگلیسی
  • نمرات آزمون های دیگر
  • نامه پذیرش از دانشگاه های آمریکا

برای تحصیل پزشکی در آمریکا چه مراحلی رو باید سپری کنی؟

شرایط کار در حوزه ایمپلنت در آمریکا

ابتدا از شرایط اخذ مجوز برای کار ایمپلنت ها در آمریکا شروع می کنیم. در واقع فارغ التحصیلان این رشته از دانشگاه های آمریکا برای کار در این کشور مسیر نسبتا ساده ای در پیش دارند. آنها کافی است که در بورد دندانپزشکی آمریکا ثبت نام کرده و خود را برای آزمون اخذ مجوز آماده کنند:

شرایط کار ایمپلنت ها در آمریکا

پس از این حالا به سطح درآمدی دندانپزشکان در آمریکا 2024 می پردازیم. به طور میانگین دندانپزشکان در آمریکا سالانه حدود $238000 (دلار) دریافت میکنند که به عبارتی آنها ماهانه مبلغی حدود $19900 (دلار) دریافت می کنند که رقم خیلی خیلی خوبی است. ضمنا سطح درآمدی آن ها بسته به میزان سوابق کاری از $117000 (دلار) الی USD 372000 (دلار) متفاوت است:

میانگین درآمد دندانپزشکان در آمریکا

شرایط اخذ گرین کارت آمریکا برای متخصصین ایمپلنت

طبق قوانین مهاجرتی کشور آمریکا، دارندگان ویزای تحصیلی F1 آمریکا مستقیما نمی توانند اقامت دائمی (گرین کارت) آمریکا را به دست آورند. چرا که از جمله روش های اخذ گرین کارت آمریکا شامل 3 روش زیر می باشد:

شرایط اخذ گرین کارت آمریکا توسط ایمپلنت ها

همان طوری که در نمودار فوق نیز مشاهده کردید اخذ گرین کارت آمریکا دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد. به همین دلیل نیز شاید بهترین و آسانترین روش برای کسب اقامت موقتی آمریکا توسط متخصصان ایمپلنت اخذ ویزای کاری از نوع H1B با اسپانسری یک کارفرمای آمریکایی می باشد.

شرایط پذیرش رشته ایمپلنت در آمریکا

ابتداء لازم است به اطلاع برساند که نحوه اخذ پذیرش برای تحصیل در برنامه ایمپلنت آمریکا کاملا آنلاین بوده و متقاضیان با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر بایستی با شرایط و مدارک لازم جهت درخواست پذیرش آشنا شوند. توصیه می شود که قبل از تهیه مدارک لازم مثل کارنامه تحصیلی و نمرات آزمون ابتداء فرم درخواست تکمیل شود. اما برخی از معروفترین دانشگاه هایی که دانشجویان متقاضی می توانند برای تحصیل ایمپلنت در ایالات متحده به آنها درخواست دهند عبارتند از:

دانشگاهوب سایت رسمی
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آلاباماhttps://www.uab.edu/dentistry
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه A.T. Stillhttp://www.atsudental.com/locations
بنیاد دندانپزشکی دلتای آرکانزاسhttp://dentaleducation.uams.edu/ohc
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کالفرنیاhttp://dentistry.ucsf.edu
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کلرادوhttp://www.ucdenver.edu
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه فلوریداhttp://dental.ufl.edu
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ایلینویزhttps://dentistry.uic.edu/patients/services
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه هارواردhttps://hsdm.harvard.edu/

جدیدترین شرایط ویزای تحصیلی آمریکا

اما ارائه مدارک و اطلاعات زیر جهت پذیرش در برنامه دندانپزشکی ایمپلنت دانشگاه های آمریکا الزامی است:

  • کپی برابر اصل کارنامه تحصیلی مقطع لیسانس دندانپزشکی (که بایستی معادلسازی شود)
  • کپی برابر اصل مدرک دندانپزشکی دانشگاهی
  • شرط ارائه معدل کل (GPA) معادل 3.0 یا بالاتر
  • مدرک زبان انگلیسی TOEFL برگه ای 550 و اینترنتی 80 امتیاز و یا نمره آزمون زبان IELTS با حداقل نمره 6.5
  • قبولی در آزمون هیئت دندانپزشکی ملی (NBDE)
  • 3 توصیه نامه از اساتید قبلی یا همکاران
  • رزومه یا CV متقاضی
  • عکس پاسپورتی جدید

شرایط پذیرش برای تحصیل ایمپلنت در آمریکا

هزینه تحصیل ایمپلنت در آمریکا

معمولا هزینه تحصیل در برنامه ایمپلنت بسته به دانشگاه مورد نظر ممکن است متفاوت باشد و از دانشجویان هزینه های تحصیلی متفاوتی اخذ شود. معمولا شهریه دانشجویان ایمپلنت دو برابر شهریه اخذ شده از دانشجویان ارشد دانشگاه های ملی آمریکا است. با این حساب، شهریه سالیانه آنها حدود 94112$ (دلار) برآورد می شود. علاوه بر این هزینه دیگری که تامین آن بر عهده خود دانشجویان می باشد، هزینه زندگی در آمریکا است. در این مورد، آمارها گویای این واقعیت مهم می باشد که میانگین هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در آمریکا البته بدون محاسبه اجاره خانه حدود 794$ (دلار) در ماه می باشد.

آماری که می توان با توجه به نمودار زیر متوجه آن شد:

هزینه تحصیل ایمپلنت در آمریکا

 

آنچه که از بحث هزینه زندگی در آمریکا 2024 می توان فهمید اینکه هزینه اجاره خانه در این کشور خود یک هزینه جداگانه و بسیار بالا است. معمولا میانگین اجاره آپارتمان یک خواب در وسط شهر ماهانه حدود 1359.23$ (دلار) و خارج از شهر حدود 1087.51$ (دلار) می باشد. با توجه به نمودار زیر نیز می توان به بالا بودن سهم اجاره خانه از مخارج زندگی در آمریکا نیز پی برد:

نمودار توزیع هزینه های زندگی در آمریکا

کارشناسان و مشاوران حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر زمینه از موضوعات اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا آماده پاسخگوئی به سوالات و ابهامات هموطنان گرامی هستند.

سوالات پر تکرار درباره تحصیل ایمپلنت در آمریکا

با توجه به توضیحات داده شده در فوق اکنون به سوالات در خصوص تحصیل ایمپلنت در آمریکا 2024 می رسیم که عبارتند از:

  • اصلی ترین شرایط پذیرش و تحصیل ایمپلنت در آمریکا چیست؟ ارائه معدل کل (GPA) حدود 0، قبولی در آزمون بورد دندانپزشکی آمریکا و نیز مدرک مهارت زبان انگلیسی از جمله این شرایط می باشد.
  • انواع دوره های تحصیل ایپملنت در آمریکا چیست؟ دوره های ایمپلنت در آمریکا شامل دوره های پایه، دوره های پیشرفته و نیز دوره های تخصصی می باشد.
5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *