مهاجرت

تابعیت از طریق تولد در قبرس

تابعیت از طریق تولد در قبرس

در میان برنامه های مهاجرتی جهت اخذ پاسپورت، شهروندان خارجی می توانند جهت اخذ تابعیت از طریق تولد در قبرس تحت شرایطی اقدام نمایند. اخذ اقامت از طریق تولد در دنیای امروزه میزان قابل توجهی متقاضی را به خود اختصاص داده است. با اخذ شهروندی فرزند، والدین می توانند از امتیازات بالایی در باب اقامت و تابعیت بهرمند شوند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای راجع به اخذ تابعیت از طریق تولد در قبرس ارائه نموده ایم.

  • قانون تابعیت قبرس مبتنی بر چه اصلی است؟
  • آیا به همه متولدین خاک قبرس تابعیت قبرسی داده می شود؟
  • شرط اخذ اتوماتیک تابعیت قبرسی چیست؟
  • روش های مختلف اخذ تابعیت قبرسی چیست؟
  • سریعترین روش برای اخذ تابعیت قبرسی چیست؟
  • مزایا و امتیازات دریافت تابعیت قبرس چیست؟
  • آیا دولت قبرس به متقاضیان تابعیت مضاعف می دهد؟

درباره اهمیت اخذ تابعیت قبرسی بیشتر بدانید!

اول از همه بایستی این را بدانید که قبرس هم عضوی از اتحادیه اروپایی (EU) و هم عضو رسمی ناحیه شنگن است. از همین رو افراد دارنده تابعیت قبرسی (پاسپورت قبرس) همزمان به عنوان شهروند این اتحادیه نیز به حساب می آیند. از همین رو نیز آنها نیز همانند دیگر شهروندان اتحادیه اروپا از یکسری مزایای مهم برخوردار می شوند. در کنار این بایستی بدانید که پاسپورت قبرس در کل جهان به عنوان پاسپورت 16- ام جهان رتبه بندی شده است و از همین رو نیز این پاسپورت نیز جزء پاسپورت های قدرتمند جهان به حساب می آید.


دارندگان پاسپورت قبرس

اخذ تابعیت قبرسی از طرق مختلف در سال 2023

جمهوری قبرس از جمله کشورهای چند ملیتی می باشد که از آداب و رسوم یونانی و قبرسی ترک برخوردار می باشد. این کشور در شرق دریای مدیترانه به پایتختی نیکوزیا می باشد، که در خصوص حفط هویت های متمایز، براساس مذهب، زبان و روابط نزدیک با مربوط سرزمین مادری بوده است. در همین ابتدا مناسب دیدیم با توجه به تیتر این بخش که عنوان مهاجرت به قبرس از طریق تولد را دارد برای شما روشن سازیم، چرا که هیچوقت طی سال 2023 تولد نمی تواند به عنوان یک راه مهاجرتی برای یک خانواده که همچنان در حال حاضر در کشورش می باشد لحاظ گردد و فرد بایستی به دنبال راهی برای اخذ ویزا به آن کشور باشد.

مثلا در کشور کانادا فرزند با تولد در خاک آن کشور پاسپورت کانادایی دریافت می کند، اما این اتفاق موقعی رخ می دهد که شما در خاک آن کشور باشید پس بایستی در ابتدا به دنبال راهی برای ورود به قبرس، کانادا یا کشور مورد نظر بود. هرچند برخلاف کانادا که تابع سیستم خاک است، قبرس نظام خون را پذیرفته و صرف تولد در قبرس منجر به اخذ تابعیت نمی شود.

علاوه بر روش تولد، از دیگر طرق دست یابی به تابعیت قبرسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دیگز طرق دست یابی به تابعیت قبرسی

اما در بین این روش ها، روش اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری (خرید ملک) سریعترین روش برای دست یابی به پاسپورت قبرسی است. چرا که سرمایه گذاران با حدقل ارزش سرمایه €2200000 (یورو) در عرض 6 ماه می توانند به پاسپورت قبرس رسیده و از امتیازات مهم زیر نیز برخوردار شوند:

امتیاز داشتن تابعیت قبرسی

ماهیت واژه تابعیت در قبرس

به محض برخورد واژه تابعیت ذهن متقاضیان به سمت معنی این کلمه سوق داده می شود که در اصطلاح نوعی رابطه سیاسی، معنوی یا حقوقی فی مابین یک فرد و ملت می باشد. قوانین اعطای تابعیت عموما مبتنی بر دو سیستم خون یا سیستم خاک است که هر کدام قوانین خاص مرتبط به خود را دارد. پذیرفتن هر دو سیستم در کشوری به دلیل تابعیت مظاعف انجام پذیر نمی باشد مگر در شرایط خاص. تابعیت از انواع مختلفی برخوردار می باشد که عبارتند از:

  • تابعیت تحصیلی
  • تابعیت تحققی
  • تابعیت تبعی
  • تابعیت اجباری

ویزای گردشگری جهت اخذ تابعیت از طریق تولد در قبرس

ویزای گردشگری جهت اخذ تابعیت از طریق تولد در قبرس

گردشگری تولد واژه ای ساده می باشد که بدین معنا است که والدینی که قصد تولد فرزند در کشور دیگری را دارند می بایست کشورها را از لحاظ قوانین تابعیت در خصوص تولد فرزند و اعطای تابعیت مورد بررسی قرار دهند، این قانون به لاتین Jus Soil یا همان قانون خاک می باشد که طبق این قانون فرزند متولد شده در خاک کشور می تواند از قوانین تابعیت از ابتدای امر بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین برخوردار شود. این قانون برای تمام افراد بغیر از دیپلمات ها انجام پذیر است. زیرا دیپلمات ها همان افرادی می باشند که با پاسپورت دیپلماتیک اقامت دارند.

قوانین اخذ شهروندی و اقامت در هر کشوری متغیر می باشد که می بایست روال اداری با پر کردن فرم های لازمه سپری گردد. اعطای تابعیت از طریق خاک در کشورهای توسعه یافته ای نظیر کانادا و آمریکا و قاره های آمریکای شمالی و جنوبی حکم فرما می باشد. پاسپورت کشورهای پیشرفته مزایای بسیار زیای را دارد. در مورد تولد فرزند در کانادا که این روزها از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است در مقاله مزبور مطالعه نمائید.

قوانین تابعیت از طریق تولد در قبرس

هر کشوری یک نوع قانون تابعیت دارد و اعطای حق شهروندی در آن کشور نیز مبتنی بر همان قانون است. قانونی که از 3 حالت زیر خارج نیست:

  • اصل خون (right of blood)
  • اصل خاک (right of soil)
  • اصل خاک و خون (right of soil and blood)

مثلا در کشور کانادا فرزند با تولد در خاک آن کشور پاسپورت کانادایی دریافت می کند، اما این اتفاق موقعی رخ می دهد که شما در خاک آن کشور باشید پس بایستی در ابتدا به دنبال راهی برای ورود به قبرس، کانادا یا کشور مورد نظر بود. هرچند برخلاف کانادا که تابع سیستم خاک است، قبرس نظام خون را پذیرفته و صرف تولد در قبرس منجر به اخذ تابعیت نمی شود.

مزیت های تابعیت مظاعف در قبرس

داشتن شهروندی دوگانه قبرس مزایایی دارد که از آن جمله می توان به آزادی های اجتماعی و اقتصادی، امنیت شروع کسب و کار در قبرس، تحصیل ارزان در قبرس با در نظر گرفتن هزینه زندگی در قبرس و غیره اشاره نمود. همراه با یک گذرنامه خارجی دیگر، بجای اینکه ایالات متحده، چینی یا روسی باشد، می توان سطح بالاتری از تحرک بین المللی و فرصت های سرمایه گذاری را تضمین نماید. تابعیت از طریق تولد در قبرس از قوانین خون پیروی می کند. اما همان طور که مطالعه فرمودید تابعیت مضاعف نیز در این کشور انجام پذیر می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از جمله موسسات برتر است که با سابقه ای درخشان در باب مشاوره راجع به اخذ روادید توانسته است مورد توجه متقاضیان مهاجرت قرار گیرد.

سوالات مکرر درباب تابعیت از طریق تولد در قبرس

برخی از این پرسش ها از قرار ذیل می باشد:

  • قانون تابعیت قبرس چیست؟ قانون مذکور مبتنی بر اصل خونی است. و این بدان معناست که در هنگام تولد فرزند در خاک قبرس یا حتی خاک یک کشور دیگر یکی از والدین جزء اتباع قبرسی باشد.
  • انواع روش ها برای اخذ تابعیت قبرسی چیست؟ تولد از والدین قبرسی که منجر به اخذ اتوماتیک تابعیت این کشور می گردد. و از دیگر روش ها برای دریافت تابعیت قبرس می توان به کار، ازدواج و نیز سرمایه گذاری در کشور قبرس اشاره کرد.
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ تابعیت قبرسی چقدر است؟ در حدود EUR 2200000 (یورو)
  • مدت زمان اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در قبرس چقد میباشد؟ حداکثر تا 6 ماه
  • بهترین کشور در جهان برای اخذ تابعیت از طریق تولد چیست؟ کشور کانادا چونکه قانون تابعیت این کشور مبتنی بر اصل خاک یا همان Right of Soil می باشد.
  • آیا داشتن تابعیت مضاعف در قبرس قانونی است؟ بله، داشتن پاسپورت دوم در این کشور هیچ گونه منع قانونی در پی ندارد.
  • پاسپورت قبرسی پاسپورت چندم دنیاست؟ پاسپورت 16- ام دنیا
  • با پاسپورت قبرس به چند کشور دنیا بدون اخذ ویزا می توان سفر کرد؟ در صورت داشتن این پاسپورت به حدود 178 کشور جهان می توان معاف از ویزا سفر کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *