ویزای کاری

بازار کار رشته پرستاری در عمان

بازار کار رشته پرستاری در عمان

کشور عمان با جمعیت بالغ بر 4829000 نفر در مساحت بیش از 500 هزار کیلومتر مربع در شبه جزیره عربستان قرار گرفته است؛ اطلاع از بازار کار رشته پرستاری در عمان برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور ثروتمند و توسعه یافته را دارند اهمیت دارد. با توجه به رشد و پیشرفت روز افزون تکنولوژی و علم پزشکی در جهان وجود به نیروی پرستاری تحصیلکرده و با مهارت همواره در کشورهای توسعه یافته احساس می شود.

خوب است بدانید کشور عمان با بیش از پنج میلیارد بشکه ذخیره نفت خام هفتمین کشور خاورمیانه از نظر میزان ذخایر نفت و بیست و دومین کشور در جهان می باشد. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی پرستاران علاقه مند به مهاجرت کاری به عمان تهیه و تنظیم شده است.

  • هزینه مهاجرت پرستاران به عمان چقدر خواهد بود؟
  • آیا می توان به عنوان پرستار ایرانی در کشور عمان مشغول به کار شد؟
  • آیا عمان به نیروی کار پرستار نیاز دارد؟

بررسی بازار کار رشته پرستاری در عمان در 2022

به طور کلی دو امر فرصت های حرفه ای شغلی و پاداش بیرونی دو عامل مهم در زمینه تشخیص میزان رضایت مندی پرستاران در کشور عمان می باشد. به عنوان یک پرستار در کشور عمان جنسیت، سن و سال و ملیت بسیار در میزان درآمد و یافتن شغل ایده آل تاثیرگذار و تعیین کننده است. در حال حاضر برای اخذ پذیرش در شغل پرستاری از کشور عمان (RN) باید دوره دیپلم 4 ساله تحصیلی تحت عنوان BSN را گذرانده باشید و با نمرات بالا فارغ التحصیل شده باشید. در سال 2021 برای کار در رشته پرستاری در کشور عمان باید مدرک پرستاری خود را از ادارات و مقامات دارای مجوز و مهر رسمی دریافت کرده باشید.

بررسی بازار کار رشته پرستاری در عمان

مهاجرت پرستاران به عمان

مقامات دارای مجوز برای صدور گواهی پرستاری در عمان اداره بهداشت و معاونت HRD/MEA می باشد که از طریق کشور مبدا متقاضی اقدام به صدور گواهینامه پرستاری می کند. سیستم بهداشتی کشور عمان شامل کادر مجرب با میانگین سن جوان می باشد و پرستاران بخش اورژانس این کشور در سطح بین المللی عملکرد خوب و قابل قبولی دارند. با نظر به گسترش سیستم مراقبت بهداشتی کشور عمان و بر اساس نیاز رو به رشد سالانه تعداد زیادی از پرستاران مستعد برای کار به این کشور مهاجرت می کنند. درباره بیشترین پیشنهاد شغلی نیز پرستاران اورژانس تخصصی در عمان بیشترین میزان تقاضا برای بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی و بالاترین میزان درآمد را دارند.

ورود به بازار کار رشته پرستاری در عمان

برای دریافت گواهینامه پرستاری از کشور عمان که توسط اداره معاونت بهداشتی HRD/MEA صادر می شود باید از طریق مدرک تحصیلی خود در کشور مبدا در سفارت عمان درخواست ثبت کتید. برای صدور گواهینامه آموزش پرستاری در کشور عمان نیازمند تهیه و ارائه مدارک زیر می باشید:

  • اصل گذرنامه همراه با کپی
  • نامه تاییدیه همراه با عکس پاسپورتی
  • اصل و کپی از مدارک تحصیلی
  • ارائه گواهی HSC

تمام گواهینامه های آموزشی برای پرستاری در عمان باید توسط اداره HRD توسط دولت های مربوطه تایید شوند؛ در نظر داشته باشید که به پرستاران دارای مدرک لیسانس بسته -B و پرستاران دارای مدرک دیپلم بسته -C ارائه می شود. از دیگر مدارک مورد نیاز می توان به ارائه مجوز حرفه ای پرستاری، رزومه کاری که ثابت کنید پنج سال آخر به صورت حرفه ای کار کرده اید و ارائه تاییدیه مدرک تحصیلی از دانشگاه معتبر کشور مبدا که ممهور به مهر سفارت عمان باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط مهاجرت به عمان یا بررسی هزینه زندگی در عمان با کارشناسان مجرب و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه امور مهاجرتی و شرایط اخذ انواع ویزای همراه و همچنین کاریابی در کلیه رشته های پزشکی راهنمای شما در مسیر مهاجرت کاری به کشور عمان خواهند بود.

3.3/5 - (6 امتیاز)

22 دیدگاه برای “بازار کار رشته پرستاری در عمان

  1. زهرا نظام آبادی گفت:

    سلام من کارشناسی ارشد پرستاری با سابقه کاری 30سال هستم و در بخش های مختلف جنرال وتخصصی ای سی یو ،سی سی یو،ای سی یو نوزادان کار کردم میتونم در عمان کار پیدا کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در عمان نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

  2. کیوان گفت:

    سلام وقتتون بخیر من بهیارم با ۱۴سال سابقه کار بهیاری و دانشجوی ترم ۵ پرستاری هم هستم مدرکم رو بگیرم ایا سابقه کار بهیاریمم محاسبه میشه چون شغلم بهیار بوده ولی به عنوان پرستار کار کردم شرایط ایران رو که میدونید کار پرستار و بهیار یکی هست ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کشور عمان نیاز به آزمون پرومتریک، کارفرما و کفیل خواهید داشت

  3. لاله گفت:

    سلام من ۱۵ سال سابقه پرستاری دارم در بخش اکولوژی کار کردم زبانم زیاد خوب نیست می خاستم ببینم شانسی برای کار در عمان دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در عمان ابتدا باید آزمون پرومتریک بدید

  4. نگار گفت:

    سلام من کارشناسی هوشبری دارم میخواستم ببینم برای این رشته در عمان پذیرش نیرو هست یا نه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص کاریابی ارائه نمیکنه متاسفانه

  5. کتایون عجم گفت:

    جهت کا پرستاری با 18 سال سابقه درکشور عمان مشاوره میخواستم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای اطلاعات بیشتر با 02191003232 تماس بگیرید

  6. مهدوی گفت:

    سلام مهدوی هستم ۲۶ ساله. سه سال سابقه ی پرستاری در بیمارستان های دولتی رو دارم مدرک آیلتس نمره ی ۶/۵ رو دارم تسلط به زبان عربی هم دارم مدرک کامپیوتر رو هم دارم خواستم شانسم رو برای پذیرفته شدن بدونم آیا به خاطر هزینه هایی که برای مهاجرت داره شانس خوبی وجود داره برا مهاجرت به عمان؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای مهاجرت به عمان با موسسه تماس بگیرید تا براتون ارزیابی کنن که رزومه تون قابلیت کاریابی داره یا خیر
      در غیر این صورت بهتره به کشورهای درجه یکی فکر کنید که شرایط خوبی برای کار پرستاران داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  7. لیلی روشن گفت:

    سلام‌.من کارشناس پرستاری با ۱۴ سال سابقه کار هستم.مدرک زبان هم ندارم. برای کار در کشور عمان چکار باید بکنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      پرستاری برای کار در عمان بازار خوبی داره و بهتون توصیه میکنم راجع بهش بیشتر تحقیق کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. پوریا گفت:

        بنده معدلم پایین11.83 ولی خوب ازبهترین دانشگاه پرستاری
        اصفهان فارغ شدم دوره ام آحرش هست زبانم عالی چنددرصدشانس مهاجرت دارم وکاریابی ؟یا باید معدلم بیارم بالانر و ترمیمش کنم اگه در دانشگاه های بدردنخور ویا ازادترمیم کنم مشکل نداره که معدل دیلمم 19.27 هست برای چه کشورهایی شانس مهاجرت دارم ؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          برای کار در عمان نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت

  8. سروش گفت:

    سلام و عرض ادب. بنده فارغ التحصیل رشته پرستاری از دانشگاه آزاد هستم. الان یک سال و نیم هست که از طرحم میگذره. ده سال پیش ایلتس با نمره شش و نیم گرفتم. که الان به احتمال زیاد نمره جنرالم بالای هفت و نیم میشه. خواستم بپرسم شرایط من برای ویزای کاری عمان به چه شکل هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شرایطتون به طور کلی خوبه. ابتدا باید آزمون پرومتریک بدید
      بعد از اون میتونید برای کار در عمان اقدام کنید

  9. شهرام گفت:

    با.سلام .من مدرک کارشناسی ارشد پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی اهواز دارم با حدود 20 سال سابقه در بخشهای مختلف مثل سوختگی ، سی سی یو ،جراحی و …دارم .مسلط به زبان عربی و تسلط نسبی به انگلیسی دارم .خواستم.بدونم از نظر شما کدوم کشور ع بی جهت اشتغال پذیرش راحت تر و حقوق بالاتر میده و شرایط ترانسفر به اونجا چطوره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      کشور عمان در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس کشور خوبیه
      و همینطور کشور آلمان هم در بین کشورهای درجه یک، برای کادر درمان ایرانی شرایط خوبی داره

  10. تهمینه عزیززاده گفت:

    سلام من کارشناسی ارشد پرستاری با سابقه کاری ۲۱سال هستم از دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شدم. تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط دارم .و در اورژانس و ای سی یو ،سی سی یو،ای سی یو نوزادان کار کردم میتونم در عمان کار پیدا کنم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای اخذ ویزای کار قطر و عمان در ابتدا باید کفیل داشته باشید و ویزای جستجوی کار قطر و عمان بگیرید که بهتر یا به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشید ما برای شما کفیل میگیریم و شما باید در آزمون پرومتریک شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *