ویترین

بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد

بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد

هر ساله متقاضیان زیادی برای کسب اطلاعات درباره بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد و تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان اقدام میکنند. تحصیل در کشورهای خارجی در مقطع کارشناسی ارشد و یا master شرایط خاصی دارد و تمامی متقاضیانی که به فکر ورود به دانشگاه های معتبر کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی می باشند باید از شرایط و هزینه های تحصیل در این دانشگاه های به صورت کامل مطلع باشند. پیدا کردن بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد به شرایط دانشجو و متقاضی بستگی دارد و لازم به ذکر است که رشته تحصیلی دانشجو تاثیر بسیار زیادی بر یافتن بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد دارد. دانشجویان باید با در نظر گرفتن شرایط خود بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد را انتخاب کنند و سپس با پرداخت هزینه های مربوطه وارد دانشگاه شوند.

  • کدام کشورهای اروپایی شرایط بهترین برای تحصیل ایجاد می کنند؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در کشور اتریش شرایط مناسبی داشت؟
  • شرایط تحصیل در کانادا برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد چیست؟
  • آیا مدارک دانشگاه های ایران مورد تایید دانشگاه های خارجی است؟

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل

بی شک تحصیل در این کشور به عنوان دومین کشور پهناور در دنیا آرزوی بسیاری از افراد است. سیستم آموزشی در این کشور بسیار پیشرفته است. مدارکی که از دانشگاه های این کشور بعد از فارغ التحصیلی دریافت می کنید در سراسر دنیا دارای اعتبار می باشد. بهترین شهرهای دانشجویی در این کشور عبارتند از: شهر ونکور، شهر تورنتو، شهر اوک ویل و شهر کلگاری می باشد. مخارج تحصیل و زندگی در کشور کانادا در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان (مانند استرالیا، بریتانیا و غیره) ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.


هزینه های سالیانه تحصیل در کشور کانادا بین 17000$ تا 25000$ (دلار) است. هزینه های زندگی با توجه به نوع زندگی فرد و منطقه متفاوت می باشد اما به طور تقریبی هزینه های ماهانه زندگی دانشجویی در کشور کانادا، 1200$ تا 1400$ (دلار) است. دانشجویان در طول دوران تحصیل می توانند در شغلی مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.

فهرست بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد

شرکت در دوره های تحصیلی دانشگاهی و دریافت مدرک تحصیلات عالی در دانشگاه های خارجی یک موفقیت عالی و همچنین یک تجربه بی نظیر محسوب می شود؛ اما متقاضیان می بایست از شرایط و هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشورهای مختلف دنیا آگاهی کامل داشته باشند. تحصیل در اکثر دانشگاه های دنیا در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکترا امکان پذیر است.

لازم به ذکر است که دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند علاوه بر دوره های تحصیلی ذکر شده، در دوره های آموزش زبان، دوره های تربیت معلم و سایر دوره های آموزشی شرکت کنند و سطح دانش خود را افزایش دهند. مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف اروپا، آمریکا، آسیا و سایر نقاط جهان نیاز به داشتن توان مالی کافی دارد. دانشجویان می بایست جهت ورود به دانشگاه های معتبر جهان سابقه تحصیلی درخشان داشته باشند. در ادامه با بهترین کشورهای جهان جهت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد آشنا خواهید شد.

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای دنیا جهت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد است و لازم به ذکر است هزینه های زندگی در این کشور نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین هستند. این کشور دارای جاذبه های طبیعی و توریستی مختلف می باشد و هر ساله گردشگران زیادی برای سپری کردن اوقات فراغت خود به کشور ایتالیا مهاجرت می کنند. دانشگاه های کشور ایتالیا از قدیمی ترین دانشگاه های جهان می باشند و دانشجویان می توانند می توانند برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد وارد دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور شوند. هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ایتالیا در دوره کارشناسی ارشد به صورت زیر است:

آیتمهزینه به دلار
میانگین هزینه های تحصیل (دانشجویان اروپایی)900$ الی 1100$ در سال
هزینه زندگی در شهرهای بزرگ در ایتالیا800$ الی 1200$ در ماه
هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای Pisa ،Padua و Turin700$ الی 1000$ در ماه

دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا وجود دارد. برای آشنائی با 3 دانشگاه برتر این کشور توصیه می شود که حتما به جدول زیر توجه نمائید:

دانشگاهرتبه بین المللی در QSرتبه بین المللی در رنکینگ شانگهایرتبه بین المللی در رنکینگ USNEWS
دانشگاه پلی تکنیک میلان123201-300297
دانشگاه سپینزا134101-150125
دانشگاه بولونیا154201-300122

اسپانیا بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد

کشور اسپانیا به دلیل داشتن آب و هوای مدیترانه ای و مطلوب، فضاها و جمع های دوستانه و صمیمی، قیمت های مناسب تحصیلی و زندگی و همچنین یادگیری آسان زبان اسپانیایی از محبوب ترین مقاصد جهت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد می باشد. کشور اسپانیا دارای بیش از 65 دانشگاه است و دانشجویان می توانند با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر خود اقدام به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در برنامه تحصیلی مورد علاقه خود کنند.

از بهترین دانشگاه های کشور اسپانیا می توان به دانشگاه آزاد مادرید، بارسلونا و دانشگاه پمپئو فابرا اشاره کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا از 2500$ الی 4500$ (دلار) است و متقاضیان می بایست علاوه بر هزینه های تحصیلی، هزینه های زندگی را نیز که حداکثر 1100$ (دلار) در ماه است را پرداخت کنند. جهت مطلع شدن از شرایط اقامت بعد از تحصیل در کشور اسپانیا می توانید به مقاله اقامت تحصیلی اسپانیا مراجعه کنید. اما بهترین دانشگاه های اسپانیت برای تحصیل کارشناسی ارشد در سال 2024 از نظر رنکینگ های جهانی عبارتند از:

دانشگاهرتبه بین المللی در رنکینگ تایمز
رتبه بین المللی در رنکینگ QS
دانشگاه پومپئو فابرا143143
دانشگاه اتونوموس بارسلونا149149
دانشگاه بارسلونا164164

اسپانیا بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد

آلمان بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد

دانشگاه های کشور آلمان از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند و دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد از برنامه های تحصیلی با کیفیت دانشگاه های کشور آلمان بهره مند شوند. در دانشگاه های کشور آلمان فرصت تحصیل در سطح جهانی وجود دارد و دانشجویان می توانند در فعالیت های مختلف تحقیقاتی شرکت کنند. 10 دانشگاه برتر کشور آلمان در بین 300 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند و رتبه های بالایی در زمینه های مختلف تحصیلی به خود اختصاص داده اند. تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور آلمان رایگان است. اما دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور را دارند می بایست حداقل 3500$ (دلار) در سال شهریه پرداخت کنند. همچنین هزینه های زندگی در این کشور به عنوان یک دانشجو به 900$ الی 1000$ (دلار) در ماه می رسد.

برترین دانشگاه ها برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان 2024 عبارتند از:

دانشگاهرتبه بین الملل در رنکینگ معتبر THEرتبه بین الملل در رتبه بندی QSرتبه بین الملل در رنکینگ ARWU
دانشگاه لودویک ماکسیمیلیان325452
دانشگاه فنی مونیخ303757
دانشگاه هایدلبرگ438747

تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه

کشور فرانسه دارای فرهنگ غنی می باشد و این کشور از بهترین مقاصد برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره Master در یک کشور خارجی را دارند به شمار می رود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور فرانسه در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد و متقاضیان می توانند در بیش از هشتصد برنامه تحصیلی در دوره Master شرکت کنند.

تحصیل در دانشگاه های کشور فرانسه به دو زبان فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر می باشد و دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی این کشور مشغول به تحصیل می شوند می بایست از 500$ الی 1000$ (دلار) در سال شهریه پرداخت کنند. همچنین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور از 800$ الی 1000$ (دلار) در ماه است و متقاضیان می توانند با مشغول به کار شدن به صورت پارت تایم هزینه های تحصیل خود را نیز پرداخت کنند. اما برترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل کارشناسی ارشد در کشور فرانسه 2024 عبارتند از:

دانشگاهرتبه بین الملل در رنکینگ (QS)
دانشگاه تحقیقاتی علوم و ادبیات پاریس (PSL)24
دانشگاه سوربن59
اکول پلی تکنیک184

هموطنان عزیز می توانند جهت مطلع شدن از شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا و همچنین مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف دنیا با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

سوالات پرتکرار درباره بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد

بسیاری از دانشجویان این گزینه را برای خود مناسب تر می دانند که تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در یک کشور خارجی پشت سر بگذارند تا بتوانند پس از پایان تحصیل، در همان کشور مشغول به کار شوند. مهم ترین سوالاتی که در این خصوص مطرح می شوند عبارتند از؛

  • بهترین کشور اروپایی برای تحصیل کارشناسی ارشد کدامند؟ بدون تردید از نظر علمی کشورهایی نظیر انگلستان، ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش و سوئد مطرح ترین کشورهای اروپایی جهت تحصیل هستند.
  • بهترین کشورهای جهان برای تحصیل کارشناسی ارشد از نظر هزینه تحصیل و زندگی کدامند؟ کشورها ایتالیا به دلیل شانس بالای بورسیه، آلمان، اتریش و نروژ به دلیل امکان تحصیل تقریبا رایگان و همچنین روسیه، اوکراین، ترکیه و چین به دلیل هزینه های کم تحصیل بهترین ها در این زمینه هستند.
  • بهترین کشورها برای کار پس از تحصیل کارشناسی ارشد کدامند؟ به طور کلی کشورهایی نظیر کانادا، آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا را می توان به عنوان بهترین کشورها در این رده قرار داد.
  • آیا دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر است؟ نمی توان به طور قطع در این باره صحبت کرد اما شانس دریافت بورسیه در این مقطع تحصیلی بیشتر از مقطع کارشناسی است.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *