ویزای کاری

بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

داشتن اطلاعات درباره شرایط بازار کار رشته مدیریت در ترکیه به مدیران کمک میکند تا بهترین روش را جهت ورود به بازار کار این رشته برگزینند. کشور ترکیه مقصد ایرانیان در سال های اخیر بوده است و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در پی آن است تا اطلاعاتی در خصوص رشته مدیریت و شرایط آن در ترکیه ارائه دهد.

در بازار کار رشته مدیریت در ترکیه فرصت های شغلی مختلفی برای متقاضیان بین المللی وجود دارد. مهاجرت کاری به ترکیه تنها یکی از راه های ورود به خاک این کشور است که می تواند تبدیل به اقامت دائمی و تابعیت در این کشور شود. متقاضیان و مهاجران جهت کسب ویزای کاری کشور ترکیه و ورود به بازار کار رشته مدیریت در ترکیه باید شرایط، توانایی ها و مهارت ها و مدارک مورد نیاز را دارا باشند. ما در این مقاله وظیفه خود دانستیم تا به سوالات پرتکرار زیر از جانب متقاضیان پاسخ دهیم.

شرایط بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

در کشور ترکیه شرایط کار برای متقاضیان و مهاجران خارجی بسیار مناسب است. در این کشور فرصت های شغلی گوناگونی برای متخصصان و افراد ماهر در زمینه های مختلف وجود دارد. وجود سازمان ها، شرکت ها و کمپانی های معتبر بین المللی در کشور ترکیه باعث شده است تا این کشور به یکی از محبوب ترین مقاصد در بین فارغ التحصیلان رشته مدیریت در زمینه های مختلف شود. ورود به بازار کار رشته مدیریت در ترکیه همانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا نیاز به داشتن مدرک تحصیلی معتبر دارد. وظایف و مسئولیت های اصلی یک مدیر در سازمان ها و کمپانی های مختلف متفاوت می باشد. برخی از مدیران گروهی از مردم و یا کارمندان یک کمپانی و سازمان را هدایت می کنند و برخی از آن ها مسئولیت نظارت بر عملکرد تجاری یک کمپانی و یا سازمان را به عهده دارند.

جهت ورود به بازار کار رشته مدیریت در ترکیه متقاضیان و مدیران خارجی می بایست توسط کارفرمای کمپانی معتبر در این کشور دعوت نامه کاری دریافت کنند و ویزای کاری ترکیه را کسب نمایند. افرادی که قصد دارند به عنوان مدیر در سازمان ها و کمپانی های معتبر کشور ترکیه مشغول به کار شوند حتما باید به زبان انگلیسی و زبان ترکی مسلط باشند تا بتوانند با کارمندان، مشتریان و همکاران خود ارتباط برقرار کنند. با داشتن شرایط مورد نیاز متقاضیان و مهاجران بین المللی می توانند در بهترین و معتبر ترین کمپانی های ترکیه در زمینه های مختلف مدیریت مشغول به کار شوند.

درباره بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

کار در کشور ترکیه به عنوان مدیر در زمینه های مختلف امکان پذیر است. متقاضیان این رشته کاری می توانند در زمینه های زیر مشغول به کار و کسب درآمد شوند: مدیریت مالی و مدیریت حسابداری، مدیریت تجاری، مدیریت ورزشی، مدیریت آی تی، مدیریت صنعتی، مدیریت بیمه، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت سازمانی، مدیریت بازاریابی، مدیریت گردشگری، مدیریت استراتژیک، مدیریت بانکداری، مدیریت امور گمرکی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت تکنولوژی، مدیریت کسب و کار، مدیریت اجرایی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت کارآفرینی و سایر زمینه ها مشغول به کار شوند.

یک مدیر باید بتواند پرسنل کمپانی را انتخاب کند و کارمندان را هدایت کند. حفظ محیط کار امن، توسعه فرصت های رشد شخصی، تعیین کردن اهداف، ارائه خدمات به مشتریان و متقاضیان، برنامه ریزی برای بودجه و هزینه های مختلف، اقدامات اصلاحی برای کمپانی و جمع آوری اطلاعات لازم در زمینه مشاغل، امور مالی، خدماتی و عملیاتی و مدیریت و هدایت پروژه های مختلف از مهم ترین مظایف مدیر در یک کمپانی جهت مهاجرت به ترکیه است.

درآمد مدیران در بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

درآمد مدیران در بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

متقاضیانی که قصد دارند در کمپانی ها و سازمان های کشور ترکیه به عنوان مدیر در زمینه های مختلف مشغول به کار شوند، حتما باید از شرایط و میزان درآمد در این کشور آگاهی کامل داشته باشند. یک مدیر کل در اواسط کار با داشتن 5 الی 9 سال تجربه و سابقه کاری، به طور متوسط ​​با احتساب مواردی چون پاداش و حقوق اضافه کاری می توانند 55000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشند. یک مدیر با داشتن تجربه و سابقه کاری 10 الی 19 سال با در نظر گرفتن موارد ذکر شده می توانند به طور متوسط تا 61000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که یک مدیر در اواخر دوران کاری (سابقه کاری بیش از 20 سال) خود می تواند با در نظر گرفتن موارد ذکر شده به طور متوسط از 33000$ الی 36000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشد.

بر این اساس، بیشترین درآمد از آن مدیرانی است که دارای شرایط زیر باشند:

سابقه کاری2 تا 5 سال37+% افزایش حقوق
مدرک تحصیلیکارشناسی47+% افزایش حقوق
جنسیت مرد16+% افزایش حقوق
بخش دولتی28+% افزایش حقوق

جدول جزئیات و شرایط ویزای کاری ترکیه بر اساس اعلان سفارت ترکیه بدین صورت است:

آیتمشرح
شرط اخذ ویزاداشتن قرارداد استخدام یا جاب آفر
مسئول صدور ویزاوزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه (MLSS)
مدت اعتباریک سال
امکان تبدیل به ویزای کار مستقلوجود دارد (پس از 5 سال کار در ترکیه)
امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاروجود ندارد

فرصت های شغلی در بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

یکی از اصلی ترین دلایل اتباع کشورهای خارجی برای کار در ترکیه، فرصت های شغلی ایده آل در بازار کار رشته مدیریت در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، بازار کار رشته مدیریت در ترکیه بهشتی بی نظیر برای فارغ التحصیلان رشته مدیریت از سراسر جهان می باشد. زیرا بازار کار رشته مدیریت در ترکیه با همکاری دولت چشم اندازهای شغلی ایده آلی را برای متخصصان این حوزه تضمین کرده است. ترکیه بازار کار غنی به خصوص برای فارغ التحصیلان رشته مدیریت دارد، آنها از دانشجویان بین المللی که به دنبال کار در ترکیه هستند بسیار استقبال می کند.

به این نکته نیز توجه فرمایید که، برای ورود به بازار کار رشته مدیریت در ترکیه به موارد زیر نیاز دارید:

فرصت های شغلی در بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

شما عزیزان اگر به فکر مهاجرت به کشور ترکیه هستید حتما باید از شرایط و هزینه زندگی در ترکیه آگاه باشید. علاقه مندان به مهاجرت به ترکیه می توانند با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را در خصوص تحصیل و کار در ترکیه به دست آورند.

سوالات متداول درباب بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

از سوالات پرتکرار متقاضیان کار مدیریت در این کشور عبارتند از:

  • فارغ التحصیلان رشته مدیریت در چه زمینه هایی می توانند به کار برسند؟ متقاضیان این رشته کاری می توانند در زمینه های مدیریت مالی، مدیریت حسابداری، مدیریت تجاری، مدیریت ورزشی، مدیریت آی تی، مدیریت صنعتی، مدیریت بیمه، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت سازمانی و غیره به کار برسند.
  • مهم ترین وظایف مدیران در کمپانی های ترکیه چیست؟ نظارت بر بهداشت و ایمنی نیروی کار، انجام مأموریت ها و دستیابی به اهداف واحد تجاری،توسعه نیروی کار برتر.
  • معمولا یک مدیر در ترکیه چه میزان در سال درآمد دارد؟ با احتساب مواردی چون پاداش و حقوق اضافه کاری می توانند 55000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشند.
  • شرایط بازار کار رشته مدیریت در ترکیه چه طور است؟ وجود سازمان ها، شرکت ها و کمپانی های معتبر بین المللی در کشور ترکیه باعث شده است تا این کشور به یکی از محبوب ترین مقاصد در بین فارغ التحصیلان رشته مدیریت در زمینه های مختلف تبدیل شود.
3.2/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

  1. فیروزه گفت:

    سلام.امکان کار برای کسی که لیسانس مدیریت بازرگانی یا یکی از شاخه های رشته مدیریت رو تو ایران گرفته و ۳۸ سال سن داره، وجود داره؟ممنون از راهنماییتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله محدودیتی از این بابت نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *