ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان با توجه به دلایل مختلف از جمله کم هزینه بودن تحصیل و زندگی در این کشور مورد استقبال قرار گرفته است. در مقاله ای که پیش روی شما بزرگواران قرار گرفته است تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیـران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود و آشنایی که بر قوانین روز دنیا دارند به ارائه مقاله ای کامل با عنوان تحصیل داروسازی در کشور گرجستان پرداخته اند که همیشه مورد پرسش تعداد قابل توجهی از هموطنان عزیزمان بوده و می باشد.

  • برای تحصیل آکادمیک گرجستان چگونه مقصدی است؟
  • آیا برای پذیرش در برنامه داروسازی گرجستان نیاز به قبولی در آزمون ورودی است؟
  • برنامه داروسازی در کشور گرجستان چند سال طول می کشد؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در این کشور کدامند؟
  • آیا امکان تحصیل داروسازی در کشور گرجستان به زبان انگلیسی وجود دارد؟
  • شرایط کاری داروسازان در گرجستان به چهه صورتی است؟

قطع به یقین سوالات و ابهاماتی در خصوص تحصیل داروسازی در گرجستان در ذهن دارید که امید است پس از مطالعه مقاله پیش رو بر طرف گردند. شما هم چنین می توانید موضوعات مشابه هم چون تحصیل داروسازی، پزشکی، پرستاری و غیره در کشورهای دیگر را در سایت ما جستجو بفرمایید. در ابتدای امر به منظور این که اطلاعاتی مقدماتی در خصوص کشور گرجستان اخذ نمایید به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخته می شود و در انتهای امر موضوع اصلی یعنی تحصیل داروسازی در کشور گرجستان برای شما بزرگواران شرح داده خواهد شد.

درباره کشور گرجستان

کشور گرجستان، در ناحیه اوراسیا واقع گردیده و پل ارتباط غرب قاره آسیا و شرق قاره اروپا می باشد. از جمله کشورهایی که با گرجستان هم مرز می باشند نیز می توان به ارمنستان، آذربایجان و روسیه اشاره کرد. مساحت کشور گرجستان بیش از 69 هزار کیلومتر مربع می باشد و نزدیک 4 میلیون نفر جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. بزرگ ترین و در عین حال پایتخت کشور گرجستان شهر تفلیس است و زبان رسمی این کشور نیـز زبان گرجی می باشد. حال که به اطلاعاتی در خصوص کشور گرجستان دست پیدا کردید در ادامه توجه شما را به ادامه این مقاله که تمرکز بیشتری برروی موضوع اصلی یعنی تحصیل داروسازی در گرجستان دارد، می پردازیم.

همانگونه ای که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، بیشترین بودجه دانشجویان در گرجستان (تفلیس) صرف هزینه اسکان با 34% می گردد:

توزیع درصدی هزینه زندگی در گرجستان

تحصیل در گرجستان 2023

گرجستان از جمله کشورهایی است که از اتحادیه جماهیر شوروی سابق جدا شد و استقلال یافت به همین دلیل در حال حاضر کشور نسبتا فقیری می باشد. هر چند بعضی از هم وطنان تحصیل، کار در گرجستان را به دلیل آرامش حاکم بر این کشور و هم چنین به این دلیل که می تواند پل رسیدن به اروپا و آمریکا باشد، می پسندند. در سال 2023 تحصیل در دانشگاه های گرجستان سالیانه بین 100$ تا 8000$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. این بستگی دارد که افراد در چه رشته و چه دانشگاهی مشغول به تحصیل باشند. هزینه زندگی در گرجستان نیز ماهیانه بین 250$ تا 350$ (دلار‌ آمریکا) است که ارتباط مستقیمی با سبک زندگی که پس از ورود به این کشور انتخاب می نمایید دارد.

شرایط تحصیل داروسازی در گرجستان

شرایط تحصیل داروسازی در گرجستان

داروسازی همانند پزشکی، پرستاری، دندان پزشکی و غیره از جمله رشته هایی می باشد که در تمام دانشگاه های کشورهای مختلف (به جز دانشگاه هایی که هیچ ارزش علمی و رنکینگ قابل قبولی ندارند و در نتیجه دانشجو بعد از فارغ التحصیل شدن از آن ها عملا برای پیدا کردن کار دچار مشکلات جدی می شود.) آزمون ورودی دارند. علاقه مندان تحصیل داروسازی در گرجستان ابتدای امر به منظور آمادگی برای آزمون های ورودی دانشگاه ها می بایست یا در دوره های pre medical شرکت نمایند یا به صورت خودخوان، به مطالعه منابع آزمون بپردازند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان

به هر حال پس از پذیرش از یکی از دانشگاه های گرجستان، موضوع درخواست ویزای تحصیلی کشور گرجستان مطرح میشود. در اصل ویزای تحصیلی گرجستان نوعی ویزای بلند- مدت می باشد که به دانشجویان خارجی اجازه تحصیل یک برنامه تمام- وقت در این کشور را می دهد. طریق درخواست آن هم مثل دیگر ویزاهای کشور گرجستان ن می باشد. با این توضیح و به منظور درخواست این ویزای کشور گرجستان نیز دانشجویان می بایست مراحل مختلف زیر را طی کنند:

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان

اما مدارک ضروری جهت درخواست ویزای تحصیلی کشور گرجستان نیز به شرح ذیل می باشد:

  • گذرنامه ملی معتبر
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی گرجستان
  • عکس پاسپورتی جدید برطبق استاندارد عکس گرجستان
  • نامه پذیرش/ ثبت نام از دانشگاه گرجستان
  • انگیزه نامه
  • پرداخت شهریه سال اول
  • رزومه یا CV
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی کافی با ارائه صورتحساب بانکی برای 3 ماه گذشته
  • گواهی اسکان معتبر مثل اجاره نامه
  • فوتوکپی از کلیه مدارک تحصیلی
  • بیمه خدمات درمانی مسافرت برای مدت 1 سال
  • بلیط هواپیمای رزرو شده

شرایط کار داروسازی در گرجستان

برای شروع کار داروسازی در کشور گرجستان کافی است که یک مدرک آکادمیک از یکی از دانشگاه های معتبر گرجستان یا دیگر دانشگاه های معتبر جهان داشته باشید. آنها می توانند در شرکت ها و کارخانجات داروسازی، آزمایشگاه های مختلف، کلینیک ها و بیمارستان ها و دیگر نهادها و سازمان ها در گرجستان کار بکنند. شرایط کاری آنها در کشور گرجستان نیز همانند دیگر مشاغل ملی این کشور بوده و آنها از رنج درآمدی زیر برخوردار هستند:

رنج درآمد ماهیانه داروسازان در گرجستان

پس متوسط درآمد ناخالص ماهیانه یک داروساز در کشور گرجستان ماهیانه حدود GEL9910 (لاری) معادل  €3506  (یورو) است. این در حالی است که متوسط درآمد ناخالص ملی در کشور گرجستان در حدود GEL7380 (لاری) معادل €2611 (یورو) می باشد. از همین رو نیز سطح درآمدی داروسازان در گرجستان به مراتب بهتر از سطح ملی است:

مقایسه میانگین درآمد ماهیانه در گرجستان

اما اگر سطح درآمدی داروسازان در گرجستان را در سطح فراملی مثلا با سطح درآمدی داروسازان در کشور ترکیه مقایسه کنیم متوجه می شویم که داروسازان در کشور گرجستان به چندین برابر درآمد ی بالاتر از درآمد داروسازان ترکیه دست می یابند:

مقایسه متوسط درآمد ماهانه داروسازان روسیه و ترکیه

درباره دانشگاه های داروسازی گرجستان

گرجستان دارای تعداد زیادی دانشکده پزشکی است که در نمودار زیر نیز بهترین دانشگاه های این کشور را از نظر رتبه نشان داده ایم اما لیست دانشگاه های زیر از جمله بهترین دانشگاه ها در حوزه داروسازی هستند.

دانشگاه داروسازی جورجیا: این دانشگاه جز دانشگاه های ایالتی کشور گرجستان می باشد که برنامه تحصیل داروسازی PharmD را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این دانشگاه دوره داروسازی به صورت دوره 4 ساله ارائه می دهد که دو سال اول عمومی و دوسال آخر به صورت تخصصی هست. سال اول و دوم این دوره شامل دروسی مانند سیستم دارویی، سال سوم رفتار پزشکی و سال چهارم تخصصی داروسازی می شود

دانشگاه داروسازی اروپای شرقی: این دانشگاه سیستم آموزشی خود را بر اساس دانشگاه های اروپای شرقی برگرفته است و بر اساس استانداردهای جهانی رشته داروسازی را پایه گذاری کرده است.

دانشگاه داروسازی کویتی کاکی تسلیتلی: یکی از دانشگاه دولتی گرجستان است که هر 3 گروه دروس پزشکی را ارائه میدهد اما صرفا بر روی داروسازی بسیار قوی است و بسیاری از شرکت های دارویی کویت به صورت پارتنر با این دانشگاه دوره های کاراموزی برگزار می کنند و رتبه این دانشگاه در سازمان بهداشت جهانی در داروسازی در رتبه اول جای گرفته است.

دانشگاه داروسازی بین المللی قفقاز: این دانشگاه سابقه درخشانی در رشته داروسازی دارد و قطعا همیشه یکی از دانشگاه های پرمخاطب از سوی دانشجویان بین المللی بوده، زیرا در امر کیفیت آموزشی در بین دانشگاه های دیگر زبانزد می باشد و اکثرا بیمارستان های این کشور و مراکز درمانی وابسته با این دانشگاه به صورت حرفه ای کار میکنند.

دانشگاه داروسازی اموری: این دانشگاه در حوزه داروسازی برنامه فارماکولوژی داروسازی را بهترین نحو ارایه می دهد. هرسال حدود 150 نفر در این رشته قبولی دارد همچنین از جمله دانشگاه های بزرگ گرجستان در سطح این کشور هست.

بهترین دانشگاه های پزشکی گرجستان

تحصیل زبان در گرجستان

هر چند تحصیل در کشور گرجستان هم به زبان گرجی که زبان ملی این کشور است اتفاق می افتد و هم کلاس هایی که به زبان انگلیسی می باشند، برگزار می گردند اما در صورتی که متقاضیان خواهان کاهش هزینه ها می باشند ناچار به تحصیل به زبان گرجی می باشند. البته با توجه به دشواری هایی که زبان گرجی دارد تمایل اکثر افراد به ادامه تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد و به این منظور برای شرکت در دانشگاه لازم است فرد دانش زبان انگلیسی متوسط و ترجیحا نسبتا خوبی داشته باشد.

اگر چه بعضی از دانشگاه ها مدرک زبان خاصی را نمی خواهند و داشتن دانش زبان انگلیسی یا گرجی نیز برای افراد متقاضی کفایت می کند. به عنوان یک فرد خارجی بهتر است به منظور کم کردن ریسک ویزا و راحتی کار خود در کشور گرجستان، برای شروع تحصیلات آکادمیک، مدرک زبان آیلتس آکادمیک 5.5 یا 6 را ارائه دهید. از جمله مواردی نیز که در کنار گواهی قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر، نیاز است، می توان به کارت شناسایی، ریز نمرات و گواهی فارغ التحصیلی از مقطع دیپلم اشاره کرد.

ویزای تحصیلی جهت تحصیل داروسازی در گرجستان

اشخاص متقاضی می توانند در خصوص اخذ اقامت گرجستان و تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای تحصیلی گرجستان را دارند و نکته دیگری که می بایست به آن توجه داشت، این است که کشور گرجستان اخیرا نسبت به ایرانی ها بر خورد خوبی از خود نشان نداده است. در واقع یکی از دلایلی که بسیاری از والدین فرزندان را برای تحصیل به این کشور می فرستادند در گذشته این بود که والدین نیز می توانستند بدون نیاز به ویزا به این کشور بروند و با فرزند دیدار داشته باشند. اگر چه در ماه های اخیر دولت گرجستان، حتی بعضا بدون دلیل موجه و به طور کاملا سلیقه ای، به بسیاری از ایرانی ها اجازه ورود به کشور خود را نداده است و آن ها را از فرودگاه برگردانیده است.

با این وجود فعلا کشور ترکیه گزینه مناسب تری است. زیرا هم هزینه های زندگی و تحصیل در آن مقداری پایین تر از کشور گرجستان می باشد و هم در حال حاضر والدین می توانند به دیدار فرزند خود در ترکیه روند و تا سه ماه نیز بدون نیاز به ویزا اجازه خواهند داشت تا در این کشور اقامت داشته باشند. در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد و از نظر گذراندید، تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه توضیحاتی در موضوع تحصیل داروسازی در ترکیه پرداختند و شما سروران گرامی هم می توانید سایر مقالات سایت ما را در سایر موضوعات مهاجرتی اعم از تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره در کشورهای مختلف مطالعه فرمایید و در نهایت می توانید با موسسه ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره با کارشناسان ارشد ما استفاده فرمایید.

سوالات مهم درباب شرایط تحصیل داروسازی در گرجستان

در این باب نیز سوالات مختلفی مثل سوالاتی که در زیر می آید مطرح است:

  • برنامه تحصیل داروسازی در گرجستان چند سال به طول می انجامد؟ کلا 4 سال
  • شرط اصلی پذیرش در رشته داروسازی گرجستان چیست؟ قبولی در آزمون ورودی داروسازی شرط اصلی این کار می باشد.
  • برترین دانشگاه های کشور گرجستان برای تحصیل داروسازی کدامند؟ دانشگاه داروسازی گرجستان، دانشگاه داروسازی اروپای شرقی، دانشگاه داروسازی کویتی کاکی تسلیتلی، دانشگاه داروسازی بین المللی قفقاز و دانشگاه داروسازی اموری از آنجمله دانشگاه هاست.
  • شرایط مدرک مهارت زبان برای تحصیل داروسازی در گرجستان چیست؟ مدرک زبان آیلتس آکادمیک 5.5 یا 6
  • برای تحصیل داروسازی گرجستان مقصد بهتری است یا ترکیه؟ برای ادامه تحصیل ترکیه به سبب نزدیکی جغرافیایی، کیفیت آموزشی بالا، مدارک دانشگاهی معتبر، فرآیند آسان پذیرش و … گزینه بهتری است.
  • برای کار داروسازی گرجستان مقصد بهتری است یا ترکیه؟ برای کار و کسب درآمد ولی گرجستان مقصد کاری خوبی است. چرا که سطح درآمدی داروسازان در گرجستان بالاتر از ترکیه است.
  • متوسط درآمد ناخالص داروسازان در گرجستان چقدر است؟ متوسط درآمد ناخالص ماهیانه یک داروساز در کشور گرجستان ماهیانه حدود GEL 9910 (لاری) معادل EUR 3506 (یورو) است.
4.9/5 - (29 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در گرجستان

  1. یلدا گفت:

    بهتر نیست برای ترکیه اقدام کنیم ؟ امکان ورود به هر دانشگاه هست و شرایط تحصیل هم کم هزینه است .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط تحصیل در ترکیه به مراتب بهتر از گرجستان هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *