ویزای توریستی

برترین رستوران های آذربایجان

برترین رستوران‌ های آذربایجان

در تقاطع اروپا و آسیا، برترین رستوران های آذربایجان به عنوان موزه ‌های تاریخی و پارک ‌های تفریحی اهمیت دو چندان می‌ یابند. غذا خوردن در آذربایجان واقعا یک تجربه عالی است. خود غذا، ترکیبی آشنا از طعم ‌های ایرانی، ترکی، خاورمیانه و مدیترانه‌ ای است که توسط کاروان‌ هایی که جاده ابریشم را طی می ‌کنند، در سراسر کشور حمل می‌ شود. سپس مهمان نوازی است، جایی که مهمانان با غذاهای فراوان تغذیه می شوند تا زمانی که مانند toyuq ləvəngi (مرغ شکم پر) احساس کنند. در نهایت خود رستوران ‌ها وجود دارند که تاریخ را با دوز سالم سرگرمی ترکیب می ‌کنند. اگرچه برخی ممکن است با کیچ هم مرز باشند، اما برترین رستوران های آذربایجان که در این نوشتار توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده اند، در هیچ کجای دنیا قابل دسترسی نیستند.

آذربایجان که اغلب به عنوان سرزمین آتش نامیده می شود، دارای چندین مجسمه خدایان، نقاشی های غار و معابد باستانی است که قدمت آنها قبل از دوره مشترک است. این کشور ترکیبی از رنگ‌ های شرقی و پیشرفت غربی به همراه فرهنگ و تاریخ بی ‌نظیر سنت ‌ها و غذاهای خوب است. افرادی که به این کشور جادویی سفر می‌ کنند، ممکن است بخواهند بهترین غذاها را در برترین رستوران‌ های آذربایجان میل کنند که مطمئناً این غذاها مسافران را به وجد خواهند آورد. آذربایجان کشوری جذاب می باشد که در کوه‌های قفقاز در تقاطع اروپا و آسیا جذابیت مسافران باهوش خود را برای قرن‌ ها حفظ کرده است. در باکو، پایتخت آذربایجان، شهر قرون وسطایی محصور شده، سایت میراث یونسکو کاخ شیروانشاهان و برج بیزانسی نمادین دوشیزه با بناهای معاصر مانند مرکز فرهنگی حیدر علی اف و سه آسمان خراش پوشیده شده با برج های شعله همزیستی دارند.

آشنایی با غذاهای آذربایجانی

غذاهای آذربایجانی با ترکیب بی نظیر طعم های ایرانی، اروپای شرقی و خاورمیانه، حتی با تجربه ترین کام ها را تحت تاثیر قرار می دهد. ترکیه، ایران و روسیه نزدیک ترین متحدان فرهنگی و تأثیرگذاران آن هستند.

آشپزی آذری دارای انواع غذاهای سنتی است:

  • پلو زیبا برنج مخلوط با گوشت بره یا مرغ تزیین شده با میوه های خشک و آجیل و مزه دار با ترخون و زعفران
  • نان های معطر تنور پخته شده
  • انواع خورش ها
  • مرغ لاوانگی پر شده با مخلوط انار و گرد.
  • کباب بره آبدار

آذربایجان خانه برخی از خلاق ترین سرآشپزها و رستوران های شیک در فضای مهمان نوازی پس از شوروی است. همچنین باکو زنجیره های غذایی محلی و بین المللی بی شماری با غذا و محیط شگفت انگیز دارد. صحنه غذاخوری باکو که به سرعت در حال تکامل است، آن را به یکی از هیجان انگیزترین مقاصد غذاخوری در منطقه تبدیل کرده است. گردشگران این کشور می توانند از پلو سنتی گرفته تا غذاهای روسی و پنیرهای خانگی در بهترین رستوران های پایتخت آذربایجان لذت ببرند.

این ترکیب معماری التقاطی از همه چیز از قرون وسطی تا سازه های فوق مدرن است که اغلب هنگام بازدید از باکو که به سرعت در حال توسعه است، توجه مسافران را به خود جلب می کند. با این حال، صحنه رستوران ‌های شهر نیز در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است، با مجموعه ‌ای از موسسات جدید که تجربه ‌های ناهارخوری متنوع ‌تری را به ارمغان می ‌آورند.

بهترین مکان ها برای لقمه خوردن در پایتخت آذربایجان شامل باغ چای جذاب، غذاخوری الهام گرفته از موزه و استثنایی ترین رستوران گرجی شهر است. در ادامه این نوشتار قصد داریم به برخی از برترین رستوران های آذربایجان اشاره کنیم.

آیا برای سفر، ویزای توریستی آذربایجان مورد نیاز است؟

Mari Vanna از برترین رستوران های آذربایجان

ماری وانا باکو یکی از برترین رستوران های آذربایجان است که با محیطی خاص، فضای داخلی دنج و غذاهای مفصل پذیرای مشتریان خود است. این مکان با مجسمه های چینی، آباژور، کتاب، عکس، نقاشی روی دیوارها و لوسترهای زیبا آراسته شده است. ماری وانا قطعا آن حس اشرافی را به گردشگران خواهد داد. برخی از بهترین اقلام غذایی که سرو می شود عبارتند از کوفته گیلاس، دنده گوشت گاو له شده با پوره نخود و نوشیدنی های با طراوت خانگی. ماری وانا باکو رستورانی با غذای روسی (اتحادیه شوروی) و فضایی خاص است. در اینجا احساس زمان از بین می رود و هر مهمان خاطرات خاص خود را دارد، اما مطمئناً گرم. گویی درگاهی به گذشته روشن و مهربان در ماری وانا باکو باز است، رستوران واقعاً شبیه آپارتمان بزرگ مادربزرگ محبوب می باشد که همه در آن با مهمان نوازی عالی پذیرفته می شوند.

Mari Vanna از برترین رستوران های آذربایجان

در جدول زیر به رتبه بندی رستوران ماری وانا باکو اشاره شده است:

مواردرتبه بندی ها
مواد غذایی4.5 از 5
سرویس دهی4.5 از 5
ارزش4 از 5 5
رضایت مردم4.5 از 5

رستوران ایتالیایی Scalini در لیست برترین رستوران های آذربایجان

رستوران ایتالیایی Scalini مکانی عالی برای صرف شام با خانواده یا عزیزان خود می باشد. این رستوران با فضای داخلی به رنگ زرد، مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. برخی از بهترین غذاهای لذیذی که می توان در رستوران ایتالیایی Scalini امتحان کرد عبارتند از Calamari Zucchini Fritti،Spaghetti ‘Scalini’  و Gnocchi Al Gorgonzola E Noci. از آنجایی که این مکان مورد علاقه بسیاری از گردشگران است، توصیه می شود فراموش نکنید که میز خود را از قبل رزرو کنید. رستوران ایتالیایی Scalini در مسحورکننده ترین منطقه باکو واقع شده است. این رستوران یک رستوران غذاهای ایتالیایی است که انواع غذاهای ایتالیایی را ارائه می دهد.

باکو خانه چند رستوران ایتالیایی است اما رستوران ایتالیایی Scalini بدون شک بهترین آنها است. رستوران ایتالیایی Scalini با ارائه طعم‌ های معطر مدیترانه ‌ای متخصص در غذاهای اصیل ایتالیایی، رستوران محلی برای هر چیزی ایتالیایی است. در واقع این رستوران گردشگران را به یاد یک رستوران کوچک خانوادگی در برخی از شهرهای ایتالیا می اندازد. محیط اسکالینی که در یک ساختمان قدیمی که پس از جنگ جهانی دوم ساخته شده است، دنج و شیک است که برای اکثر رستوران های ایتالیایی معمول است.

در نمودار به رتبه بندی رستوران ایتالیایی Scalini اشاره شده است:

رتبه بندی رستوران ایتالیایی Scalini

رستوران Dolma یکی دیگر از برترین رستوران های آذربایجان

افرادی که می خواهند تعدادی از بهترین غذاهای اروپایی را امتحان کنند، حتما باید به رستوران رستوران Dolma مراجعه کنند. این رستوران که در نزدیکی میدان فواره قرار دارد، به دلیل فضای داخلی خلاقانه و تم قدیمی باکو، وحشتناک است و تعداد زیادی از مهمانان را جذب می کند. گردشگران می توانند در اینجا استراحت کنند و از غذاهای چشم نواز در این رستوران معروف آذربایجان لذت ببرند. رستوران Dolma در غذاهای اروپایی و آذربایجانی تخصص دارد. این رستوران خانوادگی با چندین اتاق مهمان و فضای داخلی خلاقانه است که فضایی از باکوی قدیمی دارد. در مجموع، در اینجا حداکثر 140 مهمان پذیرایی می کند. در رستوران Dolma می توان صبحانه، ناهار مقوی و شام را در شرایطی آرام میل کرد. رستوران Dolma دارای قابلیت هایی برای خدمات ضیافت، عروسی، رویدادهای شرکتی است.

ساعات کاری رستوران Dolma  از صبح 11:00 الی 02:00 نیمه شب می باشد و خدمات آن شامل WI-FI، صبحانه، ناهار تجاری، ضیافت، عملیات نقدی توسط ترمینال پست است.

از بهترین غذاهای رستوران Dolma می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Plov
  • Piti
  • Khash
  • Dushbara
  • سالاد Suba
  • کباب لوله ای
  • دلمه
  • کباب تکه ای
  • سالاد پایتخت

رستوران Dolma از جمله رستوران هایی می باشد که موجب جذب گردشگران به آذربایجان می شود. غذاهای این رستوران با بالاترین کیفیت و با بهترین مواد غذایی تهیه می شوند و دلیل اصلی که رستوران Dolma را به یکی از جذاب ترین رستوران ها و برترین رستوران های آذربایجان تبدیل می کند، غذاهای محلی می باشد که توسط بهترین سرآشپزهای آذربایجان تهیه می شوند.

معرفی رستوران Sumakh آذربایجان

رستوران Sumakh که اخیراً بازسازی شده، فضای داخلی رستوران را ارتقا داده و تغییراتی در منو ایجاد کرده است. این یک مکان محبوب در زمان های قدیم هم برای بازدیدکنندگان و هم برای مردم محلی است. برخی از غذاها مانند غذاهای فریناس، پلو، کباب و غذای ساج در منوی غذایی آنها باید امتحان شود. قطعا گردشگران نخواهند خواست که در رستوران Sumakh در حین استراحت در مکانی احاطه شده با دکوراسیون مدرن، غذاهای خوش طعم را از دست بدهند. امضای رستوران Sumakh ترکیبی از ادویه های موجود در هر غذای سنتی آذربایجانی است. فضای داخلی سالن رستوران جزئیات فرهنگ ملی مانند فرش ‌ها و ظروف آذربایجانی با تزئینات سنتی، لیوا ن‌های آرمودو و آباژورهای گلی را منعکس می‌ کند. منوی رستوران Sumakh شامل کباب آبدار پخته شده روی گریل، شاه پلو، دلمه و خیلی چیزهای دیگر است.

تجربه اقامت در برترین هتل های آذربایجان

رستوران Sumakh خدمات پذیرایی را در هر کجای شهر که نیاز باشد ارائه می دهد و آماده ارائه خدماتی با کیفیتی است که شایسته مشتریان می باشد. رستوران Sumakh یک رستوران مفهومی شیک با منویی است که طیف کاملی از غذاهای آذربایجانی را ارائه می دهد. در رستوران Sumakh می توان سالاد باربیکیو، گوورما مرغ، کوتابی با سبزی و کدو تنبل، باستیرمو بره، پخلوا، تورتیلا تندری و غیره میل کرد. آشپز ارشد رستوران Sumakh المین شریف اف آشپز معروف آذربایجانی است. یکی از نکات برجسته این رستوران، به اصطلاح آشپزخانه است. این بدان معنی است که محوطه آشپزخانه از نمای ساختمان کاملاً قابل مشاهده است و فرآیند پخت و پز برای رهگذران قابل مشاهده است. هموطنان عزیزی که مایل به سفر به نقاط مختلف دنیا هستند می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل از مراحل و روند دریافت ویزای توریستی کشورهای مختلف کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *